Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-29, 22:22
  #1
Medlem
MacLeods avatar
Hittar ingen egen tråd, och den tråd som fanns om Ps3 var full med spelfrågor.

Så, någon som importerat från Japan eller USA och kan berätta lite?
Ska mot USA snart, men funderar på att det kanske är bättre att näthandla från Japan istället?
Citera
2007-11-29, 22:44
  #2
Medlem
mirkus avatar
Då kan du bara köra amerikanska alternativt japanka spel i det också och om du inte bemästrar det japanska språket så bör du välja en amerikansk maskin. Glöm inte 110v bara :P
Citera
2007-11-29, 23:00
  #3
Medlem
George Wittigs avatar
Inget som helst problem. PS3 är nämligen, till skillnad ifrån PS1 och PS2, regionsfri. Går utmärkt att köra japanska spel i en amerikansk eller europeisk konsoll och vice versa. Blu-ray filmerna är däremot inte regionsfria.
Citera
2007-11-29, 23:05
  #4
Medlem
MacLeods avatar
Jag har förstått att det inte är några problem att spela spel från hela världen, men att det blir stopp på filmsidan.

Men någon här borde väl sitta på lite kunskaper om själva importen?
Citera
2007-11-29, 23:14
  #5
Moderator
Falukropps avatar
Har för mig det finns regionslåsning för PS2-spel i PS3:an, dvs du kan inte köra europeiska PS2-spel i en amerikansk PS3.

Men ska du bara spela PS3-spel i den så måste du väl skaffa dig en 230v/50Hz -> 110v/60Hz -omvandlare för strömförsörjningen. Det lär finnas på Clas Ohlson.
Citera
2007-11-29, 23:26
  #6
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Har för mig det finns regionslåsning för PS2-spel i PS3:an, dvs du kan inte köra europeiska PS2-spel i en amerikansk PS3.
Det stämmer bra.
Citera
2007-11-30, 21:52
  #7
Medlem
MacLeods avatar
Normalt sett brukar FB vara stället att få sina svar på, är det verkligen ingen här som har lite koll på läget?
Citera
2007-11-30, 23:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacLeod
Normalt sett brukar FB vara stället att få sina svar på, är det verkligen ingen här som har lite koll på läget?

Lägg bort flaskan och läs om tråden =P
Tyckte George Wittig gav ganska bra svar.
Citera
2007-11-30, 23:52
  #9
Medlem
MacLeods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dear_Joan
Lägg bort flaskan och läs om tråden =P
Tyckte George Wittig gav ganska bra svar.

Ja, verkligen ett rejält uttömande svar. Skojar du eller?
Jag vill nog höra mer än "Det ska väl gå bra".

Vilka urls finns det? Vilka är bäst/säkrast/snabbast?

Jag vill ju för fan ha all info som behövs om import.
Citera
2007-12-01, 00:45
  #10
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacLeod
Ja, verkligen ett rejält uttömande svar. Skojar du eller?
Jag vill nog höra mer än "Det ska väl gå bra".

Vilka urls finns det? Vilka är bäst/säkrast/snabbast?

Jag vill ju för fan ha all info som behövs om import.

Japanska konsoller har japansk firmware och sånt. Det blir komplikationer med det. Dessutom finns det inte nån direkt näthandelsmarknad mot japan. Köp i USA i såna fall.
Radioshack, Walmart och Sears är tänkbara ställen du kan få en PS3 till ett hyfsat pris. Finns säkert lokala ställen som är billigare, men nån av de där tre kedjorna hittar du i princip varenda håla.
Citera
2007-12-01, 02:52
  #11
Medlem
MacLeods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Japanska konsoller har japansk firmware och sånt. Det blir komplikationer med det. Dessutom finns det inte nån direkt näthandelsmarknad mot japan. Köp i USA i såna fall.
Radioshack, Walmart och Sears är tänkbara ställen du kan få en PS3 till ett hyfsat pris. Finns säkert lokala ställen som är billigare, men nån av de där tre kedjorna hittar du i princip varenda håla.

Men spelen till Ps3an är ju inte kodade, så det spelar ju ingen roll vad det är för firmware i Japan. Dom har ju mkt bättre modeller där oxå, snyggare och mkt bättre prestanda för bra mycket lägre priser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback