• 1
  • 2
2008-01-12, 17:59
Medlem
G3x0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Mnga kort har sprrar fr hur mycket man fr ta ut under en vecka, om man d maxar en vecka s kan man hamna i situationen att man inte fr ut pengar under ett tag.

Aha! Det r ju jvligt bra att veta s man inte gr och fuckar allt. Det har ju en tendens att fucka upp sig

//G
Citera
2008-01-12, 18:36
Medlem
Hr med din bank om ditt kort har en sprr. Det krvs att man spenderar pengar ganska bra fr att komma upp till de normala sprrarna. Tror min r 40 tusen kronor, dvs runt 200 000 bath.
Citera
2008-01-13, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Mnga kort har sprrar fr hur mycket man fr ta ut under en vecka, om man d maxar en vecka s kan man hamna i situationen att man inte fr ut pengar under ett tag.

G3x0r dr har du precis vad jag mena.

Polaren rka ut fr det sist ja va i thai, 15 000kr hade han tydligen per vecka.
Ondiga problem uppstr d.
Citera
2008-01-13, 10:45
Medlem
G3x0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikoz

Ondiga problem uppstr d.

Kan verkligen frestlla mig scenariot nr man str dr och ska ta en buss mot flygplatsen och tanten vid busse sger "solly sil, we not take cledit cald.". Man frsker ta ut pengar men det gr inte och sledes r man fast

Tack fr all info!

//G
Citera
2008-01-30, 03:07
Medlem
Atm

Citat:
Ursprungligen postat av Plattan
20 000 baht per tillflle Ja ,men sen r det ju bara att ta ut mer pengar i bankomaten brevid om man nu vill

Ja 20000 bath ggr 3 kan man plocka ut p den gula ATM automaten.

60'000 bath allt som allt.
Citera
2008-01-30, 08:39
Medlem
Kosstaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikoz

Ondiga problem uppstr d.

Vad r pongen med spass "lga" belopp som max per vecka. Det kan stlla till det rejlt fr familjer som r ute p semester t ex.

Jag har 100k i uttagsgrns p mitt, och det r det nd bara ett vanligt visa. Inget flashigt kort
Citera
2008-01-30, 09:05
Medlem
$100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosstasken
Vad r pongen med spass "lga" belopp som max per vecka. Det kan stlla till det rejlt fr familjer som r ute p semester t ex.

Jag har 100k i uttagsgrns p mitt, och det r det nd bara ett vanligt visa. Inget flashigt kort

Fr att du ska ha tid att upptcka att ditt kort r stulet innan dom lnsat hela ditt konto!

Har man maxuttagning p 15 har man knappast visa, och har man det s har du frmodligen ngon sprr, vad vet jag, men har aldrig varit med om det, tror jag med har 100k! Men drmeot kan man ju inte nns hr i Sverige ta ut fr mycket per gng!
Citera
2008-03-18, 21:53
Medlem
ja, bankomat r enklare
Citera
2008-03-18, 22:05
Medlem
EnJarics avatar
Vistas du i Bangkok eller ngon av de strre turistorterna?

Knner du ngon Thailndare?

Om inte, bor du p ett "finare" hotell?

D kan du skert ta hjlp av din vn, eller av ngon consierge eller bellboy med att svartvxla!

D jag sjlv och familjen r i Bangkok, brukar vi sknka 5000 Svenska till ett barnhem fr frldralsa och utsatta barn. http://www.baanchivitmai.com/se/startsida/

Vi har tjnat nstan 3000 Bath som bst jmfrt med bankernas vxlingskurs!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in