Citat:
Ursprungligen postat av trigger99
Jag har tänkt i dom banorna också, men så är inte fallet. När jag var med om detta hade jag aldrig trippat eller liknande, visste
ingenting om buddhister i princip, hängde aldrig med på religionslektionerna heller.. Det var bara så att under min E-debut så satt buddha där på taket och mediterade. Så ett mysterium är det.
Varför det är just asiatiska religioners symboler svarade du ju på själv.
Precis... Faktum är att under min senaste 4homet-tripp (tredje trippen överhuvudtaget) manifesterades mitt undermedvetna i min taklampa och lärde mig saker som jag nu förstår är i princip exakt samma saker man lär sig för att uppnå Nirvana inom buddhismen... Det var min livs starkaste upplevelse och jag hade ingen aning om buddhism innan utom grundläggande kunskap men är jävligt intresserad av buddhism nu, då det verkar ha många kopplingar till hur ens sinne "egentligen" fungerar (då man trippar, i alla fall

).
Nu 3 veckor efter trippen kommer jag fortfarande till nya insikter med jämna mellanrum, mycket trevligt

Men många religioner har ju onekligen extremt starka kopplingar till hallucinogena droger... Alla shamaner inom indianstammar lär ju trippat som fan, och även buddhism (och hinduism) verkar ju ha starka kopplingar.
Är du
säker på att det var Buddha du såg då? Haha, skojade bara, klart du är