2011-05-05, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Finns säkert något samband med att Buddha för dig symboliserar något och så spinner hjärnan vidare på det i klassiskt psykedeliskt manér. Men du har en poäng. Varför just asiatiska religioners symboler? Har aldrig sett några kristna kors eller liknande.

Jag har tänkt i dom banorna också, men så är inte fallet. När jag var med om detta hade jag aldrig trippat eller liknande, visste ingenting om buddhister i princip, hängde aldrig med på religionslektionerna heller.. Det var bara så att under min E-debut så satt buddha där på taket och mediterade. Så ett mysterium är det.

Varför det är just asiatiska religioners symboler svarade du ju på själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Skulle tro att det snarare är så att hinduismen och buddhismen använder symboler man ser när man trippar
Citera
2011-05-05, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99
Jag har tänkt i dom banorna också, men så är inte fallet. När jag var med om detta hade jag aldrig trippat eller liknande, visste ingenting om buddhister i princip, hängde aldrig med på religionslektionerna heller.. Det var bara så att under min E-debut så satt buddha där på taket och mediterade. Så ett mysterium är det.

Varför det är just asiatiska religioners symboler svarade du ju på själv.
Precis... Faktum är att under min senaste 4homet-tripp (tredje trippen överhuvudtaget) manifesterades mitt undermedvetna i min taklampa och lärde mig saker som jag nu förstår är i princip exakt samma saker man lär sig för att uppnå Nirvana inom buddhismen... Det var min livs starkaste upplevelse och jag hade ingen aning om buddhism innan utom grundläggande kunskap men är jävligt intresserad av buddhism nu, då det verkar ha många kopplingar till hur ens sinne "egentligen" fungerar (då man trippar, i alla fall ).

Nu 3 veckor efter trippen kommer jag fortfarande till nya insikter med jämna mellanrum, mycket trevligt Men många religioner har ju onekligen extremt starka kopplingar till hallucinogena droger... Alla shamaner inom indianstammar lär ju trippat som fan, och även buddhism (och hinduism) verkar ju ha starka kopplingar.

Är du säker på att det var Buddha du såg då? Haha, skojade bara, klart du är
Citera
2011-05-06, 16:17
Medlem
Kalender-mannens avatar
Efter säkert över ett år av uppehåll med hallucinogener så bär det av ikväll, så peppad och förväntansfull, Ikväll blir det "kometh"!
Citera
2011-05-06, 17:45
Medlem
complexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
Risk för seretonergt syndrom möjligen?
Är det verkligen så? - är det dosbaserat eller kan gälla vilken dos som helst bara substanserna interagerar med varandra?

Nån annan som har synpunkt på att ta 4-ho met när man går på Mirtrazapin och cipralex

mvh!
Senast redigerad av complex 2011-05-06 kl. 18:43.
Citera
2011-05-07, 16:00
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Hur komplicerat och vad skulle man behöva för att göra egen 4-ho-met?
Citera
2011-05-07, 16:04
Medlem
P-Orridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Hur komplicerat och vad skulle man behöva för att göra egen 4-ho-met?
Jag kan inte svara på hur komplicerat det är då jag inte är någon kemist, men du kan hitta "receptet" i TiHKAL i alla fall.
Citera
2011-05-09, 15:11
Bannlyst
Är det bara jag som har svårt för att få CEV's?
Har fått det en eller två gånger på 4-ho-met, och jag är ändå uppe i doser runt 100mg..
Har trippat över 20 gånger på 4'an iallafall.
Får det oftare på t.ex. LSD.
Citera
2011-05-09, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Misfits_
Har fått det en eller två gånger på 4-ho-met, och jag är ändå uppe i doser runt 100mg..

Samma här, inga cev'n alls upplever jag. Dock förjävligt mycket pulserande.
Något riktigt skönt är när synfältet fuckar och allt blir bara suddigt. *GILLA*
Citera
2011-05-09, 20:44
Medlem
cornichoners avatar
Någon som prövat röka 4-ho-met? Om det fungerar: Dosering jämfört med nasalt/oralt? Hur länge håller det i sig?
Citera
2011-05-09, 22:00
Medlem
Sjograss avatar
Citat:

Konstigt, jag fick väldigt fina Cev's på 20mg häromdan, var som ett stort pulserande täcke. Jag får aldrig särskilt färgstarka eller skarpa mönster, men det är alltid ett otroligt djup i det. Flera mil framåt!
Citera
2011-05-09, 22:39
Medlem
offshores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Efter säkert över ett år av uppehåll med hallucinogener så bär det av ikväll, så peppad och förväntansfull, Ikväll blir det "kometh"!

Nå hur var det?
Citera
2011-05-09, 23:25
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:

Jag får alltid riktigt mycket CEV och väldigt komplicerade dessutom. Min flickvän däremot har aldrig fått det, det är väldigt underligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in