Om man läser en sommarkurs och tar studiemedel för denna; måste man klara kursen för att få studiemedel till ordinarie studier till hösten?
Jag ska börja mitt 4e år i min ordinarie utbildning, men under sommaren läser jag en distanskurs vid ett annat universitet på 7,5hp som jag tar bidrag och lån för. Dessvärre har jag inte längre någon lust att slutföra kursen, men jag fruktar att jag då inte kommer beviljas CSN inför hösten (i och med att de jämför studieresultat med föregående studieperiod som man tagit CSN vid - jag antar då att "föregående studieperiod" är sommaren i mitt fall, och inte våren?).
En potentiell lösning är att ta en omtentamen i augusti vid mitt ordinarie universitet för samma antal poäng som sommarkursen. Men det funkar enbart om CSN inte kollar vilket universitet man får sina poäng ifrån - vilket jag antar att de gör?
Ifall jag skippar kursen och jag inte kan kompensera det med en omtentamen, hur tror ni mina chanser är för att få ett undantag i min bedömning? (se 
CSN) Eller räknas ens sommaren som studieperiod?
Extremt tacksam för hjälp i det här, då varken CSN eller någon annan sida jag hittat diskuterat upp mitt problem.
Kompletterande information:
- Jag har tidigare studieperioder (6 terminer) alltid uppfyllt CSN:s krav.
- Jag har läst 190hp på 3 år, varav 40hp i våras.