• 1
  • 2
2007-11-28, 00:15
Medlem
woofers avatar
Dom få gånger som jag använt hela kokosnötter så har dePauls knivknackteknik funkat bra. Det blir lite granna som att knäcka ett ägg fast med mycket mera våld dock När man får en spricka som nästan går runt nöten så håller man hela härligheten över en skål och bryter isär det sissta.

Tyvärr skulle nog ett verktyg som enbart används till kokosnötter gå under samma kattegori köksverktyg som ankpressen och bakmaskinen. Saker som absolut fyller sin funktion men i princip aldrig används och bara tar upp plats i köket.
Citera
2007-11-28, 14:06
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woofer

Tyvärr skulle nog ett verktyg som enbart används till kokosnötter gå under samma kattegori köksverktyg som ankpressen och bakmaskinen. .
Ankpress! Sist jag såg en var det på NK, en i silver för 60 papp. Vill man ha färskpressad ankjuice varje dag finns det inga genvägar...
Citera
2007-11-28, 15:16
Medlem
woofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Ankpress! Sist jag såg en var det på NK, en i silver för 60 papp. Vill man ha färskpressad ankjuice varje dag finns det inga genvägar...

Absolut smakar det så kostar det. Det är eg en pryl som väldigt gärna skulle få stå i mitt kök även om jag nog inte skulle pressa ankjuice varje dag
Citera
2007-11-29, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosnot
Hej.
Jag håller på med produktutveckling i skolan och jobbar med att utveckla en kokosnötsöppnare. Som en del av marknadsundersökningen vill jag höra hur efterfrågan bland er är.
Så, hur många av er känner egentligen behovet av en riktig kokosnötsöppnare?

En omröstning hade varit bra men det ville inte riktigt fungera.

Tacksam för svar.
Finns redan, brukar kallas för machete.
Citera
2007-11-29, 10:11
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Jag tror inte att trådskaparens teknik på det området skiljer sig mycket från andra dylika.

Det gäller m a o att hålla nöten över en skål när man öppnar den.

~Paul~

Precis.."håll alltid nötterna över skålen".. Glöm aldrig det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in