Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-01, 16:26
  #253
Medlem
Bengt Brahes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
Det finns tydligen fler vettiga sossar, så här skriver Ystadspolitikern Leif Haglund:


http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1474&blogg=19615

Ganska vettigt av Leif, men varför ser han SD som fiender?
Citera
2007-12-01, 16:55
  #254
Avstängd
nej

Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch
Så kriget i Irak är inte USA:s fel? Det kanske inte var USA med allierade som invaderade Irak utan tvärtom?

Där känslorna väller in, går logiken ut.

Kriget är inte usa:s fel. Det är Saddams fel Al Quidas fel och de två fina klanerna de har där!
Citera
2007-12-02, 03:17
  #255
Avstängd
Lemasives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Kriget är inte usa:s fel. Det är Saddams fel Al Quidas fel och de två fina klanerna de har där!


Du är ju totalt puckad i huvudet, du tror verkligen USA gick in med syftet att stoppa terrorismen? Klart som fan att USA är ansvariga för kriget i Irak.
Citera
2007-12-02, 03:20
  #256
Avstängd
varför

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Du är ju totalt puckad i huvudet, du tror verkligen USA gick in med syftet att stoppa terrorismen? Klart som fan att USA är ansvariga för kriget i Irak.

Gick Usa in där då? din nolla
Citera
2007-12-02, 03:32
  #257
Avstängd
Lemasives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Gick Usa in där då? din nolla


Du undrar alltså om USA har gått in militärt i Irak?

Svar JA


Edit : ser att du har inledande ordet som topic, antar att det gör dig speciell.


USA gick in i irak för att ta itu med något dom velat sedan länge, det har inget med terrorism att göra. Isåfall finns det MYCKET lämpligare länder. Varför dom gick in i Irak vet ingen utomstående. Det var knappast pga dom skäl dom angav iaf.
Citera
2007-12-02, 03:33
  #258
Avstängd
vad gör USa där då?

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Du undrar alltså om USA har gått in militärt i Irak?

Svar JA

Du som har svaren vad gör Usa i Irak?
Citera
2007-12-11, 02:24
  #259
Avstängd
"Det kommer att gå åt helvete i valet 2010"

Har ni sett att Leif Haglund (s) har kommenterat nästan alla kommentarer som han fick på sitt invandringskritiska blogginlägg?

http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1474&blogg=19615
http://www.s-info.se/page/blogg_repl...615&multiple=1

Några av Leifs kommentarer:

Citat:
Jag anser att vi ska ha samma flykting- och invandringsregler som man har i övriga nordiska länderna. Man bör ha likartade regler i alla EU-länderna och Sverige bör arbeta för detta.
Citat:
Demokratin förutsätter en öppen debatt. Man kan inte lösa uppkomna problem om de inte diskuteras.
Citat:
Invandrarungdomarna har goda möjligheter att bli en tillgång för vårt land om de lyckas undgå att drabbas negativt av den nedbrytande ghettomiljö flertalet vistas i.
Citat:
Varför ska man straffa budbäraren? Bättre om man åtgärdar problemen.
Citat:
Jag har inget att invända mot ditt resonemang mer än att reglerna bör anpassas så att samma regler gäller för hela EU-området. Jag är medveten om att detta betyder att Sverige inte längre kan vara lika generös i sitt mottagande som hittills.
Citat:
Flykting- och invandringspolitiken måste vara förankrad i kommunernas möjligheter att kunna ta emot andra folk utan att det vållar sociala problem. Finns det en konflikt mellan flyktingpolitikens höga ambitioner och kommunernas realistiska möjligheter att ta emot, då blir det problem.
Citat:
Alla etablerade partier stöder den nuvarande flyktingpolitiken.
Citat:
Jag enbart utövar mina grundlagsskyddade rättigheter. En av dem är yttrandefrihet. Den gäller även dem som engagerat sig politiskt.
Citat:
Jag hoppas att de etablerade partierna innan valet 2010 kan enas om en flyktingpolitik som är mer anpassad till Sveriges förmåga att ta emot utländska medborgare än vad som kännetecknar nuvarande politik på området.
Citat:
Det är inte alltid som den kortaste vägen till ett mål är den bästa. På den vägen kan det finnas farliga hinder som kan äventyra den fortsatta färden. Då kan det vara bättre att välja en något längre väg för att ha en större chans att komma fram dit man vill.

När man väljer parti tar man hänsyn till partiernas program som helhet. Man erbjuds köpa ett paket med lösningar på samhällets alla områden. Det går inte att plocka ut de bästa bitarna och avstå från andra som man inte gillar. Jag har valt socialdemokraterna eftersom det partiets program sammantaget erbjuder den bästa politiken. Visst finns det en del hos socialdemokraterna som jag inte gillar och som jag vill ha ändrat, ex.vis en mer realistisk flyktingpolitik, mer disciplin i skolan, hårdare straff för grova brott, större respekt för vårt svenska kulturarv. Trots detta anser jag att socialdemokraterna är det bästa partiet. Som god tvåa kommer miljöpartiet.
Citat:
Det är oftast inte en enda fråga som avgör vilket parti väljarna fastnar för. Det är helheten, i varje fall när det gäller riksdagsvalet. I kommunvalet däremot kan enfrågepartier ha större framgång.

Jag känner igen ditt resonemang hos många väljare, särskilt yngre, som jag i olika sammanhang kommer i kontakt med. Jag vågar påstå att din inställning är representativ för flertalet av dessa. Det är därför som jag hoppas att de etablerade partierna kan enas om en annan flykting- och invandringspolitik än den nuvarande. Gör de inte detta, så kommer det att gå åt helvete i valet 2010.
Det är ju självklart att mannen har talat med yngre väljare, märk mycket väl att han poängterar yngre i sin sista kommentar, och att han vet att många yngre röstar eller kommer att rösta på Sverigedemokraterna.

Det är min bestämda uppfattning att han fiskar efter sd-väljare när han använder sig av formuleringar som "en mer realistisk flyktingpolitik, mer disciplin i skolan, hårdare straff för grova brott, större respekt för vårt svenska kulturarv".

Om Leif Haglund däremot inte är en oerhört skicklig strateg som vet hur han ska lura tillbaka sina väljare har han hamnat mycket fel. Karln är med i fel parti.
Citera
2007-12-11, 02:37
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Har ni sett att Leif Haglund (s) har kommenterat nästan alla kommentarer som han fick på sitt invandringskritiska blogginlägg?

http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1474&blogg=19615
http://www.s-info.se/page/blogg_repl...615&multiple=1

Några av Leifs kommentarer:

Det är ju självklart att mannen har talat med yngre väljare, märk mycket väl att han poängterar yngre i sin sista kommentar, och att han vet att många yngre röstar eller kommer att rösta på Sverigedemokraterna.

Det är min bestämda uppfattning att han fiskar efter sd-väljare när han använder sig av formuleringar som "en mer realistisk flyktingpolitik, mer disciplin i skolan, hårdare straff för grova brott, större respekt för vårt svenska kulturarv".

Om Leif Haglund däremot inte är en oerhört skicklig strateg som vet hur han ska lura tillbaka sina väljare har han hamnat mycket fel. Karln är med i fel parti.


Han är med i fel parti. Jag ska maila Måna och KRÄVA LH.s uteslutning. Vad jag vet tycker Måna att den "rasism och främlingsfientlighet" Leffe ger uttryck för är fullständigt oacceptabel. Fy bubblan för Leffe!
Men det finns ju partier där det inte är förbjudet att se verkligheten samt dra slutsatser utifrån det man ser...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback