• 1
  • 2
2007-11-27, 00:58
Medlem
c-d af ands avatar
Ålder: 22år
Vikt: 92kg
Längd: 184cm
Fettprocent: ca 12%
Träningserfarenhet: 6år, med ordentlig koll på kosten och träningen i 3år.

Sjukdomsstatus: Dokumenterad testosteronbrist samt underproduktion av sköldkörtelhormon.
Medicinering: Levaxin 75mg om dagen samt 250mg testosteronundekanoat var 12:e vecka.

Ingen tidigare erfarenhet av steroider.

Mål med kuren: Lägga på mig så mycket kvalitativ massa som möjligt i förhållande till så få biverkningar som möjligt. Ser dock långsiktigt på träningen och användandet av steroider. Kommer troligtvis att köra minst en kur om året tills fyllda 40, för att sedan gå på lågdos testo livet ut. Kör med andra ord hällre en bra och välplanerad kur om året än 2st halvdana, vill därför få tips och råd för att planera in alltting optimalt.

Eget förslag till kur:

Vecka 1-3: 30mg Dianabol om dagen
Vecka 1-10: 250mg Testosterone Enanthate i veckan (uppdelat på 2 injektionstillfällen)
Vecka 1-10: 100mg Primobolan Depot i veckan (uppdelat på 2 injektionstillfällen)
Vecka 1-12: 10mg Nolvadex om dagen.
Vecka 3-6: 500 IU Pregnyl var fjärde dag. (alltså ca 5 stick och 2500 IU)
Vecka 10-13: 500 IU Pregnyl var fjärde dag. (alltså ca 5 stick och 2500 IU)

Pct: Vecka: 12-14: 40mg Nolvadex om dagen.
Vecka: 14-16: 20mg Nolvadex om dagen.
Vecka: 12-16: Tribulus (totalt 100kapslar)

Övriga tillskott: Mariatistel vecka 1-16
L-glutamin ätes dagligen både före, under och efter kuren.
Kreatin: vecka 12 och framåt.
Omega-3 ätes dagligen både före och efter kuren.
Only one (multivitamin) ätes dagligen både före, under och efter kuren.
B-vitamin vecka: 1-16
C-vitamin vecka: 1-16 ,vid övrig tid efter behov.

Uppskattar all form av kritik och förslag.

Ödmjukast
C-D af And
Citera
2007-11-27, 03:36
Medlem
Alladins avatar
Om jag förstått det rätt skall du trycka 125mg testo två ggr per vecka, samt 50mg primo två ggr per vecka?
Citera
2007-11-27, 13:07
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Om jag förstått det rätt skall du trycka 125mg testo två ggr per vecka, samt 50mg primo två ggr per vecka?

Precis, du har uppfattat det korrekt. Anledningen till att jag tänker dela upp det är att få jämnare nivåer.

Eller tycker du att det är onödigt att dela upp injektionerna på två tillfällen eftersom det blir så pass lite i varje injektion? Fungerar det lika bra att t.ex. injicera testo på tisdagarna och sedan primo på fredagarna?

/C-D af And
Citera
2007-11-27, 13:11
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c-d af and
Levaxin 75mg

Edit: Råkade givetvis skriva fel: det skall vara mikrogram (µg) och inte milligram (mg)
Citera
2007-11-27, 13:30
Medlem
insolents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c-d af and
Eget förslag till kur:

Vecka 1-3: 30mg Dianabol om dagen
Vecka 1-10: 250mg Testosterone Enanthate i veckan (uppdelat på 2 injektionstillfällen)
Vecka 1-10: 100mg Primobolan Depot i veckan (uppdelat på 2 injektionstillfällen)
Vecka 1-12: 10mg Nolvadex om dagen.
Vecka 3-6: 500 IU Pregnyl var fjärde dag. (alltså ca 5 stick och 2500 IU)
Vecka 10-13: 500 IU Pregnyl var fjärde dag. (alltså ca 5 stick och 2500 IU)

Pct: Vecka: 12-14: 40mg Nolvadex om dagen.
Vecka: 14-16: 20mg Nolvadex om dagen.
Vecka: 12-16: Tribulus (totalt 100kapslar)

Ta enanthaten var 5e dag istället. Blir iofs lite mer än 250mg/vecka men å andra sidan gör det nog inte så mycket och ditt prepp (vet ej märket) kan ju ha en annan egentlig "styrka" på gott och ont.

200mg primo skulle du kunna våga dig på i alla fall. Hade jag varit du hade jag förmodligen bara tagit det e5d. Är nog inte många som säger emot om man påstår att det är "den bästa steroiden" räknat effekt/bieffekter. Fast egentligen då din egenprod redan är sämst så kanske det inte gör något med testot då du inte behöver bry dig alltför mycket om återhämtningen på det? Fast du ska ju ändå köra HCG..

**
Äh vafan känner mig smått snurrig just nu men när jag ändå skrivit detta så skickar jag det, vänta på mer kritik innan du litar på mig
Citera
2007-11-27, 14:16
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insolent
Ta enanthaten var 5e dag istället.
200mg primo skulle du kunna våga dig på i alla fall. Hade jag varit du hade jag förmodligen bara tagit det e5d.

Tack för tipset, känns ju som att det är lite smidigare än att behöva dela upp en ampull på två injektionstillfällen.

Föresten, visst menar du 200mg primo var femte dag? Tänkte så att jag inte har missuppfattat något.

/C-D af And
Citera
2007-11-27, 16:56
Medlem
e5d = var femte dag
Citera
2007-11-27, 20:39
Medlem
ænda jag skulle på peka e att inte køra hcg i vecka 12-12 e ju aktivt i ca 10dagar o det hæmmar produktionen och førsenar returen till normala
Citera
2007-11-27, 20:50
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkk
ænda jag skulle på peka e att inte køra hcg i vecka 12-12 e ju aktivt i ca 10dagar o det hæmmar produktionen och førsenar returen till normala

Tack för tipset, det hade jag helt glömt att tänka på. Hur tycker du jag skall lägga upp användningen av hcg:n?

C-D af And
Citera
2007-11-27, 22:44
Medlem
insolents avatar
Testa att ta 500iu en gång varje vecka eller följ klistrat schema. Finns en del goda rapporter om det. Avsluta två veckor innan sen eller kör det i PCT som FromHell rekommenderat tidigare. Jag vet inte vad som är bäst.
Citera
2007-11-27, 23:58
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insolent
Testa att ta 500iu en gång varje vecka eller följ klistrat schema. Finns en del goda rapporter om det. Avsluta två veckor innan sen eller kör det i PCT som FromHell rekommenderat tidigare. Jag vet inte vad som är bäst.

Menar du att jag skall köra 500 IU i veckan från kurstart till två veckor innan kurslut (pct ej inräknat) alltså 8 veckor totalt?

Rätta mig gärna om jag har fel, men är det väl knappast det mest optimala sättet att använda sig av pregnyl? Jag har dock ingen personlig erfarenhet av ämnet men den information om ämnet som jag har tagit del av lyder ungefär:
”The usual protocol is to inject 1500-3000 I.U. every 4'" or 5t" day, for a duration usually no longer than 2 or 3 weeks. If used for too long or at too high a dose, the drug may actually function to desensitize the Leydig's cells to luteinizing hormone, further hindering a return to homeostasis.” Tycker dock att dom angivna mängderna i citatet ovan är lite i överkant.

Jag vill dock poängtera att detta inte är något som jag nämner på grund av någon inneboende dryghet hos mig som person, utan enbart för att jag vill ha så mycket kunskap som möjligt innan jag sätter kanylen i bukfläsket.

Ödmjukast
C-D af And
Citera
2007-11-28, 00:08
Medlem
HCG 250 iu var tredje dag är enlig mig det absolut bästa sättet att använda det på. Trust me jag har provat det mesta. Som en guru sa:" trycker 5000 ie hcg, går 500 ie till att göra testo och 4500 ie till att göra östrogen"...Säger det mesta...

Säger också som dom andra 250mg test e/ 200mg primo e5d.
Mjölktistel behövs bara när du kör dbol, resten är bortkastade pengar. Tycker heller inte du behöver så mkt nolva på slutet....

Bara mina 50 öre...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in