2007-11-26, 20:57
Medlem
Nu i helgen skulle jag bränna en avi-fil på drygt 700 mb (typ 702 mb eller något) på CD, och det funkade så klart inte. Provade med både data-cd och data-dvd, men eftersom spelaren inte klarade det så tänkte jag på att bränna ner en iso. Men, med iso fungerar inte .srt på något enkelt sätt (vad jag har förstått iallafall).

Så, vad är det perfekta sättet för att bränna på CD respektive DVD? Jag blir snurrig..
Citera
2007-11-26, 21:01
Medlem
thews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbyMeister
Nu i helgen skulle jag bränna en avi-fil på drygt 700 mb (typ 702 mb eller något) på CD, och det funkade så klart inte. Provade med både data-cd och data-dvd, men eftersom spelaren inte klarade det så tänkte jag på att bränna ner en iso. Men, med iso fungerar inte .srt på något enkelt sätt (vad jag har förstått iallafall).

Så, vad är det perfekta sättet för att bränna på CD respektive DVD? Jag blir snurrig..

En .avi bränner du som data-cd.
Citera
2007-11-26, 21:06
Medlem
Har faktiskt inte provat det, utan bara som data-dvd. Men om en spelare inte klarar data-dvd, borde den klara data-cd?
Citera
2007-11-30, 16:34
Medlem
Nu försökte jag bränna ett antal avi-filer med tillhörande srt i olika mappar som data-dvd. Satte den i spelaren, "Load" och sen, självklart, "No disc". Spelaren är ganska ny och klarar DivX och Xvid som dom flesta av filmerna är i.

Så, vad är problemet?
Citera
2007-12-03, 17:20
Medlem
Mx_1337s avatar
Kan någon svara mig varför att bränna ihop .avi men en .srt med samma namn bara funkar ibland ? bränner antingen i Burn4free eller som Data-cd i nero, vad gör jag för fel ibland.. eller äre bara vissa som funkar? , det är när jag spelar upp i dvd-spelaren asså, och ja den pallar divx och xvid.
Citera
2007-12-03, 17:41
Medlem
sp00ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbyMeister
Nu försökte jag bränna ett antal avi-filer med tillhörande srt i olika mappar som data-dvd. Satte den i spelaren, "Load" och sen, självklart, "No disc". Spelaren är ganska ny och klarar DivX och Xvid som dom flesta av filmerna är i.

Så, vad är problemet?

Det uppenbara svaret är ju att din spelare med största sannolikhet inte kan läsa data-dvd.
Och ja den ska klara av data-cd, annars finns det ju liksom ingen vits med att den kan läsa xvid och divx.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in