Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-26, 19:59
  #1
Avstängd
Frankie_Hustles avatar
Skulle vara kul att lista lite olika sådana.

Jag kommer att quota några riktigt bra beskrivningar som jag fått från Flashback genom åren och hoppas att denna tråd skall bli rolig och underhållande
Citera
2007-11-26, 20:41
  #2
Medlem
Quasys avatar
Finns ett väldigt fult mode bland några stekare i min stad att man ska ha en fjällräven jacka till de jätte tajta jeansen så att man ser ut som en dränkt katt
Citera
2007-11-26, 20:53
  #3
Medlem
Funcadelics avatar
Kan bli en kul tråd! De som vill vara brats lär inte lysa med sin frånvaro

TS jag vill gärna läsa dina roliga citat. Quasy, i vilken stad bor du?

Edit: Kan man inte säga vilken "grupp" man tillhör av följande och motivera varför? Själv tillhör jag 5
1. Äkta brat
2. Överklass som ser ner på bratsen
3. Övrigt folk som ser ner på bratsen
4. Försöker/Vill vara brat
5. Neutral, nyfiken användare

Själva poängen är att se hur många som skulle kunna tänkas hamna på 4. För ett tag sen hade jag lätt varit där, trots att jag inte skulle ha velat erkänna det för mig själv.
Citera
2007-11-27, 00:20
  #4
Medlem
Fettokisses avatar
Ett skönt citat från en arg brat:
"Håll käften arbetarjävel innan jag slår till dig med plånboken"
(Inte jag som hört detta personligen)
Citera
2007-11-27, 11:51
  #5
Medlem
Roxanas avatar
Vad är skillnaden på brats och stekare?

Hur känner man igen en äkta brat rent utseendemässigt? Ta en tjej som exempel. Hon har gås-jacka, Gucciväska, långt blont hår och "Troppanbränna". Hur vet man om hon verkligen är en riktig brat eller bara gamla hederliga Linda från Västerhaninge som drömmer om att bli en Stureplansprofil?
Citera
2007-11-27, 12:06
  #6
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Vad är skillnaden på brats och stekare?

Hur känner man igen en äkta brat rent utseendemässigt? Ta en tjej som exempel. Hon har gås-jacka, Gucciväska, långt blont hår och "Troppanbränna". Hur vet man om hon verkligen är en riktig brat eller bara gamla hederliga Linda från Västerhaninge som drömmer om att bli en Stureplansprofil?

Brat är något man är, steka är något man gör
Och om man ser en tjej med gås-jacka gucciväska och långt blonderat hår i dag så kan man nog ge sig fan på att det är linda från västerhaninge
Citera
2007-11-27, 12:28
  #7
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Brat är något man är, steka är något man gör
Och om man ser en tjej med gås-jacka gucciväska och långt blonderat hår i dag så kan man nog ge sig fan på att det är linda från västerhaninge

Kan man inte vara stekare om man kommer från Västerhaninge då?
Citera
2007-11-27, 12:30
  #8
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
Kan man inte vara stekare om man kommer från Västerhaninge då?

Jag skulle säga att det är ett absolut krav om man vill vara en stekare.
Citera
2007-11-27, 12:31
  #9
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
Kan man inte vara stekare om man kommer från Västerhaninge då?

Går det ens att vara stekare om man är tjej?
Citera
2007-11-27, 12:35
  #10
Medlem
Rois avatar
http://youtube.com/watch?v=cEzQNYjD2Gk
Citera
2007-11-27, 12:59
  #11
Medlem
storytellers avatar
Småstadsbrats är otroligt lustiga. Däri ryms samtliga anhängare till subkulturen som finns utanför Stockholm och Göteborg.
Ofta har de t.ex. helt hopplösa hangups på vissa speciella klädmärken, har fortfarande (2007!) riktigt överdrivet kotlettig backslickfrilla som ingen utanför dessa hålor använt på fem år. Man använder fullkomligt uttjatade klädesplagg som t.ex. rosa skjortor, inte av ironi utan för att man tror att det fortfarande är "det hetaste på Stureplan". Det finns ännu fler roliga detaljer, men jag kan inte komma på fler just nu.

På krogen lever man i någon sorts illusion kring att VIP-området på CoolHotNightclub i Borås/Sundsvall/Uppsala är MINST lika exlusivt som på någon av Stureplansgruppens krogar. Har man lyckats ta sig in i VIP-hörnan (som ofta enbart avskiljts från resten av lokalen med ett rep) så är det självklart så att grabbgänget med drinkhoror ska beställa in ett helrör. Det smusslas med hundralappar mellan killarna, någon har inte råd och en annan får med sur min lägga ut hela en hundralapp extra. Därefter sitter man som hökar och bevakar helröret - bara tjejerna och alfahannen får dricka, och bara några centiliter var eftersom man är 10 stycken som delat på kostnaden - men det är ju steeekigt!


Den förvridna vulgovarianten hittas i vanlig ordning norr om Gävle - där är det inte ovanligt att träffa på unga killar som kombinerat gällivarehäng och Lacoste.
Det här är på riktigt! Jag vet eftersom jag bott/besökt nattklubbar av den här storleken på flera håll i landet under de senaste åren.
Citera
2007-11-27, 13:10
  #12
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Småstadsbrats är otroligt lustiga. Däri ryms samtliga anhängare till subkulturen som finns utanför Stockholm och Göteborg.
Ofta har de t.ex. helt hopplösa hangups på vissa speciella klädmärken, har fortfarande (2007!) riktigt överdrivet kotlettig backslickfrilla som ingen utanför dessa hålor använt på fem år. Man använder fullkomligt uttjatade klädesplagg som t.ex. rosa skjortor, inte av ironi utan för att man tror att det fortfarande är "det hetaste på Stureplan". Det finns ännu fler roliga detaljer, men jag kan inte komma på fler just nu.

På krogen lever man i någon sorts illusion kring att VIP-området på CoolHotNightclub i Borås/Sundsvall/Uppsala är MINST lika exlusivt som på någon av Stureplansgruppens krogar. Har man lyckats ta sig in i VIP-hörnan (som ofta enbart avskiljts från resten av lokalen med ett rep) så är det självklart så att grabbgänget med drinkhoror ska beställa in ett helrör. Det smusslas med hundralappar mellan killarna, någon har inte råd och en annan får med sur min lägga ut hela en hundralapp extra. Därefter sitter man som hökar och bevakar helröret - bara tjejerna och alfahannen får dricka, och bara några centiliter var eftersom man är 10 stycken som delat på kostnaden - men det är ju steeekigt!


Den förvridna vulgovarianten hittas i vanlig ordning norr om Gävle - där är det inte ovanligt att träffa på unga killar som kombinerat gällivarehäng och Lacoste.
Det här är på riktigt! Jag vet eftersom jag bott/besökt nattklubbar av den här storleken på flera håll i landet under de senaste åren.

Haha, du har så rätt. Hade tänkt skriva en liknande text men nu slapp jag. Det jag däremot märkt är att dessa byhålestekare ofta går runt med bandana runt pannan samt pilotbrillor. Varför?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback