Ligger inte oftast sata rutiner o allt som ska göra en wininstallation krångelfri redan inlaggt på Xp skivan från början?
Om man har den senaste updaterada win versionen vill säga och inte nån gammal skiva från flera år tillbaka.
är det inte så?
Eller brukar inte nyare modekort ha from at sata rutiner inbyggt?
Fruktar till den dagen jag skall köpa nytt system och gå över till sata och sedan sitta där med jevulskap som inte fungerar.
Hur är det?
Fick ihop installationen, kan rekommendera nlite som läst mitt problem. Verkligen enkelt att använda.
Frågan är hur jag gör nu. Efter installationen av XP så får jag inte ljudet att fungera. Efter att ha försökt installera drivrutinerna, vilket inte gick efterso mden säger fel under installationen. Går inte heller att välja att uppdatera den eftersom den inte går att välja. Går inte heller att ta bort för då påstår den att den behövs för att datorn ska starta. Kikar man dessutom på ljudenehter i kontrollpanelen är alla inställningar gråa.
Fick ihop installationen, kan rekommendera nlite som läst mitt problem. Verkligen enkelt att använda.
Frågan är hur jag gör nu. Efter installationen av XP så får jag inte ljudet att fungera. Efter att ha försökt installera drivrutinerna, vilket inte gick efterso mden säger fel under installationen. Går inte heller att välja att uppdatera den eftersom den inte går att välja. Går inte heller att ta bort för då påstår den att den behövs för att datorn ska starta. Kikar man dessutom på ljudenehter i kontrollpanelen är alla inställningar gråa.
Ljudkortet har lagt sig under systemenheter i enhetshanteraren(den enda enheten som har en gul ring om sig) .Ni får installera drivrutinerna manuellt. Ha det gött
Har ni HD Audio ljukort så måste man även ha en KB som heter KB888111 Universal Audio Architecture innnan man installerar ljudrivisarna. Har man intr den så kan man installera en evighet utan att få ljud
Har ni HD Audio ljukort så måste man även ha en KB som heter KB888111 Universal Audio Architecture innnan man installerar ljudrivisarna. Har man intr den så kan man installera en evighet utan att få ljud
det räcker med att man installerar Realtek High Definition Audio Codec.. Där ingår den uppdateringen...
Tjena jag har samma problem med att installera xp. Nu hittar jag inga drivrutiner och länken som postades tidigare är död. Det enda jag hittar som har med sata att göra på acers hemsida är några exe filer till en usb-floppy???
Detta med dells program låter ju helt klart enklare. Är det bara att lägga in drivisarna där och starta xp-skivan? Läser den automatiskt drivrutiner från floppy?
Tjena jag har samma problem med att installera xp. Nu hittar jag inga drivrutiner och länken som postades tidigare är död. Det enda jag hittar som har med sata att göra på acers hemsida är några exe filer till en usb-floppy???
Detta med dells program låter ju helt klart enklare. Är det bara att lägga in drivisarna där och starta xp-skivan? Läser den automatiskt drivrutiner från floppy?
nej du behöver trycka F6 när det kommer upp val om det, så får du välja vilken drivrutin du ska ha till din sata disk.. eventuellt så är det bara en..
Det finns ett litet program på Dells hemsida som gör ditt USB-minne till en diskett. Alltså, programmet lurar Windows-installationen att det är en diskett som sitter i USB-enheten.
Någon som vet vad programet heter? Behöver det och hittar inte med google.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!