• 1
  • 2
2007-11-25, 00:03
Medlem
Jag har snusat portion i 5år. Under denna tid har jag alltid älskat lössnus men problemet är att min lössnus sprider ut sig så jävla mycket efter 20-30 min. Det lägger sig mellan tänderna, glider ut på sidan och så fort man öppnar käften så ser man tobaken som har vandrat halvvägs ner på tänderna. Vad gör jag för fel?

Jag vill att den ska ligga på plats utan att sprida ut sig så ofantligt mycket.
Citera
2007-11-25, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malm-
Jag har snusat portion i 5år. Under denna tid har jag alltid älskat lössnus men problemet är att min lössnus sprider ut sig så jävla mycket efter 20-30 min. Det lägger sig mellan tänderna, glider ut på sidan och så fort man öppnar käften så ser man tobaken som har vandrat halvvägs ner på tänderna. Vad gör jag för fel?

Finns bara ett tips och det är att sluta snusa...

Finns inget som är äkligare än nikotin...
Citera
2007-11-25, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goffy
Finns bara ett tips och det är att sluta snusa...

Finns inget som är äkligare än nikotin...

Tack
Citera
2007-11-25, 00:19
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malm-

Du är ovan, det är fel. Köp en prismaster (om du vill se ut som en tönt) eller knåda hårda bollar.
Citera
2007-11-25, 00:21
Medlem
GaletAnonyms avatar
Använd tungan, flyter det ut på kanterna tar du ner det och trycker dit det underifrån för att sedan pressa uppåt, efter typ 2 min slutar det flyta ut. Hoppas du förstod vad jag menar
Citera
2007-11-25, 01:03
Medlem
Skrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Du är ovan, det är fel. Köp en prismaster (om du vill se ut som en tönt) eller knåda hårda bollar.

Gör du hårdare så spricker dom ju lättare, och det slutar i en ennu värre sitvation.

Kan vara att du är ovan, så du har inte riktigt fått dig en grop som är formad efter just dina snus, och då smetar överläppen ut snusen.

Tänk även på att inte baka för hårt.
Citera
2007-11-25, 02:56
Medlem
Tack för alla svar, det är bara o prova sig fram och vänja sig
Citera
2007-11-25, 03:05
Bannlyst
Bara för att en dosa lös väger dubbelt så mycket som en portion behöver
det inte betyda att man ska ta prillor som är dubbelt så stora. Baka dig en fin pris på kanske 1cm i diameter eller nåt. Brukar funka alldeles utmärkt!
Citera
2007-11-25, 15:34
Medlem
Jag har snusat lös några år nu och det rinner fan bara mer och mer för varje dag. Jag förstår inte vad jag gör för fel.

Det är inte ofta som en bak blir perfekt nu för tiden. Jag ska testa det där med att inte baka för hårt och återkomma med en liten recension.

Citera
2007-11-25, 15:56
Medlem
pluten86s avatar
Det tar ett tag sen har man hittat sin "stil"..
Citera
2007-11-25, 16:12
Medlem
Inhales avatar
Jag tror att du spänner överläppen för mkt.
Många gör det felet utan att veta om det och snusen åker ut på sidorna och/eller ner.

Märker jag att min lössnus glider ut på sidorna, så plockar jag ner det "blöta" snuset på sidorna och skickar upp det i mitten

Har inne lössnusar mellan 45 och 60 minuter i snitt.
Citera
2007-11-25, 16:12
Medlem
SLuta snusa helt enkelt Snuset förstör dig...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in