• 3
  • 4
2007-11-24, 18:25
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Jag tror att han tycker att det låter som att du är minderårig, av ditt inläggsinnehåll att dömma.

Haha, på vilket sätt skulle det uttalande ge intryck av att jag är minderårig?
Citera
2007-11-24, 18:26
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Jag tror att han tycker att det låter som att du är minderårig, av ditt inläggsinnehåll att dömma.

Det första jag tänkte på var att han inte fattade vad som var poängen med inlägget, innehållet tkr inte jag tyder på att han skulle vara minderårig?
Citera
2007-11-24, 18:31
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Det första jag tänkte på var att han inte fattade vad som var poängen med inlägget, innehållet tkr inte jag tyder på att han skulle vara minderårig?

Jag fattade klart och tydligt vad poängen med tråden är. Grejen är bara den att jag hade stämplat den som papperskorg material i och med TS avslöjande. Därav den lilla "extra" uttalande, men i grund och botten står jag kvar vid det jag har sagt: Det är den lokala turken som gäller.
Citera
2007-11-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miller_zero
No shit, Sherlock.
Det är tydligen inte uppenbart. "RyssJävel" förstod det ju inte.

Ditt inlägg tillför mindre än vad USA tillför Irak.
Citat:
Ursprungligen postat av RyssJävel
Haha, på vilket sätt skulle det uttalande ge intryck av att jag är minderårig?
Jag tror inte att du skulle vara mindreårig, eftersom dina övriga inlägg har givit mig en annan bild. Men dessa rader kan få en att tolka det så:

"Lokala turken är det som gäller. [...]såhär brukar det gå till:[...]"

Du talar alltså stundom ur ett nutidsperspektiv för att tipsa barn om hur du själv gör för att får tag i cigaretter.

Haha, jag tror detta har spårat ur en aningen
Citera
2007-11-24, 19:00
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Det är tydligen inte uppenbart. "RyssJävel" förstod det ju inte.

Ditt inlägg tillför mindre än vad USA tillför Irak.

Jag tror inte att du skulle vara mindreårig, eftersom dina övriga inlägg har givit mig en annan bild. Men dessa rader kan få en att tolka det så:

"Lokala turken är det som gäller. [...]såhär brukar det gå till:[...]"

Du talar alltså stundom ur ett nutidsperspektiv för att tipsa barn om hur du själv gör för att får tag i cigaretter.

Haha, jag tror detta har spårat ur en aningen

Ja, det har det nog

Men låt mig ändå bryta ner och förtydliga det jag sa:

Lokala turken är det som gäller. (Här menade jag, precis som det låter, att vill man som underårig köpa cigg så får man vända sig till dessa)

Vi hade en väldigt trevlig sådan, såhär brukar det gå till: (Här är det lite mer av "på tal om turkar"-redogöreslen. Men visst, jag håller med om att det kanske blev väldigt olyckligt formulerat.)
Citera
2007-11-24, 19:53
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyssJävel
Jag fattade klart och tydligt vad poängen med tråden är. Grejen är bara den att jag hade stämplat den som papperskorg material i och med TS avslöjande. Därav den lilla "extra" uttalande, men i grund och botten står jag kvar vid det jag har sagt: Det är den lokala turken som gäller.

Jag menade inte att det var du som inte fattade, utan han som skrev: "Vänta, va?". Jag är på din sida.
Citera
2007-11-24, 20:30
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Jag menade inte att det var du som inte fattade, utan han som skrev: "Vänta, va?". Jag är på din sida.

Skönt att man har en broder vid sin sida. Du och jag antonf, du och jag. Tillsammans skall vi ta över internet!
Citera
2007-11-24, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren2
bor i sthlm och har tänkt och köpa ett antal nyårs/jul cigarer till priset av 30-40kr styck. men jag vet inte vart det finns en butik som säljer cigarer till barn.vet att ST:eriksplan säljer tobak.. emn säljer dom cigarer också?

Jag kan köpa ut åt dig, om jag får dig och din kompis i någon timma i min van
Citera
2007-11-24, 21:41
Medlem
Distanssamtals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren2
vadå hur fick ni tag på erat Snus/cigg när ni va under 18??

Bad en äldre köpa ? Herregud så svårt!
Citera
2007-11-24, 23:50
Medlem
Själv gick jag till lokala turken. I början ville han se leg, då halade man bara upp sitt gymnasie-id och vips så fick man det man skulle ha.

Hade det inte särskilt svårt som 16åring.
Citera
2007-11-25, 00:11
Bannlyst
På gymnasien är det väl aldrig svårt att få tag på cigg, finns ju många med åldern inne då, som gärna köper ut för en cigg eller två?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in