2007-11-22, 19:46
Medlem
Ledsen om det är fel forum, snälla moderator flytta tråden isåfall.

Om jag vill skicka ett rekommenderat brev till utlandet, kan jag vara anonym då? Ponera att jag inte vill visa innehållet eller uppge mitt namn eller address, kommer de att fråga efter detta?

Förresten, har posten/"myndigheterna" juridisk rätt att läsa mina brev nu för tiden? (har inte hängt med så mycket i "integritets"-debatten)

Jag skulle fråga allt detta på posten, men man vill ju inte väcka uppmärksamhet nu för tiden - tror man på personlig integritet är man ju nästan terrorist!
Citera
2009-02-24, 13:58
Medlem
bump, kan man skicka rekomenderat brev anonymt? Måste man visa leg när man lämnar in ett rekomenderat brev?
Citera
2009-02-24, 17:55
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorp
Ledsen om det är fel forum, snälla moderator flytta tråden isåfall.

Om jag vill skicka ett rekommenderat brev till utlandet, kan jag vara anonym då? Ponera att jag inte vill visa innehållet eller uppge mitt namn eller address, kommer de att fråga efter detta?

Förresten, har posten/"myndigheterna" juridisk rätt att läsa mina brev nu för tiden? (har inte hängt med så mycket i "integritets"-debatten)

Jag skulle fråga allt detta på posten, men man vill ju inte väcka uppmärksamhet nu för tiden - tror man på personlig integritet är man ju nästan terrorist!

Lycka till med skicka ett rekat brev utomlands och vara anonym.

ja, säpo/polisen har rätt att öppna andras post men det kräver speciella skäl för det, inget man gärna talar högt om men det finns lite info ute på nätet, testa och googla!
Citera
2009-02-24, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FRA-mannen
Lycka till med skicka ett rekat brev utomlands och vara anonym.

ja, säpo/polisen har rätt att öppna andras post men det kräver speciella skäl för det, inget man gärna talar högt om men det finns lite info ute på nätet, testa och googla!

Kan man skicka rekomenderat brev inrikes utan att visa legitimation? eller måste man alltid visa leg när man ska skicka rekomenderat brev?
Citera
2009-02-25, 14:52
Medlem
Kalleballe1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferk
Kan man skicka rekomenderat brev inrikes utan att visa legitimation? eller måste man alltid visa leg när man ska skicka rekomenderat brev?

Nej. Dessutom kan du skriva falsk avsändare.
Citera
2009-06-29, 01:01
Medlem
euphorixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleballe1234
Nej. Dessutom kan du skriva falsk avsändare.

Har för mig att jag visade leg när jag skickade rek för ett par år sedan...

Man behöver alltså INTE visa leg när man skickar rek?
Måste mottagaren få reda på avsändarens adress?
Citera
2009-12-01, 16:37
Medlem
Det finns alltså inget sätt att skicka iväg ett Brev där man får kolli-nr att följa utan att de skriver upp ens namn etc?
Citera
2009-12-05, 23:20
Medlem
_Strebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upsidedownface
Det finns alltså inget sätt att skicka iväg ett Brev där man får kolli-nr att följa utan att de skriver upp ens namn etc?

Du behöver ju inte skriva ditt eget namn eller din egen adress. Jag har aldrig varit med om att man kollat legitimation vid avsändandet.
Citera
2009-12-05, 23:26
Medlem
harry.callahans avatar
Lägg brevet i en skokartong och skicka med bussgods, blir både billigare och den som skickar visar inte legg...
Citera
2015-10-16, 21:57
Medlem
TenthPlanet10s avatar
Kan en person som skickat REK brev till mottagaren, helt plötsligt avbryta så att jag inte kan hämta ut vad som lovades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in