Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-05, 15:26
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RufusTFirefly
Vad ska man säga om den? Ni klarar er nog från konkurs det närmaste året, men aktiekursen har fått en ny kvarnsten om halsen. Men det tror jag inte du förstår.

Kvarnsten, kursen har ju gått upp.
Citera
2017-11-05, 18:50
  #122
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humpbumpa
Kvarnsten, kursen har ju gått upp.
Rätt typisk irrationell uppgång i en småspararaktie. Detta trots att nuvarande aktieägare kommer att bli utspädda av konvertibelemissionen som ju är riktad, något som normalt är en spark i skrevet som tack.

Kursen kommer ner igen så småningom.
Citera
2017-11-05, 21:46
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Rätt typisk irrationell uppgång i en småspararaktie. Detta trots att nuvarande aktieägare kommer att bli utspädda av konvertibelemissionen som ju är riktad, något som normalt är en spark i skrevet som tack.

Kursen kommer ner igen så småningom.

Det om man förutsätter att det inte kommer en eller flera ordrar. Jag förutsätter då att det kommer
ordrar innan årets slut.
Citera
2017-11-06, 08:41
  #124
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humpbumpa
Det om man förutsätter att det inte kommer en eller flera ordrar. Jag förutsätter då att det kommer
ordrar innan årets slut.
Emissionen lär behövas för att finansiera tillverkning och leverans av ordern om den kommer. Med en genomsnittlig vinsttillväxt på -65% per år de senaste 10 åren krävs nog ett mirakel.
Citera
2017-11-06, 16:26
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humpbumpa
Det om man förutsätter att det inte kommer en eller flera ordrar. Jag förutsätter då att det kommer
ordrar innan årets slut.

Jadu Kunta. Du har förutsatt mycket under Obducatårens lopp. Och aldrig har du haft rätt. Du ska inte tro på Falsk-Aulis länkar har jag ju sagt. Han agerar enbart på uppdrag av HB och äger inte en O-aktie. Det är hur uppenbart som helst. Det blir ingen order för jul...inte före påsk heller. Möjligen nån liten miniorder gällande Solar-semis utrustning, men inte mer. Nere på 1.50 kr igen runt jul, senast.
Citera
2017-11-06, 23:32
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RufusTFirefly
Jadu Kunta. Du har förutsatt mycket under Obducatårens lopp. Och aldrig har du haft rätt. Du ska inte tro på Falsk-Aulis länkar har jag ju sagt. Han agerar enbart på uppdrag av HB och äger inte en O-aktie. Det är hur uppenbart som helst. Det blir ingen order för jul...inte före påsk heller. Möjligen nån liten miniorder gällande Solar-semis utrustning, men inte mer. Nere på 1.50 kr igen runt jul, senast.

Förr eller senare så kommer ordrarna. Som PL skriver i rapporten så jobbar dom stenhårt på att
få affärerna i mål innan jul.
Citera
2017-11-09, 00:50
  #127
Medlem
Snubblade
2 300 000 till Henryboy sa någon du skämtar nej det är helt sant
Aktieägare är ni tappat alla skruvarna
Mannen har kaggen fast han är under kontroll
Det är enkelt att ta mer från några som ingenting fattat
Citera
2017-11-09, 01:18
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenniswilson
Snubblade
2 300 000 till Henryboy sa någon du skämtar nej det är helt sant
Aktieägare är ni tappat alla skruvarna
Mannen har kaggen fast han är under kontroll
Det är enkelt att ta mer från några som ingenting fattat

Han kanske är värd varenda krona
Citera
2018-01-18, 10:33
  #129
Medlem
Har polisens bedrägerirotel och Finansinspektionen inte gjort razzia hos Obducat än?? Det är märkligt att Aulis och Bergstrandarnas scam kan tillåtas fortgå. Hade detta bluffbolag inte haft sin aktieägarförening som målvakter hade man varit polisanmälda för länge sedan.
Ett tips angående detta med det miljonkantade kunskapsöverföringsavtalet Obducat tecknade med Bergstrand. Inget märkligt med det...han och Aulis vill ju ha betalt för deras verksamhet i olika forum på nätet.
Citera
2018-02-09, 14:08
  #130
Medlem
Jag tror på mycket snar konkurs. Snacket säger att det inte ens finns pengar till att betala Aulis längre och att Henry med son nu får försöka driva nätbedrägeriet på egen hand. Föreningen kommer givetvis INTE att agera, det ser Bergstrandarna till. Dom har styrt styrelsen där sedan dag 1. Rättegången kommer att bli mycket intressant att följa :-)
Citera
2018-02-12, 10:23
  #131
Medlem
Under 1 kr denna vecka!! Gamle "Bättre framtid" hade alltså alla rätt i fallet Obducat, kanske Sveriges största företagsbluff genom tiderna. Vad säger spammaren Aulis? Svarar han ens på tilltal? Existerar han överhuvudtaget?? Fråga HB :-) :-) :-)
Kunta! Du skulle lyssnat på kritikerna istället för att springa HB:s/Föreningens ärenden och attackera alla som inte trodde på lögnerna. Många aktieägare i Obducat är det verkligen synd om, men en hel del har definitivt sig själva att skylla.
Game over very soon!
Citera
2018-02-13, 10:45
  #132
Medlem
Aulis är en rekorderlig och pålitlig kille!! Definitivt en man att lita på. Eller hur kunta? :-) :-) :-) :-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback