Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-11-21, 21:30
  #1
Medlem
Jag vet inte vad jag ska ta mig till hade ett kort intensivt förhållande som varade i några månader bara, men denna killa har fastnat i näthinnan på mig.

Jag hade ju förstått om det hade varit en lång relation men han påverkade mig starkt eftersom kemim var så stark m.m. Nu vill jag radera honom från näthinnan. Hhan är den första som jag tänker på när jag vaknar då dyker hans namn upp?! Han är i mina tankar överallt på jobbet, på kvällen, på träningen. Det borde va lätt och radera han från näthinnan men svårt!

Har ju haft längre fårhållanden som var inte lika jobbiga? Det värsta är ju att det kan inte bli nåt mer mellan oss heller så det är ganska surt, Han gick tillbaka till sitt ex.

Dessutom har jag redan dejtat en annan killen men han har inte lyckats ändra på det här. Brukar vara lättare och glömma när man träffar någon annan.

Hmm vad göra några tips? Inget verkar funka på mig
Citera
2007-11-21, 21:48
  #2
Medlem
Det hjälper inte att träffa en massa nya om det inte är nån som konkurrerar ut den förra du var med, du sårar bara dig själv annars och känner dig skitig. Mitt enda råd är att ge det tid, och det kan ta lång tid.
Citera
2007-11-21, 21:52
  #3
Avstängd
Lucky_stars avatar
Ja säg det. Själv har man han fortfarande i hjärnan efter snart 4 år!
Citera
2007-11-21, 21:56
  #4
Medlem
dumms avatar
Tänk dig hjärnan som en pulkabacke. Varje gång du åker i samma spår glider det bättre. När du åker på ett helt nytt ställe är det mycket trögare.
Hjärnan är precis likadan, tankar du tänker ofta skapar starkare synapser vilket i sin tur gör att du tänker ännu mer på det.

Lider lite av samma problem, funderade ett tag på att sätta ett rejält gummiband på handleden och dra till rejält varje gång jag tänkte på henne, men jag pratade med en vän som sa att det bara skulle vara destruktivt för att man då matar trollet, d.v.s tänker på det. Allra bäst är det att varje gång du kommer på dig med att tänka det, bli inte sur, arg, besviken eller ledsen - gör något så du tänker på något annat. Om du är på jobbet så gå och prata lite skit med någon, engagera dig i att byta radiokanal, läs en tidning, en bok, skicka sms till en kompis eller vadsomhellst. Till slut tänker man inte på personen längre.
Själv kombinerar jag detta med att tänka på massor av andra brudar och stöta på dem. Engagera dig i något nytt som du kan tänka på i stället för att gå och älta det gamla.

[edit]... givetvis försvinner inte personen helt. Det vill man väl inte heller, det är asjobbigt i början men till slut kan man se tillbaks på det goda i stället för det hemska som det slutade med.
Lycka till, behöver du prata mer så skicka ett pm eller nåt. [/edit]
Citera
2007-11-21, 21:57
  #5
Medlem
makubrass avatar
Förstår vad du menar. Kan verkligen inte glömma mitt ex och det har redan gått 1 år sen det tog slut..
Citera
2007-11-21, 22:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Det hjälper inte att träffa en massa nya om det inte är nån som konkurrerar ut den förra du var med, du sårar bara dig själv annars och känner dig skitig. Mitt enda råd är att ge det tid, och det kan ta lång tid.

Förstår vad du menar, men samtidigt var det här ett kort förhållande man borde kunna glömma snabbare jämfört med långa förhållanden.
Citera
2007-11-21, 22:16
  #7
Medlem
Har försökt tänka på en massa annat messat tilll kompisar, tränat, försökt tänka på annat osv. Kanske borde tänka på hans dåliga sidor istället så det blir lättare och glömma. Använda omvänd psykologi.
Citera
2007-11-22, 09:11
  #8
Medlem
Citera
2007-11-22, 09:19
  #9
Medlem
Hushers avatar
Ta en bärs.
Citera
2007-11-22, 09:35
  #10
Medlem
jag är i ungefär samma situation som du TS... eller ja han har inte gått tillbaka till sitt ex än, men det är med största sannolikhet det som kommer hända.

Jobbigt läge är det och svårt att skjuta bort tankarna på personen i fråga.
För min del har personen åkt utomlands på en-ett par månad/er så jag har lite tid att försöka förskjuta honom ur mitt huvud.

Har tyvärr inga tips att ge men jag hoppas du får några bra som jag kan ta till mig också.
Citera
2007-11-22, 10:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beelo
Jag vet inte vad jag ska ta mig till hade ett kort intensivt förhållande som varade i några månader bara, men denna killa har fastnat i näthinnan på mig.

Jag hade ju förstått om det hade varit en lång relation men han påverkade mig starkt eftersom kemim var så stark m.m. Nu vill jag radera honom från näthinnan. Hhan är den första som jag tänker på när jag vaknar då dyker hans namn upp?! Han är i mina tankar överallt på jobbet, på kvällen, på träningen. Det borde va lätt och radera han från näthinnan men svårt!

Har ju haft längre fårhållanden som var inte lika jobbiga? Det värsta är ju att det kan inte bli nåt mer mellan oss heller så det är ganska surt, Han gick tillbaka till sitt ex.

Dessutom har jag redan dejtat en annan killen men han har inte lyckats ändra på det här. Brukar vara lättare och glömma när man träffar någon annan.

Hmm vad göra några tips? Inget verkar funka på mig

Det finns tyvärr inte mycket du kan göra åt än att försöka få det du vill ha. Istället för att försöka glömma honom, borde du istället försöka få honom. Med tiden kanske du inser att han inte var "all that"

Du säger att han gick tillbaka tilll sitt gamla ex? Försök o skicka iväg ett sms till honom i stil med "suger hon bättre än mig? *blink*

Har han en gång borrat i dig, kan han vara svag att göra det igen. Försök att inse att du kanske även har mer makt än vad du anar. Med andra ord, provocera fanskapet och ta reda på hur mycket man han egentligen är.
Citera
2007-11-22, 10:08
  #12
Medlem
Kläppskogs avatar
Ring någon ögonlaserklinik och fråga. Kan de återställa synfel till normalsyn kanske de kan bränna bort den där figuren från näthinnan också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback