2007-11-21, 15:21
Medlem
von skithåls avatar
Får inte igång metronome i cubase sx... Någon som kan hjälpa mig?
Jag har tittat i transporte ->metronome. Men det är tyst som i graven. Vad ska jag göra?
Citera
2007-11-21, 16:01
Medlem
Har inte cubase framför mig nu, men det ska väl finnas någon sorts metronome setup i samma meny du pratar om. Där kan du kolla om du har volymen igång på metronomen och lite andra inställningar, kolla om dessa är rätt inställda. Har för mig att man kan välja vilken utgång metronomen ska gå på... Kanske där det strular...
Citera
2007-11-21, 16:16
Medlem
von skithåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alekks
Har inte cubase framför mig nu, men det ska väl finnas någon sorts metronome setup i samma meny du pratar om. Där kan du kolla om du har volymen igång på metronomen och lite andra inställningar, kolla om dessa är rätt inställda. Har för mig att man kan välja vilken utgång metronomen ska gå på... Kanske där det strular...
Tackar för svaret men jag har kollat upp volumen och setupen. Och allt är precis som det ska.
Vad var det för utgång du nämnde? Hur kollar man sånt?
Citera
2007-11-21, 16:34
Medlem
Jag ska se om jag får igång mitt cubase här, så kan jag kolla upp det. Återkommer med svar.
Citera
2007-11-21, 16:58
Medlem
von skithåls avatar
Citat:
Jag ska se om jag får igång mitt cubase här, så kan jag kolla upp det. Återkommer med svar.
Tackar det skulle vara grymt snällt
Citera
2007-11-21, 17:50
Medlem
Efter lite strul fick jag igång det som tur var

Jag fick inte heller något ljud ur metronomen från början... Får det inte nu heller, inte det klassiska "klicket" men däremot så fungerar MIDI-metronomen... Välj någon fungerade midi-port/channel och kryssa i "activate MIDI click"...

Dock så känns midi metronomen något fördröjd, har dock inte testat det ännu. Det är den bästa lösningen jag kan ge för tillfället. Ska kolla runt lite mer...
Citera
2007-11-21, 18:13
Medlem
von skithåls avatar
Citat:
Efter lite strul fick jag igång det som tur var

Jag fick inte heller något ljud ur metronomen från början... Får det inte nu heller, inte det klassiska "klicket" men däremot så fungerar MIDI-metronomen... Välj någon fungerade midi-port/channel och kryssa i "activate MIDI click"...

Dock så känns midi metronomen något fördröjd, har dock inte testat det ännu. Det är den bästa lösningen jag kan ge för tillfället. Ska kolla runt lite mer...
Det syns på transport panelen att det kommer ett klick ljud, Men det hörs inget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in