Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-20, 02:38
  #1
Medlem
hezbollahs avatar
Tycker vi kan diskutera drum n bass här. Man kanske vill ha tips eller letar efter någon speciell sub gren.

Jag är ganska ny inom dnb scenen och vill höra vad ni gillar för sorts drum n bass.

Så name droppa och diskutera drum n bass här.
Citera
2007-11-20, 02:40
  #2
Medlem
hezbollahs avatar
Kan börja eftersom jag startade tråden.

Skulle vilja ha tips på liknande drum n bas som "Chase & Status Feat. Capleton - Duppy Man"

Vad är det för sorts drum n bass? Gillar även när det är reggae/dub blandat med dnb. =)
Citera
2007-11-20, 19:53
  #3
Medlem
hezbollahs avatar
Ingen som diggar dnb eller?
Citera
2007-11-20, 20:21
  #4
Medlem
Rawthang i mitt hjärta. Fyfan. Åh. Jag måste lyssna nu! Är tacksam för alla tips om andra artister innom DnB.
Citera
2007-11-20, 22:16
  #5
Medlem
AboveTheCloudss avatar
inte så bra på artister o så.. men rätt hårt. o nästan inpå hardcore.. men många bra låtar tycker ja att PANACEA har... check it out. vill gärna också ha tips på skiten. tycker det finns bra men vet aldrig vilka det är som gör. o så tycker jag det finns massa skit också=P
Citera
2007-11-20, 22:59
  #6
Medlem
t3x5s avatar
DnB är inte riktigt min grej men jag kan tipsa om ett par artister iaf.

Junction 11
Terry Tibbs
Beat & Wisk
Nucleus & Paradox
Danny Anger
The Qemists
Nightwalker
Citera
2007-11-20, 23:04
  #7
Medlem
PaulPärons avatar
Inte så insatt i D'n'B, men lyssnade igenom ett album med Pendulum. Riktigt bra, gillade verkligen Tarantula!
Citera
2007-11-21, 03:35
  #8
Medlem
hezbollahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPäron
Inte så insatt i D'n'B, men lyssnade igenom ett album med Pendulum. Riktigt bra, gillade verkligen Tarantula!

Pendulum är grymma och den låten äger. Tror att Dj Hype har också gjort en låt som heter så.
Citera
2007-11-21, 23:04
  #9
Medlem
blienens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hezbollah
Kan börja eftersom jag startade tråden.

Skulle vilja ha tips på liknande drum n bas som "Chase & Status Feat. Capleton - Duppy Man"

Vad är det för sorts drum n bass? Gillar även när det är reggae/dub blandat med dnb. =)
Hezbollah, lust att ladda upp den på nån sida? Kan inte hitta den på dc++
Citera
2007-11-22, 15:10
  #10
Medlem
Betonggriss avatar
Får instämma och prisa Pendulum jag också.

Här kommer några DnB album jag gillar:
Pendulum - Hold your color
Concord Dawn - Chaos by design
Klute - The emperors new clothes
Shapeshifter - Real time
Big Bud - Infinity + Infinity
Black Sun Empire - Driving Insane
Citera
2007-11-22, 18:54
  #11
Medlem
murdans avatar
Personligen tycker jag Pendulum är så jävla commercial att det är sjukt, men ändå skulle jag inte kalla mig en jungelist, det skulle få mig att framstå som en hycklare. Pendulum har visst en del sköna låtar, men jag föredrar nog mer "underground" band.

Någon som har en favorit sub-genre?
Själv är jag helt körd på tech-step och hard-step. till favoriterna hör black sun empire och noisia
Citera
2007-11-22, 19:10
  #12
Medlem
mo0kies avatar
Jag lyssnade sjukt mycket på dNb i början av 2000 där nånstans.
Så jag diggar dNb av den lite äldre skolan.

lite favoriter

ed rush & optical
iLL Figure,Ram Trilogy,Jagged Edge,Dillinja,Fierce,cause4conserne,technical itch,TeeBee,Krust.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback