Citat:
Ursprungligen postat av Sartre
Jag skojade. Du får ju gratis psykoterapi under utbildningens gång? (eller får man, har hört att det kan kosta pengar). Därför att man skall anses som färdig psykologiskt efter du är klar. Men vem fan är klar psykologiskt vid 25 - 30 ?
Sedan skulle jag nog inte vilja ha ett världsförbättrarjobb. Visserligen så tycker jag att man skall ge något tillbaka till de som gett en så mycket, men det finns andra sätt att göra gott emot andra människor än att jobba gratis/för peanuts.
Varför vill du ha ett världsförbättrarjobb slrslr? jag menar inte frågan som för att jävlas/vara överdrivet ironisk utan helt enkelt för att jag vill veta?
För ska du tjäna ok/bra måste du ha egen firma och sitta och lyssna på överklass-kärringar som är halvt senila och har problem med att de glömmer saker samt vill ha hypnos...
Ska du göra en insats så går du ju in i vuxenpsykiatrin som enligt morsans gode vän är en riktigt störd plats som är mer själsdödande än vilket löpande band på vilken fabrik som helst. Men pröjset är värdelöst i jämförelse med vilket jobb du lägger ned.
Det känns bara som om jag vill bli det om jag ska vara ärlig, alla jobben jag har haft sen jag har tagit studenten känns meningslöst. Man vaknar upp, går till ett jobb som man visserligen sköter bra och trivs på men det känns bara meningslöst, jag blir inte stimulerad. Däremot kan jag se mig själv prata med folk om deras problem hela dagarna och samtidigt få betalt för det, det är sant det du säger att det kommer komma massa idioter, men jag kanske kan vända någon till ett "geni"?
Nu får jag det säkert som att jag vill rädda världen eller något liknande men det är faktiskt ett av dem få jobben jag skulle kunna tänka mig att plugga till i 5 år. Enda anledningen till att jag var inne på tandläkarspåret var för att brodern min äger klinik i england och jag har stabil framtid i det yrket. Nu kanske jag ljög lite, det skulle vara ballt att hjälpa folk där också men det är inte riktigt samma grejj som psykolog. Samtidigt så känns det som om jag inte vill gå i min brors spår enbart för att det är säkert och jag behöver aldrig oroa mig för något.
Det kommer i största sannolikhet bli en egen mottagning om allt går som det ska och säkerligen kommer det komma massa människor med alla möjliga sorters problem som är säkert själdödande, men jag tror jag tar det med tanke på all skit man själv har gått igenom, fråga inte vad för skit för det är inget jag vill dela med mig på flashback direkt :P Men det är rätt så mycket som har härdat mig mentalt. Jag hoppas helt enkelt på att jag kanske ska kunna hjälpa folk med deras problem.
Haha det blev ett ganska långt svar men du fattar säkert. Av ren nyfikenhet så undrar jag vad du gör eller vill göra, har alltid sett dig som en skarp kille. Nå?