Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-18, 22:22
  #1
Medlem
Raketsnors avatar
Ja bläddrade igenom några gammla DVD-skivor och stötte på ett gammalt avsnitt av Trafikmagasinet.
De visade ett inslag från en japansk mässa där prototyp som kallades "Staven" fanns. Det var en ytterst liten el-driven sparkcykel utformad som en lång stav som kunde böja på mitten köras. Självklart var den bluetooth-styrd och kunde köras med mobilen.
Jag blev såklart väldigt nyfiken på den här så jag undrar om det är någon som känner till den här manniken?
Citera
2007-11-18, 22:27
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Finns Trafikmagasinet utgivet på DVD?

Fanns det Bluetooth för 10(?) år sedan?
Citera
2007-11-18, 23:06
  #3
Medlem
Raketsnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Finns Trafikmagasinet utgivet på DVD?

Fanns det Bluetooth för 10(?) år sedan?

Nepp det är ett VHS-band som är omgjort till DVD, just de avsnittet låg av en ren slump efter en dokumentär jag spelat in.
Och om japanerna hade det då har jag ingen aning om, vet bara att dom styrde det men en mobiltelefon.
Citera
2007-11-19, 08:28
  #4
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketsnor
Nepp det är ett VHS-band som är omgjort till DVD, just de avsnittet låg av en ren slump efter en dokumentär jag spelat in.
Och om japanerna hade det då har jag ingen aning om, vet bara att dom styrde det men en mobiltelefon.
skumt! de borde ju inte haft det före oss då bluetooth är en svensk uppfinning!?
Citera
2007-11-19, 08:39
  #5
Medlem
tjaboooos avatar
Vad säger att dom där prylgalna japanerna inte hade nåt annat, exempelvis ringde upp en mobiltelefon i cykeln som kunde styras med dom vanliga siffrorna.
Citera
2007-11-19, 09:23
  #6
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Vad säger att dom där prylgalna japanerna inte hade nåt annat, exempelvis ringde upp en mobiltelefon i cykeln som kunde styras med dom vanliga siffrorna.

Så kan det ha vart, medans de spydde varandra i ansiktet och körde upp en klase ålar...
Citera
2007-11-20, 21:13
  #7
Medlem
sommarlovs avatar
Då styrdes cykeln av DTMF-tonerna, de där som låter så illa när man trycker på knapparna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback