2007-11-17, 01:03
Medlem
Dessa goda crabfish sticks (ja, jag vet att de består av rester) brukar vara dubbelt inpackade. Allt ligger i en tät plastförpackning, men sen ligger också varje enskild crabfish i en egen plastförpackning.
Varför är det på detta vis? Det jag kan komma på är om man inte äter upp alla, så bör resterande klara sig bättre om de fortfarande är helt inpackade.
Men äter man inte oftast upp alla? Och kan de verkligen ha SÅ dålig hållbarhet att det är nödvändigt?

Tack på förhand
Citera
2007-11-17, 01:06
Medlem
Nicanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannordholm
Dessa goda crabfish sticks (ja, jag vet att de består av rester) brukar vara dubbelt inpackade. Allt ligger i en tät plastförpackning, men sen ligger också varje enskild crabfish i en egen plastförpackning.
Varför är det på detta vis? Det jag kan komma på är om man inte äter upp alla, så bör resterande klara sig bättre om de fortfarande är helt inpackade.
Men äter man inte oftast upp alla? Och kan de verkligen ha SÅ dålig hållbarhet att det är nödvändigt?

Tack på förhand

Haha, vilken jävla fråga.

Tyvärr ingen aning men man får väl utgå från att det har med hållbarheten att göra. Å andra sidan tycker jag att mycket mat är onödigt väl förpackat.
Citera
2007-11-17, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johannordholm

Tack på förhand

Kanske skicka ett mail till tillverkaren?
Citera
2007-11-17, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av överlägsen
Kanske skicka ett mail till tillverkaren?
Visst går det, men jag hade hoppats att inte det behövdes.
Citera
2007-11-17, 01:19
Moderator
WirelessGkit2s avatar
För att det slutkokas i det där korvskinnet, när rullen rullats ihop. De håller formen bättre med, kan jag tänka mig.
Citera
2007-11-17, 01:29
Bannlyst
Kan ju ha ngt med detta att göra ?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=573320
Citera
2007-11-17, 09:02
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
För att det slutkokas i det där korvskinnet, när rullen rullats ihop. De håller formen bättre med, kan jag tänka mig.
Låter logitskt. En annan orsak kan vara att de inte skall klibba ihop till en enda röra.

~Paul~
Citera
2007-11-17, 12:12
Medlem
Förmodligen för att de inte skall klibba ihop.

Men å andra sidan, extrem överanvändning av emballage är ju inget ovanligt. Här i butiken tar jag emot elektroniska saker som ofta är inpackade i skyddsplast, nedlagda i en kartong, som plastas. Den plastade kartongen läggs sedan i en ny kartong, fast utan tryck, som tillsammans med nio andra likadana kartonger läggs i en större kartong som tepjas igen och skickas.
Citera
2007-11-17, 12:45
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronto
Förmodligen för att de inte skall klibba ihop.

Men å andra sidan, extrem överanvändning av emballage är ju inget ovanligt. Här i butiken tar jag emot elektroniska saker som ofta är inpackade i skyddsplast, nedlagda i en kartong, som plastas. Den plastade kartongen läggs sedan i en ny kartong, fast utan tryck, som tillsammans med nio andra likadana kartonger läggs i en större kartong som tepjas igen och skickas.
Fasen inte klokt vilket slöseri. Vi (mänskligheten) förtjänar nästan att straffas på något sätt.

~Paul~
Citera
2007-11-17, 16:39
Medlem
klybans avatar
Kan vara packat på detta vis för att man skall kunna bryta ur ett mindre antal utan att tina upp allt.

Men jag tror mer på att dom har gjort så för att det skall känna mer exklusivt än vad produkten är.
För det är ju fiskens svar på korven = i med all skit som vi inte kan sälja, blanda ihop krydda lite och hoppas på det bästa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in