Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-11-15, 19:03
  #1
Medlem
Håller på att försöka sälja bilen, men inte en käft har hört av sig på min annons. Är det bara jag som upplever begagnat marknaden vara helt död just nu eller?
Citera
2007-11-15, 19:16
  #2
Medlem
t4ruless avatar
finns en hel del bilar till salu.. vad är det för bil du säljer?
Citera
2007-11-15, 19:30
  #3
Medlem
Det är en Volvo S70 GLT.
Citera
2007-11-15, 19:39
  #4
Medlem
TeEsErs avatar
Det beror ju på vad du vill ha för den, men en 9-10 år gammal S70 kanske inte är det hetaste på Blocket.

/T
Citera
2007-11-15, 19:42
  #5
Medlem
t4ruless avatar
ja.. beroende på årsmodell så står väl inte dom så högt i värde.. men trots allt så är det en bra bil...
Citera
2007-11-15, 19:51
  #6
Medlem
Mulas avatar
November-december brukar inte vara de bästa månaderna att sälja bilar på. Folk brukar ha tillräckligt mycket annat att tänka på (utgifter inför julen mm) för att ha tid att åka runt och kolla på bilar.
Citera
2007-11-15, 19:53
  #7
Medlem
Månsans avatar
Gör så här
Detta är min egen obehagliga erfarenhet.
Ta det absolut lägsta, ruttnaste pris du överhuvud taget kan tänka dig i färdigprutad affär. Dra sedan av minst 20% från detta lägstapris. Först då börjar du närma dig en affär.

Detta gäller i allra högsta grad den bil du har till salu. Det finns en uppsjö av dem till priser mellan ca 40-100 tusen.

Antagligen finns det cirka 100 st S70-säljare men bara 25 st S70-köpare. Däri ligger ditt problem.
Citera
2007-11-16, 00:27
  #8
Medlem
seriouss avatar
Du kan ju testa att ta nya bilder (många), skriva om beskrivningen och lägga ut igen. Sänk priset också såklart till lägsta möjliga du kan tänka dig. Prutar sedan köparen får du ju lyssna på hans argument och väga lite.

Var ligger annonsen förresten? Kanske intresserad om det är i närheten, rätt skick och rätt pris... PM:a mig så får vi se (får väl inte ge länk direkt antar jag)
Citera
2007-11-16, 09:32
  #9
Medlem
Riff-Ralfs avatar
Förutom att ha rätt upplägg på annonsen så skall man ju ha en jäkla timing också. Det gäller ju inte helt oväntat att matcha din annons samtidigt som någon som bor i närheten letar just efter en sådan kärra.

Satte ut en bil i februari och det var helt stendött, fattade inte vad jag hade gjort för fel, det var ett välskött åkdon, mycket info i annonsen samt flera bra bilder.

Bestämde mig för att avvakta och satte in samma annons i april istället, ringde en kille dagen efter och bilen såldes ytterliggare en dag senare.
Citera
2007-11-16, 12:56
  #10
Medlem
**moonshine**s avatar
Sen är lite dyrare bilar svårare å sälja privat, säljer endel bilar å från 40k å uppåt så är det betydligt svårare även om bilen ligger rätt i pris, brukar sälja på blocket å på dyrare använda deras begagnatförsäkring det hjälper endel, men självklart så lägger jag den kostnaden på bilen...men det blir ändå tryggare för köparen.

Sen är en Volvo S70 inte så värdefull som många tror...beroende av skick & årsmodell så 30-55k(privat), och GLT är inte värt många kr extra, därimot svensksåld, och full servicebok.

Men som jag brukar säga det räcker med 1 idiot (läs köpare)
Citera
2007-11-16, 20:17
  #11
Medlem
rebbans avatar
Känns som att det är svårare att sälja bil nu mot nått år sen.
Går mycket segare om man säljer privat.
Citera
2007-11-17, 08:31
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Gör så här
Detta är min egen obehagliga erfarenhet.
Ta det absolut lägsta, ruttnaste pris du överhuvud taget kan tänka dig i färdigprutad affär. Dra sedan av minst 20% från detta lägstapris. Först då börjar du närma dig en affär.

Detta gäller i allra högsta grad den bil du har till salu. Det finns en uppsjö av dem till priser mellan ca 40-100 tusen.

Antagligen finns det cirka 100 st S70-säljare men bara 25 st S70-köpare. Däri ligger ditt problem.
Du har så rätt..Att sälja bilar-Speciellt för tillfället+ att få bra betalt, Är i princip omöjligt..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback