Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-14, 21:24
  #1
Medlem
kung-eriks avatar
Hur är det egentligen i dagens samhälle, är det svårare att få jobb om man är tatuerad på ett synligt ställe?. Nu menar jag inte en svastika i pannan (eller Smiley ) men låt oss säga nått japanskt på underarmen.. Finns det fortfarande jobb som inte accepterar något sådant?
hur är det tex med Polis eller doktor, får dom vara tatuerade?
någon av er som har någon erfarenhet att dela med er av?

mest nyfiken på hur det är idag
Citera
2007-11-14, 21:37
  #2
Medlem
Eidolons avatar
Jag tror att du kommer hitta en hel del liknande frågeställningar om du bara gör en sökning här på FB

Rent generellt kan man väl säga att det är mer accepterat med tatueringar inom vissa yrken än andra. Lagerarbetare kan du få jobb som oavsett hur du ser ut, men som advokat är det kanske inte så lyckat att ha två sleeves
Citera
2007-11-14, 21:40
  #3
Medlem
Crille-boys avatar
Vem kommer att se dina sleeves om du är advokat då du mest kommer att ha kostym o även möjligheten att alltid dölja dom på jobbet, inte direkt som att någon tvingar en att ha t-shirt.
Citera
2007-11-14, 22:06
  #4
Medlem
tvcasualtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crille-boy
Vem kommer att se dina sleeves om du är advokat då du mest kommer att ha kostym o även möjligheten att alltid dölja dom på jobbet, inte direkt som att någon tvingar en att ha t-shirt.
Alla mina (tokmånga 3) tatueringar sitter på underarmen, ryggen och nacken = lätt att inte visa vid intervjuer
Citera
2007-11-14, 22:11
  #5
Medlem
qwiiiks avatar
Helt fel av mej sry
Citera
2007-11-14, 22:13
  #6
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kung-erik
Hur är det egentligen i dagens samhälle, är det svårare att få jobb om man är tatuerad på ett synligt ställe?. Nu menar jag inte en svastika i pannan (eller Smiley ) men låt oss säga nått japanskt på underarmen.. Finns det fortfarande jobb som inte accepterar något sådant?
hur är det tex med Polis eller doktor, får dom vara tatuerade?
någon av er som har någon erfarenhet att dela med er av?

mest nyfiken på hur det är idag
Vet många poliser som är tatuerade och dessutom har stora och synliga tatueringar så där är det inga problem iaf.
Citera
2007-11-15, 01:18
  #7
Medlem
Tror inte det ska vara så svårt att få ett jobb när man är tatuerad. Söker man ett kontorsjobb så har man ofta skjorta på sig och då döljer ma ndet mesta, söker man ett lagerarbete så skiter de nog alla i dina tatueringar eftersom "alla" har en.
Citera
2007-11-15, 11:34
  #8
Medlem
Min far har ett nära samarbete med Länsförsäkringar och dom har tydligen en policy på att inga synliga tatueringar får förekomma. Min far är själv rejält gaddad och det var därför ämnet togs upp.

Dock ett par år sen jag hörde detta så jag vet inte om det ändrats idag.

En annan grej var när jag var arbetslös och tänkte utbilda mig till väktare. Då sa tanten på arbetsförnedringen att dom kunde inte hjälpa till med utbildningen då det inte fanns en chans i helvetet att jag skulle få jobb som väktare.

Hennes svärson va nämligen väktare på Securitas och dom fick inte ens ha en ring i örat. Och då jag har tatueringar på halsen och underarmarna så var väktaryrket helt kört för mig. Ett lagerarbete var mer lämpligt tyckte hon...

Dock känner jag flera securitas väktare som är gaddade på synliga ställen men detta va bara lögn och förbannad dikt enligt damen på arbetsförnedringen.
Citera
2007-11-15, 12:16
  #9
Medlem
Crazy J Davolas avatar
JAg är tatuerad på hela axlarna och hela överarmarna. Av just arbetsskäl tatuerar jag inte mina underarmar eller hals även om jag skulle vilja.

Jag ska kunna dölja mina tatueringar med bara en t-shirt om jag vill.

De tär idag lättare att få jobb med tatueringar men vi kommer aldrig ifrån att man uppfattas ofta som en "buse" om man har tatueringar.
Citera
2007-11-15, 13:53
  #10
Medlem
fuskas avatar
Ska göra en sleeveeee snart och har en på handleden som synns redan. Jag jobbar på sjukhus. Dom kan liksom inte göra så mycket åt saken när man redan jobbar. Sen vet jag inte hur det är att söka jobb där isf.
Citera
2007-11-15, 14:06
  #11
Medlem
Ska inte kasta skit på nån nu MEN när jag sommarjobbade på Skara Sommarland för 2 år sedan så fick man inte ens ha picering synlig. Hade då piercing i läppen och var tvungen att ta ur den. Samma med tatueringar.. fick absolut inte ha dom synliga.
Citera
2007-11-15, 14:31
  #12
Medlem
Det är likadant med arbeten som t.ex. dagisfröken, man får varken ha piercingar eller gaddningar som syns. Den superbra anledningen är att barn inte ska börja se upp till folk med tatueringar för att sedan växa upp till tatuerade gängmedlemmar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback