Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-05, 01:19
  #433
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zAEBBE
Vart lite fel skrivning där, sorry är dyslektiker, alltså är det ingen ide att köpa blackberry i sverige då med andra ord?

Om man gillar den typen av mobiler så ska man köpa den. Att alla Blackberry-tjänster inte finns i Sverige kan vara en nackdel.
Citera
2015-12-05, 11:26
  #434
Medlem
Man behöver inte deras tjänst (BES etc) för att använda enheten. Personligen skulle jag titta på antingen PassPort eller Priv om jag vore spekulant på en ny BB eftersom dessa två är riktigt bra enheter och har uppdaterad hårdvara (Snapdragon 801 i PassPorten och 808 i Priven).

Prestandan i dessa två är mycket hög och man kan välja plattform eftersom PP kör BB10.x och Priv har Android (kommer uppdateras till Marshmallow i januari är det sagt) samtidigt som det går att köra Androidappar under BB10.x också. Man behöver alltså inte oroa sig över den biten.
Citera
2015-12-27, 20:14
  #435
Medlem
Jo, du kan absolut köra Blackberry i Sverige ! Har själv haft 9780, Bold 9900, Q10 och har nu Passport.
Med de nya (BB10) ska du kunna använda alla operatörers simkort och köra. Man behöver inte ha Blackberry-bundle längre heller. Har du dock BB-bundle, så surfar du fritt hur mkt du vill, i annat fall betalar man enl. operatörs surf-taxa.
Jag är sjukt nöjd med min Passport. Har den både i jobbet och privat och bättre lur kan man inte önska sig ! Och vad appar beträffar; man laddar ner tre filer (som jag i skrivande stund glömt vad de heter) och sedan kör du google play store som på vilken annan androidmobil som helst !
Citera
2016-01-03, 01:45
  #436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyfia
...
Med de nya (BB10) ska du kunna använda alla operatörers simkort och köra. Man behöver inte ha Blackberry-bundle längre heller. Har du dock BB-bundle, så surfar du fritt hur mkt du vill, i annat fall betalar man enl. operatörs surf-taxa
...

Vad gäller för telefoner som är äldre och kör OS 7 idag? har du kvar en gammal enhet för att pröva. Är helt färsk gällande BB men tänkte köpa någon beg. äldre modell för testa konceptet.
Citera
2016-02-25, 20:30
  #437
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyfia
Jo, du kan absolut köra Blackberry i Sverige ! Har själv haft 9780, Bold 9900, Q10 och har nu Passport.
Med de nya (BB10) ska du kunna använda alla operatörers simkort och köra. Man behöver inte ha Blackberry-bundle längre heller. Har du dock BB-bundle, så surfar du fritt hur mkt du vill, i annat fall betalar man enl. operatörs surf-taxa.
Jag är sjukt nöjd med min Passport. Har den både i jobbet och privat och bättre lur kan man inte önska sig ! Och vad appar beträffar; man laddar ner tre filer (som jag i skrivande stund glömt vad de heter) och sedan kör du google play store som på vilken annan androidmobil som helst !

Du tänker på Snap? Där kan man ladda nr det mesta som finns i Play Store.
Har nyligen skaffat en Blackberry och är jäkligt nöjd
Citera
2016-12-08, 11:28
  #438
Medlem
Mullrets avatar
Om man nu snöat in på en BlackBerry så undrar man varför det inte säljs fler i Sverige. Är det måhända grupptrycket ?

Någon i tråden som använder BB och kan förklara varför de anser BB vara en lysande produkt kontra Sony, Samsung eller Apple ?
Citera
2016-12-08, 13:17
  #439
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Om man nu snöat in på en BlackBerry så undrar man varför det inte säljs fler i Sverige. Är det måhända grupptrycket ?

Någon i tråden som använder BB och kan förklara varför de anser BB vara en lysande produkt kontra Sony, Samsung eller Apple ?

Det går oftast lättare och snabbare att skriva på riktiga tangenter än på en plastskiva.
Citera
2016-12-08, 13:32
  #440
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopp1
Det går oftast lättare och snabbare att skriva på riktiga tangenter än på en plastskiva.

Precis. Det är en väldigt stor anledning till att jag fastnade för Blackberry. Pågrund av det fysiska tangentbordet. Tyvärr har ju det fysiska tangentbordet fasats ut nästan helt för att istället ersättas med touch tangentbord. Så för oss som fortfarande föredrar det fysiska tangentbordet har ju utbudet minskat drastiskt.

Vid enstaka tillfällen kan det ju fortfarande dyka upp mobiler från andra utvecklare med fysiska tangentbord också, men det är väldigt sällan tyvärr. Blackberry är en av få som fortfarande satsar på fysiska tangentbord i betydligt större utsträckning jämfört med andra utvecklare.
__________________
Senast redigerad av puckot 2016-12-08 kl. 13:34.
Citera
2018-11-08, 00:21
  #441
Medlem
Nu undrar jag hur går den ”krypterade konversationen” till på dessa blackberry telefoner ? Är det någon speciell app man måste ladda ner i den eller är det själva programvaran som är krypterad och alla vanliga sms också är krypterade eller vad är det som gäller? Hur använder folk mobilen för att kunna ha ” hemliga konversationer ” ? Och funkar det fortfarande på dom nya telefonerna tänker på Blackberry Keyone, någon snäll själ som kan förklara detta till mig ?
Citera
2018-11-08, 06:55
  #442
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Precis. Det är en väldigt stor anledning till att jag fastnade för Blackberry. Pågrund av det fysiska tangentbordet. Tyvärr har ju det fysiska tangentbordet fasats ut nästan helt för att istället ersättas med touch tangentbord. Så för oss som fortfarande föredrar det fysiska tangentbordet har ju utbudet minskat drastiskt.

Vid enstaka tillfällen kan det ju fortfarande dyka upp mobiler från andra utvecklare med fysiska tangentbord också, men det är väldigt sällan tyvärr. Blackberry är en av få som fortfarande satsar på fysiska tangentbord i betydligt större utsträckning jämfört med andra utvecklare.
Det dök upp en intressant mobil nyligen för de som gillar fysiskt tangentbord.

https://swedroid.se/cosmo-communicat...lassisk-nokia/
Citera
2019-05-17, 18:14
  #443
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Det dök upp en intressant mobil nyligen för de som gillar fysiskt tangentbord.

https://swedroid.se/cosmo-communicat...lassisk-nokia/

Just det, frågan är om det är någon direkt "Smartphone". Jag menar det går ju inte ens att vika om tangentbordet så att den fungerar som typ en Blackberry. Känns den inte för pluttig som laptop? Och som mobil enhet när man står upp på trång t-bana el dyl blir den väl opraktisk med en hand? Sen har jag hört att den inte alls har bakbelyst keyboard samt kostar runt 5-6 loppor.
Citera
2022-01-04, 18:44
  #444
Medlem
immenhusens avatar
Inte mycket aktivitet här, men detta känns som spiken i kistan för BlackBerry när de nu ger upp operativsystemet efter att inte har tillverkat telefoner sedan 2016. Ej saknad, men å andra sidan ej glömd då den åtminstone för mig användes frekvent i tjänst under en ganska lång period på en tidigare arbetsplats, för krypterad information.

Vad har ni för BlackBerry-minnen?

https://www.svd.se/blackberry-gar-i-graven

/AI
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback