Jag använder senaste firefox läsaren.
Det jag undrar över, och hoppas någon kan ge mig svar på, är vad som är normal antal kb i minnesanvändning för firefox?
Enligt aktivitetshanteraren använder mitt firefox ca 130 000kb.
Tycker det känns väldigt mycket. Enda extension jag kör är Adblock+ och läsaren är emellanåt väldigt "trög".
Har 512 mb i interminne. 2,8 ghtz preosessor.Använder Zonealarm som brandvägg.
109k ligger min på. Med 8 flikar och massa tillägg. Har dock sett mycket olika på det där. Testa att starta ett youtube-klipp och minnesanvändningen stiger.
Gällande minnesanvändningen har jag läst att firefox cache'ar en del i minnet därav den höga förbrukningen men går att ställa in firefox så minnesförbrukningen sjunker men hur får du fråga google om.
Undra om det är nått i de senste uppdateringarna som får Firefox att läcka extra? Tycker nämligen att andra program börjat lida av att jag kör dem samtidigt som FF. Något jag inte alls märkt av tidigare.
Jag tycker den har dragit mycket minne hela tiden, och är oftast segstartad. Visst det är ett skitbra program, men jag bytte tillbaka till IE för ett tag sen.
Här kan ni se ett screenshot från en kompis aktivitetshanterare
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!