• 1
  • 2
2007-11-13, 10:53
Bannlyst
Jag anser att regeringen endast har kopierat sossarnas politik, brutit de flesta av sina vallöften, samt höjt på massor att skatter.

Är ni som röstade på alliansen nöjda?

För mig så har de knappast införlivat det utlovade systemskiftet, eller att det överhuvudtaget kommer att göras.
Citera
2007-11-13, 10:58
Medlem
kattungas avatar
Nöjd i den bemärkelse att jag slipper se Mona Sahlin, Ohly och Peter Eriksson vid makten. Dessutom har ju inkomstskatten sänkts och det totala skattetrycket går åtminstone ned. Sedan slopas ju Boxer-monopolet nästa år.

Missnöjd i den bemärkelse att jag tycker Allians för Sverige har agerat för lojt. Fler monopol som spel- och spritmonopolet borde varit slopade och vi får väl se om de öht vågar slopa dessa under mandatperioden.

Jag tycker åtminstone det förs en bättre politik nu än tidigare eller om vänsterkartellen hade haft makten.
Citera
2007-11-13, 11:02
Bannlyst
Jag är enig med kattunga. Jag är nöjd eftersom jag i likhet med majoriteten arbetande svenskar tjänat på Alliansens politik. Jag är däremot inte nöjd med den fortsatta flathet som visas gentemot invällningen.

// Roger P.
Citera
2007-11-13, 11:07
Medlem
Hompos avatar
Japp! Nöjd, men inte jättenöjd.

80% av vallöften redan uppfyllda. Fantastiskt.

Strul med fastighetsskatten som ledde till en ganska dålig lösning i slutändan... inte så bra.

Skattetrycket på väg nedåt, långsamt förvisso men ändå åt rätt håll.

Vi slipper ha tjuvar och förskingrare vid makten så länge högern regerar. Bra!

Utförsäljningen av statliga bolag kunde ske snabbare och under bättre förhållanden.

Privatisering av sjukvård och möjlighet till alternativ borde inte få vänta.
Citera
2007-11-13, 11:11
Medlem
Sane?s avatar
Jag är inte nöjd med att M är på väg mot mitten, resultatet blev i alla fall det bästa av två onda ting.
Citera
2007-11-13, 11:13
Medlem
Ankdammsmans avatar
Jag är stolt men inte nöjd.
Citera
2007-11-13, 11:16
Medlem
Pilsnerkorvens avatar
Jag är nöjdare, inte nöjd. Jag känner mig fortfarande tyngd under kommunismens tunga ok, men inte lite mycket som när bolsjevikerna satt vid makten.
Citera
2007-11-13, 11:16
Medlem
ayanamiis avatar
Verkligen inte, Alliansen är helt ryggradslösa och kan inte argumentera bra för något de gör. Bara det där med svartjobb, att acceptera att tidningar ringer och klagar istället för att tala om alla fördelarna. Massa småsaker gör att jag verkligen inte kommer rösta på dem nästa val. SD eller KLP blir det för min del.
Citera
2007-11-13, 12:06
Medlem
deliverers avatar
Jag röstade på moderaterna och fick socialdemokraterna.
Den enda personen i regeringen som är värd sin lön är Carl Bildt.
Det enda jag kan glädjas åt är att det dröjer tre år innan Mona Sahlin blir statsminister för Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
SD eller KLP blir det för min del.
Röstar du på KLP stiger deras väljarantal med hela 0.49%!
Citera
2007-11-13, 13:09
Moderator
Strix m/94s avatar
Nej...

...jag kan inte påstå att jag är nöjd. Försvaret, familjepolitiken, fastighetsskatten och utrikespolitiken är väl några delar som jag är direkt missnöjd med. Den senare främst när det gäller fokus på allt som inte rör vårt närområde.
Vi högerspöken har stora problem idag, och det är problem som med stor säkerhet blir regeringens i nästa val. Inte för att jag (vi) skulle få för oss att rösta mörkrött, men skall jag verkligen rösta ljusrött? Tveksamt.
Citera
2007-11-13, 13:17
Medlem
ubersantas avatar
Jag är nöjd men med mersmak. Hoppas nu verkligen alliansen kan vinna 2010 så att avsossifieringen i Sverige verkligen kan få fotfäste. Allt hänger på 2010...
Citera
2007-11-13, 13:28
Medlem
callcias avatar
Jag är inte riktigt nöjd. De flesta förändringar som gjorts har varit förnuftiga, men alliansen tenderar att dra åt sossehållet. Jag hade hoppats på att de skulle ta mod till sig att reglera invandringen från öst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in