Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-02, 19:27
  #277
Medlem
Loafees avatar
Du ska inte försöka påskynda någonting. Ärren sitter på en plats som väldigt gärna sträcker sig med många kroppsrörelser, och det är vad som kommer styra fysisk aktivitet för dig.
Citera
2018-07-05, 06:41
  #278
Medlem
Går det under landstingvård om man pallar väntetider?
Citera
2018-10-27, 04:07
  #279
Medlem
Jag har gynekomasti och mår väldigt dåligt över det.

Jag har nu bestämt mig för att operera bort eländet, trotts att jag har en enorm fobi för operationer.

Såg dock ett youtube klipp på en sk. ''recovery'' där mannen hade tuber på bröstet i en vecka efter operation för att dränera vätska. Är det så det går till? Det skulle jag ej klara av.

Hur är själva återhämtningen? Min gynekomasti är relativt liten, och jag tänker på det mer än någon annan.
Citera
2018-10-27, 10:30
  #280
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis
Jag har gynekomasti och mår väldigt dåligt över det.

Jag har nu bestämt mig för att operera bort eländet, trotts att jag har en enorm fobi för operationer.

Såg dock ett youtube klipp på en sk. ''recovery'' där mannen hade tuber på bröstet i en vecka efter operation för att dränera vätska. Är det så det går till? Det skulle jag ej klara av.

Hur är själva återhämtningen? Min gynekomasti är relativt liten, och jag tänker på det mer än någon annan.

Det är vanligtvis inte så det går till. Har flera bekanta som gjort operationer för både mer och mindre påtaglig gynekomasti och det har oavsett storlek på körteln vanligtvis gått ganska smärtfritt med snabb återhämtning. Några har uppmanats att vänta en vecka eller två med träning efter operationen medan andra fått ha en sorts gördel runt kroppen i några veckor. De allra flesta har varit tillbaka på gymmet redan efter en eller ett par veckor och fått fin fina resultat i slutändan. De som behövt fettsugas runt bröstkörteln har i regel påtalat att det gör lite mer ont några dagar efter operationen än de som enbart tagit bort körteln.

Av alla de bekanta som jag känner som gjort detta är det endast en som fått en smärre infektion efter operationen. Det behandlades med antibiotika och ett dränage i två dagar på en bröstet. Därefter inga problem och bra resultat.

Med andra ord, oroa dig inte.
Citera
2018-10-27, 15:50
  #281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Det är vanligtvis inte så det går till. Har flera bekanta som gjort operationer för både mer och mindre påtaglig gynekomasti och det har oavsett storlek på körteln vanligtvis gått ganska smärtfritt med snabb återhämtning. Några har uppmanats att vänta en vecka eller två med träning efter operationen medan andra fått ha en sorts gördel runt kroppen i några veckor. De allra flesta har varit tillbaka på gymmet redan efter en eller ett par veckor och fått fin fina resultat i slutändan. De som behövt fettsugas runt bröstkörteln har i regel påtalat att det gör lite mer ont några dagar efter operationen än de som enbart tagit bort körteln.

Av alla de bekanta som jag känner som gjort detta är det endast en som fått en smärre infektion efter operationen. Det behandlades med antibiotika och ett dränage i två dagar på en bröstet. Därefter inga problem och bra resultat.

Med andra ord, oroa dig inte.

Ok, det låter oehört betryggande. Tack så mycket
Citera
2023-01-21, 23:21
  #282
Medlem
Vilka klinker är att rekommendera i dag?
Avvaktat med att ta bort tills rätt tillfälle. Känner att det börjar bli dags?

Ni som har opererat privat, vart har ni gjort det och vad var era erfarenheter?
Citera
2023-01-30, 11:17
  #283
Medlem
Jag opererade gyno när jag var 20 år gammal genom landstinget.
Hade en mindre kula som var synlig genom t-shirt.

Jag klagade på att jag inte kunde sova på mage pga smärta i bröstet, så jag fick ingen sömn vilket gjorde mig psykiskt svag. Sen klagade jag på det uppenbara att det ser ut som jag har en kula till bröstvårta som alltid är hård.

Men framförallt måste man trycka på det psykologiska och NEKA till bruk av steroider.

Operationen gick smidigt men återhämtningen värre. Stygn öppnades under natten när jag sov så vaknade helt blodig i sängen.
Sen svällde bröstvårtan upp som en stor tennisboll så fick åka till akuten och dränera vad som kändes som 20liter blod 😂

Nu 10 år senare känner man fortf något konstigt i den bröstvårtan, som om att något stygn fastnat inuti eller något.
Citera
2023-01-30, 11:42
  #284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarrebandarre
Sen svällde bröstvårtan upp som en stor tennisboll så fick åka till akuten och dränera vad som kändes som 20liter blod 😂
Minns du vad läkarna sa hade hänt? Vad orsakade denna reaktion du fick? Vad tömdes, för inte fan tömde de 20 liter blod!
Hur långt efter operation uppkom detta? Samma natt som du kom hem eller fler nätter efter operation?

Känns som under natten när stygnen sprack, att du måste fått in någon smuts i öppna såret?
Citera
2023-01-30, 17:13
  #285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talfy
Minns du vad läkarna sa hade hänt? Vad orsakade denna reaktion du fick? Vad tömdes, för inte fan tömde de 20 liter blod!
Hur långt efter operation uppkom detta? Samma natt som du kom hem eller fler nätter efter operation?

Känns som under natten när stygnen sprack, att du måste fått in någon smuts i öppna såret?

Dom tömde blod som hade koagulerat sig till en stor massa. Självklart inte 20L men när jag låg där och dom pressade ut massa koagulerat blod kändes det som hela kroppem försvann 🤪

Ingen aning vad dom tog bort, körteln säkert. Kommer ej ihåg.
Tror jag låg och vred mig i sängen så att stygnen öppnade sig.
Jag var så jävla trött kommer jag ihåg så jag tog en näve toapapper och tryckte mot bröstet sen silvertejpade jag så det satt och gick och la mig igen 😂
Citera
2023-09-22, 22:14
  #286
Medlem
Bumpar denna tråden?
Vem är mest rekommenderad i Sverige just nu?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback