Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-11-11, 22:58
  #1
Medlem
Gob Bluths avatar
Kanske finns nån tråd om Stratovarius men jag får inte sökfunktionen att fungera så jag startar en ny tråd.

Ha precis börjat lyssna på dom och tycker dom är riktigt bra. Dock bara lyssnat enstaka låtar, 7-8 st. Undrar vilka album som är de bästa?
Citera
2007-11-12, 10:23
  #2
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gob Bluth
Kanske finns nån tråd om Stratovarius men jag får inte sökfunktionen att fungera så jag startar en ny tråd.

Ha precis börjat lyssna på dom och tycker dom är riktigt bra. Dock bara lyssnat enstaka låtar, 7-8 st. Undrar vilka album som är de bästa?

Episode, Visions, Destiny. I den ordningen anser jag att du ska börja. Sedan kollar du upp deras senare alster, för att sedan kolla upp den tidiga katalogen.
Citera
2007-11-13, 19:13
  #3
Medlem
Stratovarius är riktigt mustig power metal. Learning to fly från Elements Part 1är ett grymt exempel .
Citera
2007-11-13, 19:43
  #4
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Den enda jag har hört och gillar är Episode.
Citera
2007-11-13, 20:37
  #5
Medlem
Gob Bluths avatar
tackar för tipsen...sätter igång genast
Citera
2007-11-13, 20:45
  #6
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANALDYNGA
Den enda jag har hört och gillar är Episode.

Jasså? Hört resterande skivor? Vilka plattor är det du inte tycker om?
Citera
2008-09-15, 19:18
  #7
Medlem
loafmasters avatar
En bump på den här tråden.

Under 90-talet började jag så smått köpa på mig allt som släpptes med Stratovarius, och detta fortsatte till strax efter Elements pt 1 kom. Har dock blivit sugen på att fortsätta utöka min samling trots att jag inte längre uppskattar musiken lika mycket som under deras storhetsperiod. Sitter väl kanske på runt 70 skivor/singlar/LP men är sugen på mer. Finns det i dagsläget några bra sidor på nätet där man kan hitta lite ovanligare skivor? Ebay har en del intressant, men hittade tyvärr inget där som jag redan inte äger.

Så som sagt. Tips på bra sidor där man kan köpa lite ovanligare metalplattor mottages varmt.
Citera
2008-09-15, 20:24
  #8
Medlem
von_Ss avatar
Lyssnade mycket på dem en gång i tiden. Gillade Infinite bäst då.
Citera
2008-09-15, 20:27
  #9
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Lyssnade mycket på dem en gång i tiden. Gillade Infinite bäst då.

Intressant. Anser väl egentligen bara att titelspåret och kanske Phoenix håller samma klass som tidiga Kotipelto-eran. Men att det är en bra platta är det inget snack om.

Lyssnade precis igenom Elements pt 2 för första gången sedan den släpptes. Klart bättre än jag kom ihåg den.
Citera
2008-09-15, 21:20
  #10
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Intressant. Anser väl egentligen bara att titelspåret och kanske Phoenix håller samma klass som tidiga Kotipelto-eran. Men att det är en bra platta är det inget snack om.

Lyssnade precis igenom Elements pt 2 för första gången sedan den släpptes. Klart bättre än jag kom ihåg den.

Ja det var då inte igår man hörde den.

Men minns att jag gillade Alpha & Omega samt Awaken the Giant. Och Soul of a Vagabond från första skivan. Fan måste dra på Elementsplattorna nu.
Citera
2008-09-15, 21:21
  #11
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Ja det var då inte igår man hörde den.

Men minns att jag gillade Alpha & Omega samt Awaken the Giant. Och Soul of a Vagabond från första skivan. Fan måste dra på Elementsplattorna nu.

Awaken the Giant håller jag som en av de bättre låtarna Stratovarius gjort sedan Visions då jämnheten började dala. Men visst är Elementsplattorna en frisk fläkt. Ettan är väl den starkare av de två, men det finns ett par guldkorn även på tvåan. Kul att även Leksingar kan lyssna på vettig musik.
Citera
2008-09-15, 21:29
  #12
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Awaken the Giant håller jag som en av de bättre låtarna Stratovarius gjort sedan Visions då jämnheten började dala. Men visst är Elementsplattorna en frisk fläkt. Ettan är väl den starkare av de två, men det finns ett par guldkorn även på tvåan. Kul att även Leksingar kan lyssna på vettig musik.


Haha. Nu var det ett tag sen jag lyssnade på dem skall sägas. Men ett av de banden som fick mig att snöa in på hårdrock är det. Kom ihåg att de hade rea på en hejdundrans massa Stratovarius-skivor på min lokala skivbutik så jag köpte på mig dem och lyssnade dygnet runt. Det var innan man fick bredband så fick köpa det jag villa lyssna på

Ja ettan är bäst av Elementsskivorna. Den är inte deras bästa men duger helt klart.

Hade glömt bort Stratovarius men kommer lyssna på dem ett tag nu känner jag. Tack för tipset.

Sen får man inte glömma att de även har klämt ur sig riktigt mycket SKIT.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback