2007-11-11, 17:27
Medlem
Det hela började med att jag hade min externa hårddisk inkopplad, när jag satt vid datorn började den gnälla om olika undermappar i hårddisken den inte hittade. Sedan hittade den inte hårddisken alls. Jag provade koppla in den i en annan usb port i datorn men datorn vill inte hitta den! Jag testade den i en annan dator o då funkade den prima.

Sedan häromdagen ville inte datorn hitta min mobil heller när jag kopplat in den i usbn, efter att ha använt den flera gånger. Testade den i en annan dator o så klart funkade det prima.

Mus, tangentbord o mp3 hittar datorn :S

Min fråga är, hur kan jag få datorn att hitta dem igen?
Citera
2007-11-14, 07:56
Bannlyst
har exakt samma problem som du, när jag exempelvis kopplar in min externa hdd hittas den inte, inte ens et meddelande kommer upp, samma med mobil mp3 etc...
Citera
2007-11-14, 08:38
Medlem
drutgers avatar
Gå till min dator, sen hantera så borde den synas där. Kan vara så att usbdisken försöker ta en enhetsbeteckning som redan finns och därför syns den inte. Det går att manuellt ändra enhetsbeteckning så att den alltid väljer typ V: som ju troligtvis alltid är ledig
Citera
2007-11-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drutger
Gå till min dator, sen hantera så borde den synas där. Kan vara så att usbdisken försöker ta en enhetsbeteckning som redan finns och därför syns den inte. Det går att manuellt ändra enhetsbeteckning så att den alltid väljer typ V: som ju troligtvis alltid är ledig

Tyvärr, ingenting :/
Citera
2008-10-16, 11:59
Medlem
rapans avatar
Eftersom att tråden verkar relativt död lånar jag den ett slag.
När jag ska koppla in min midisynth (som annars har fungerat felfritt) får jag följande meddelande i nedre högra hörnet:

Strömökning på Navport.
En usb enhet har överskridit Strömstyrkegränsen för sin
navport.
Klicka på det här meddelandet om du behöver mer hjälp med att lösa problemet.

När jag klickar på meddeladet kommer rekommendationen att jag ska "återaktivera porten genom att koppla ifrån maskinvaran och klicka på återställ"

Jag har gjort detta men det hjälper inte. Vad ska jag göra?

tacksam för svar.
Citera
2008-10-16, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapan
Eftersom att tråden verkar relativt död lånar jag den ett slag.
När jag ska koppla in min midisynth (som annars har fungerat felfritt) får jag följande meddelande i nedre högra hörnet:

Strömökning på Navport.
En usb enhet har överskridit Strömstyrkegränsen för sin
navport.
Klicka på det här meddelandet om du behöver mer hjälp med att lösa problemet.

När jag klickar på meddeladet kommer rekommendationen att jag ska "återaktivera porten genom att koppla ifrån maskinvaran och klicka på återställ"

Jag har gjort detta men det hjälper inte. Vad ska jag göra?

tacksam för svar.

För det första skulle du gjort en ny tråd. Dock får du lite cred för att du har sökt.

För att kunna hjälpa behöver vi veta vilken typ av dator (OS osv) och tillverkare. Även vad det är för disk du försöker ansluta.
Citera
2008-10-16, 16:09
Medlem
rapans avatar
Jag har en Dell Dimension 5150, Windows xp. försöker ansluta min midisynth..
Problemet har uppstått på senare tid, har innan aldrig haft detta problem..
Citera
2008-10-16, 17:11
Medlem
rapans avatar
min MagicISO SCSI Host controller är inte digitalt signerad.

Hur signerar jag den?
Senast redigerad av rapan 2008-10-16 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in