• 1
  • 2
2007-11-08, 21:20
Medlem
Skullheads avatar
Beställde nyss en Zepto Znote 3215W för 3950:- (frakten inräknad)

15.4" WXGA skärm 1280x800
1,83 GHz Intel® Celeron® M 540
Intel® GMA X3100
1024MB DDR2 667MHz/PC5300 Ram
80GB 5400rpm. SATA hårddisk
Combo DVD/CD-RW brännare

Det är meningen att man ska köra Vista på den, men jag vetifan. Jag har Vista ultimate på min stationära dator nu, och visst flyter det på bra och så, men jag tror nog Vista blir för mycket för Celeron processorn.

Jag läste nyss på deras hemsida att Ubuntu 7.10 funkar på den, hur mycket skiljer sig detta från t.ex Windows XP?

Jag är inte särskilt insatt i kommandon osv, som jag förstått att Linux består till stor del av, så hur pass "Kan inget användare" anpassat är Ubuntu 7.10?

Det jag är intresserad av är; msn, mediaspelare, kunna koppla den till min hdtv utan problem. Det är i princip allt, spel och sånt klarar den inte av ändå, så det är inget jag behöver
Citera
2007-11-08, 21:58
Medlem
Flärps avatar
Vista lär du iallafall inte vilja köra på den stackars datorn. XP eller Linux får det bli.
Citera
2007-11-09, 13:03
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Vista lär du iallafall inte vilja köra på den stackars datorn. XP eller Linux får det bli.

Den är gjord för just vista, XP fungerar inte på den.
Citera
2007-11-09, 13:08
Medlem
x-dreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead

xp funkar nog visst, däremot är det nog problem med drivrutinerna
Citera
2007-11-09, 13:28
Medlem
hakds avatar
dra in xp och börja döda onödiga service/tjänster
Citera
2007-11-09, 17:46
Medlem
Flärps avatar
Citat:

XP funkar på allt, så är det bara.
Zepto skriver bara att den inte funkar till XP för att de inte kan skicka med programvara som är testad ihop med systemet. Det är liksom en liten klausul för att skydda sig själva.
Citera
2007-11-09, 17:54
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
XP funkar på allt, så är det bara.
Zepto skriver bara att den inte funkar till XP för att de inte kan skicka med programvara som är testad ihop med systemet. Det är liksom en liten klausul för att skydda sig själva.

Det finns inte drivrutiner till allt i den om jag förstått det hela rätt, men det har jag kanske inte
Citera
2007-11-09, 18:08
Medlem
Jag skulle säga att Ubuntu är rätt nybörjarvänligt om du inte tänkt göra något avancerat, t.ex. att koppla in den i en HDTV kan nog bli problematiskt om du inte känner någon som kan hjälpa dig. Men det är ju bara att köra med livecdn och testa.
Citera
2007-11-09, 18:09
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Det finns inte drivrutiner till allt i den om jag förstått det hela rätt, men det har jag kanske inte

Oavsett om det inte finns drivisar till XP så vill du inte köra Vista på den datorn
Citera
2007-11-09, 18:19
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hullon
Jag skulle säga att Ubuntu är rätt nybörjarvänligt om du inte tänkt göra något avancerat, t.ex. att koppla in den i en HDTV kan nog bli problematiskt om du inte känner någon som kan hjälpa dig. Men det är ju bara att köra med livecdn och testa.

Okej, men det går att lösa det iaf? jag får helt enkelt läsa mig fram till hur man kopplar till tvn
Citera
2007-11-10, 23:18
Medlem
kallebass avatar
ljudkortet fungerar inte ur lådan till zepto 3215w med ubuntu 7.10
Citera
2007-11-11, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallebas
ljudkortet fungerar inte ur lådan till zepto 3215w med ubuntu 7.10
Stod att det inte funkade i betan men det funkar fortfarande inte alltså?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in