Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-08, 20:04
Bannlyst
Jag har ett väldigt konstigt problem, när jag ska starta min dator så står det att den inte kan hitta min profil. Så jag får logga in med nåt lån/gäst konto (vad man nu vill kalla det) Och det är jätte jobbigt för på den sparas inget och alla mina instälningar är bort.

Tacksam för snaba svar

Ps. Jag är inget profs på dator.
Citera
2007-11-09, 22:39
Bannlyst
Bump!
Citera
2007-11-09, 23:40
Medlem
Ondkvists avatar
Lite mer uppgifter får du allt ge för att folk ska ha en chans att kunna hjälpa dig.

Vilken operativsystemsversion/arkitektur?

Hade du gjort något speciellt med datorn innan det började strula?

Kan du logga in som administratör och se den "förlorade" profilen i kataloghierarkin?

Med mera, med mera...
Citera
2007-11-24, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Lite mer uppgifter får du allt ge för att folk ska ha en chans att kunna hjälpa dig.

Vilken operativsystemsversion/arkitektur?

Hade du gjort något speciellt med datorn innan det började strula?

Kan du logga in som administratör och se den "förlorade" profilen i kataloghierarkin?

Med mera, med mera...
Tjennare!

Windows Xp, nej inte vad jag kommer ihåg. Nej jag går in på en gäst profil atomatiskt, det står nåt med att "datorn inte kan hitta profilen du bör kontakt nätvärks administratören.
Citera
2007-11-24, 08:24
Medlem
Antagligen är profilen skadad. Gå in under documents and settings och döp om den katalogen där som har samma namn som ditt konto du loggar in med. Starta sedan om och logga in igen då skapas en ny profil. Sedan kan du kopiera över favoriter, mina dokument , skrivbordet etc från den profilen du tidigare bytte namn på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in