2007-11-07, 20:12
Medlem
Dyngraukmans avatar
Hur fungerar det att blanda Citalopram med Kratom?

En tjej kompis till mig som vill testa frågar!
Citera
2007-11-07, 20:19
Medlem
SinCitys avatar
Jag har bara läst på ett enda ställe att man bör iakta försiktighet, men det gäller ju alla substanser. Själv har jag använt Kratom tillsammans med flera olika sorters SSRI/SNRI jag medicinerats med utan problem, men så har jag ätit dessa antidepressiva under flera år. Tror dock att det inte ska vara några problem, överdriv inte dosen av Kratom dock är väl säkrast...
Citera
2007-11-07, 21:07
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngraukman
Hur fungerar det att blanda Citalopram med Kratom?

En tjej kompis till mig som vill testa frågar!

det skall inte vara några problem om nu inte ni har fått tag på något extrakt som är så koncentrerat att man faktiskt skulle få en stark och kännbar kick av det.
Citera
2007-11-07, 21:23
Medlem
Dyngraukmans avatar
Jag har faktiskt bara helt vanligt kratom från SS...
För mig duger en tesked bra...Jag får faktiskt väldigt stabil rusning på det måste jag säga. Så hon behöver antagligen lite mindre om det inte är så att SSRI'n dämpar det...

BTW finns det något kratom man verkligen kan få en rejäl high på? Själv blir jag otroligt gosig fast jag kan ändå liksom vara med på en fest utan att bli en säck.
Citera
2007-11-07, 21:26
Medlem
dubbel...
Citera
2007-11-07, 21:27
Medlem
OT
Sincity: Minns någon gammal tråd du skrev om kratom.. har du kunnat hålla de på en bra nivå? Vid hur korta mellanrum krävs dos-ökningar och att "ruset" blir mindre soft? Är 1v lagom eller 2ggr i veckan kanske tom.?

Många tycker kratom är värdelöst men jag gillar det helt klart. Så länge man får sjysta priser på det.. inte SS priser dvs. som är rena rånet.
Citera
2007-11-07, 21:37
Medlem
Dyngraukmans avatar
Alltså hmm, jag använder inte det så ofta! Senaste gången jag tog det var 2 månader sen. Och tog det idag första gången på nytt.

Jag doserar lite på en höft men en vanlig tesked funkar om man tar det en gång i veckan annars. Men om jag typ tar det dag på dag börjar jag med kanske en tesked och sen fyller på lite senare med en till. Jag brukar så himla tillfälligt av allting så. Men 2 ggr i veckan kan man nog köra samma nivå om inte lite mer nästa vecka.
Citera
2007-11-07, 22:16
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eearl
OT
Sincity: Minns någon gammal tråd du skrev om kratom.. har du kunnat hålla de på en bra nivå? Vid hur korta mellanrum krävs dos-ökningar och att "ruset" blir mindre soft? Är 1v lagom eller 2ggr i veckan kanske tom.?

Många tycker kratom är värdelöst men jag gillar det helt klart. Så länge man får sjysta priser på det.. inte SS priser dvs. som är rena rånet.

Skulle säga att 2ggr/v är max. Nu kunde inte jag hålla det, men det har att göra med att jag använder opiater flera ggr/v och får knappt märkbar effekt av kratom längre. Dock fungerar det ifall man skulle råka bli lite kass av opiaterna, lite som subutex light( eller ja, extra light iaf), dämpar ganska effektivt tröttheten, illamåendet, stillar magen mm.

Så länge man inte pysslar med några tyngre saker så är kratom rätt potent om det används sparsamt och enligt rekomendationer.
Citera
2007-11-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Skulle säga att 2ggr/v är max. Nu kunde inte jag hålla det, men det har att göra med att jag använder opiater flera ggr/v och får knappt märkbar effekt av kratom längre. Dock fungerar det ifall man skulle råka bli lite kass av opiaterna, lite som subutex light( eller ja, extra light iaf), dämpar ganska effektivt tröttheten, illamåendet, stillar magen mm.

Så länge man inte pysslar med några tyngre saker så är kratom rätt potent om det används sparsamt och enligt rekomendationer.

Så 2ggr/vecka fungerar OK utan att man måste öka dosen? ska nog ändå försöka hålla mig till 1gång... det känns dock som att det kan bli ett problem att hålla sig i längden.. vore guld om man kratom fungerar bra som substitut till benso, helt. Har blandat dom 2 varje gång tror ja..

Jaha jo då förstår ja... jag får helt klart en skön effekt av kratom eftersom jag inte fipplar med opiater, gillar faktist kratom mer än opioderna kodein o tramadol, ivf. mycket mer än tramadol som jag hatar.

riktigt OT menmen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in