Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2007-11-07, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Visst men bara för det finns en bugg så finns det inte en sårbarhet och tvärt om. Bugg -> sårbarhet -> exploit. Men visst du har en poäng :P
Men sårbarheten påverkar ju inte direkt programmets funktion såsom en bugg gör, du skulle ju inte kalla en PHP kod som är mottaglig för SQL-injections för "buggad"?
Citera
2007-11-07, 01:46
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carwer
Men sårbarheten påverkar ju inte direkt programmets funktion såsom en bugg gör, du skulle ju inte kalla en PHP kod som är mottaglig för SQL-injections för "buggad"?

Nej men den är sårbar. Som jag skrev så behövs det inte finnas en bugg för att det ska finnas en sårbarhet.

Bara för det finns buggar så behöver dem inte påverka funktionaliteten(som märks iaf). Om du öppnar en viss fil i IE och den krashar, det är väl en bugg? Men om denna krashen gör att du kan köra skadlig kod, då är det väl en sårbarhet?
Citera
2007-11-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Nej men den är sårbar. Som jag skrev så behövs det inte finnas en bugg för att det ska finnas en sårbarhet.

Bara för det finns buggar så behöver dem inte påverka funktionaliteten(som märks iaf). Om du öppnar en viss fil i IE och den krashar, det är väl en bugg? Men om denna krashen gör att du kan köra skadlig kod, då är det väl en sårbarhet?
My bad, var lite trött och min läsförmåga var ej på topp
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in