Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-22, 23:09
  #481
Medlem
Hej, är det någon som vet något mer om södermannen? Jag är ett utav hans offer och jag är den som senast anmälde honom. Jag känner mig inte trygg av att veta att han går fri eftersom att han hotade mig flera gånger om att han skulle döda mig om jag anmäler han, vilket jag gjorde efter att ha tänkt mycket med rädsla. Han blev dömd till 4 år men släpptes efter 2. Då fick jag kontaktförbud mot han, men det har gått ut nu och jag är rädd att han har gömt sig och planerar att hämnas, eftersom att han är försvunnen och ingen vet var han är. Han är smart och tålmodig, jag kände honom i 2 år innan jag anmälde han och då visste jag inte ens att han var Sveriges värsta väldtäktsman. Det fick jag veta dagen efter de hade tagit fast han när det stod i Aftonbladet.

För dem som undrar så är hans hela namn: John Thure Charles Walentin Svahlstedt.
Och hans bakgrund är från någonstans i Indien. Han blev bortadopterad när han var 2 år och han hatade hans adoptivmamma och rymde när han var 16. Enligt han själv så är det hans ursäkt att han blev psyko.
Citera
2017-09-23, 02:44
  #482
Medlem
Leg.krimjournalists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaoow
Hej, är det någon som vet något mer om södermannen? Jag är ett utav hans offer och jag är den som senast anmälde honom. Jag känner mig inte trygg av att veta att han går fri eftersom att han hotade mig flera gånger om att han skulle döda mig om jag anmäler han, vilket jag gjorde efter att ha tänkt mycket med rädsla. Han blev dömd till 4 år men släpptes efter 2. Då fick jag kontaktförbud mot han, men det har gått ut nu och jag är rädd att han har gömt sig och planerar att hämnas, eftersom att han är försvunnen och ingen vet var han är. Han är smart och tålmodig, jag kände honom i 2 år innan jag anmälde han och då visste jag inte ens att han var Sveriges värsta våldtäktsman. Det fick jag veta dagen efter de hade tagit fast han när det stod i Aftonbladet.

För dem som undrar så är hans hela namn: John Thure Charles Walentin Svahlstedt.
Och hans bakgrund är från någonstans i Indien. Han blev bortadopterad när han var 2 år och han hatade hans adoptivmamma och rymde när han var 16. Enligt han själv så är det hans ursäkt att han blev psyko.
Hej, intressant info.

Kan du precisera vad det är du vill veta om Södermannen?
Är det någon speciell tid sett till årtal av det han gjort, du åsyftar? En hel del finns i trådens historik, angående t.ex. Haga i Göteborg och våldtäktstiden på Södermalm.

När blev han fri exakt, sett till datum?
Har du några misstankar om var han skulle kunna befinna sig? Var befann han sig senast (vad du känner till)? Försvann han direkt efter att han släpptes från fängelset?

Du nämner att du är ett av hans offer, vill du berätta hur ni kom i kontakt, hur gick det till?
__________________
Senast redigerad av Leg.krimjournalist 2017-09-23 kl. 02:48.
Citera
2017-09-23, 05:02
  #483
Medlem
Skrämmande att Svahlstedt kan vara ute och leva rövare fortfarande, han borde ju ha spärrats in för länge sen på livstid. Tyvärr funkar ju inte det med våran töntiga lagbok.

En ren hypotetisk tanke, tänk om denna man hade varit amerikan och begått sina brott i USA. Då hade han troligen levt ett mycet kortare liv.
Citera
2017-09-24, 00:52
  #484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.krimjournalist
Hej, intressant info.

Kan du precisera vad det är du vill veta om Södermannen?
Är det någon speciell tid sett till årtal av det han gjort, du åsyftar? En hel del finns i trådens historik, angående t.ex. Haga i Göteborg och våldtäktstiden på Södermalm.

När blev han fri exakt, sett till datum?
Har du några misstankar om var han skulle kunna befinna sig? Var befann han sig senast (vad du känner till)? Försvann han direkt efter att han släpptes från fängelset?

Du nämner att du är ett av hans offer, vill du berätta hur ni kom i kontakt, hur gick det till?


Jag vill veta om någon har hört något mer om var han kan befinna sig?
Jag vet om hela hans liv och vad han har gjort, som jag har läst i tidningen. Han blev fri September 2015. Nej jag har ingen aning om var han kan befinna sig, antagligen i något annat land. Senast jag såg honom var på rättegången, men han bodde på en campingplats vid Rösjön i Sollentuna i Stockholm. Där polisen kom och grep han, medan jag satt i förhör med polisen. Ja han försvann direkt eller någon vecka efter han blev fri. Jag ringde till fängelset samma dag som han släpptes och frågade vilken tid han släpptes och var. Han satt på fängelset i Örebro och han släpptes ungefär vid 8 på morgonen. Jag frågade då också fängelset om dem såg vart han gick eller om dem hade någon aning om vart han var på väg. Men dem visste ingenting.
Han hade också sagt till mig att han hade jättemycket pengar som han hade grävt ner någonstans i skogen. Han slängde upp 20000 i kontanter (bara 1000-lappar) på bordet framför mig en gång.

Jag träffade honom när jag var 14 år och då var han 63 år, men det visste jag inte om då. Det började med att jag och min bästa kompis var röksugna och hungriga mitt i natten i maj 2010. Vi skulle åka till Slussen för att äta på mc Donalds, men vi ville också ha cigg, så vi tänkte fråga någon ute om vi kunde få en cigg. Men det var inga personer ute förutom en man som gick bredvid oss, min kompis frågade då om han hade cigg, vilket han svarade nej till och då sa han att vi borde röka maja istället och vi visste inte vad det var då. Men vi stod och väntade på bussen tillsammans medan vi pratade med han. Sen kom bussen och då sa vi hejdå till han. En vecka senare när jag var med min kompis igen så satt vi på en bänk och drack några cider, sen när vi var på väg hem till mig igen så sa min kompis "är inte det där den där gubben som vi frågade om cigg förra veckan?" Och då sa jag "jo det är det fan". Då började vi prata med han igen och sen frågade vi om han kan köpa cigg till oss dagen efter, det sa han att han kunde göra. Vi fick hans nummer och träffade han dagen efter och han köpte cigg till oss.. han blev vår cigglangare. Men jag ville att han skulle börja köpa alkohol till oss också, det tog ett tag innan han gjorde det. En dag så bad han mig komma hem till han (han hade sagt att han bodde i Edsberg, som ligger ganska nära Rösjön) men han bad mig komma till Rösjön och att vi skulle gå därifrån hem till han. När jag kom fram till Rösjön så sa han att jag skulle gå upp i skogen för att han höll på att göra någonting där. Jag gick upp dit och där stod han och gjorde kung fu rörelser som han övade på.
Sen gick vi ner ut ur skogen mot campingen. Och då sa han att han bor här. Och då konfronterade jag han och sa "du sa ju att du bor i Edsberg" och då sa han "ja men det är lättare att säga det till nya folk" det enda vi gjorde då var att han skrev upp på en lapp vad det var för alkohol vi ville ha, sen cyklade han och handlade det åt oss/mig. Jag var själv just då. Jag fortsatte att träffa han eftersom att han bara var min och min kompis langare. Men efter ett tag så började han att kräva sex och jag sa nej. Jag sa nej flera gånger men han fortsatte att tjata, till slut så sa jag "okej, om jag får 500 kr" jag trodde att han skulle säga nej, men han tänkte på saken och sen sa han "det är ett lån, du kan betala tillbaka när du blir rik". Jag var jättefattig då och hade inte ens 1 kr, jag fick ingenting av min mamma. Så jag bara låg där som en död sill och gjorde ingenting och bara väntade på att han skulle bli klar. Det hände upprepade gånger. Men till slut så fick jag min absolut första orgasm med en kille och då började jag gilla det mer.. det pågick i ungefär 2 år. Men när jag var 15 år så började vi odla marijuana tillsammans och sen rökte vi det. Han förändrades och började bli aggressiv, då ville jag bort därifrån. Så jag träffar en annan kille som jag blir kär i och det säger jag till John och jag säger också att vi inte kan ha sex mer. Så jag slutade komma dit för ett tag. Men jag ville fortfarande ha röka, och då hade jag fixat pengar och då sa jag att jag kan köpa det, men då sa han att det inte kan köpas för pengar. Jag kom dit och jag fick röka, jag var så hög så att jag nästan var medvetslös. Han försökte knäppa upp mina byxor och då tog jag bort hans händer och sa "nej, jag vill inte" då frågade han "varför?" Och då sa jag "för att jag har pojkvän nu och jag vill inte vara otrogen" men han gjorde ett nytt försök att knäppa upp mina byxor, då puttade jag bort han med min fot (eftersom att jag inte hade så mycket kraft för att jag var hög). Det var ganska trångt mellan soffan och kylskåpet i den lilla husvagnen. Så när jag puttade bort han, så kom han bak mot kylskåpet. Då blev han förbannad och höjde rösten och hade en ilsken blick och då blev jag rädd och vågade inte göra så mycket mer, allt jag tänkte på var att komma därifrån. Han knäppte upp mina byxor och vände på mig och tog mig i andra hålet. Efter det så drog jag därifrån och jag var arg och smällde i dörren och sen satt jag på mig mina skor och då skrek han dra åt helvete och då sa jag "jag är redan där" och gick fort därifrån. Han blev rasande förbannad och sprang ut efter mig och drog mig i armen så att det gjorde jätteont (det var kolsvart ute) och han skrek "vafan menar du med det där?" Jag var tvungen att bara säga ingenting och sen sa jag att min buss kommer om 2 minuter och att jag har bråttom. Men i själva verket så hade jag redan då bestämt mig för att anmäla han, men han hade hotat med att döda mig om jag går till polisen.

Men det står ganska mycket redan om hela händelsen i Aftonbladet men mitt namn där är Sanna 😂 Det finns till och med en bild på min rygg i Aftonbladet.
Citera
2017-09-24, 01:46
  #485
Medlem
Leg.krimjournalists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaoow
Jag vill veta om någon har hört något mer om var han kan befinna sig?
Jag vet om hela hans liv och vad han har gjort, som jag har läst i tidningen. Han blev fri September 2015. Nej jag har ingen aning om var han kan befinna sig, antagligen i något annat land.
........................
Intressant! Du är verkligen generös som delar med dig av all denna privata information. Otroligt självutlämnande.

September 2015, tack. Två år har alltså gått.
Frågan är som sagt var han är nu. På 80-talet drog han ju till Thailand - kanske där nu?

Nämnde han alltså ingenting för dig om sin period på 80-talet, t.ex. om att han dömts till slutenvård och vårdats på sjukhus (Karsudden) och tiden på 70-talet när han dömdes till fängelse (Haga-våldtäkterna)? Du skriver att du läst i tidningen om hans liv.

Apropå Slussen (som du uppger), du vet att han bodde i närheten där i slutet av 70-talet--i början av 80-talet (då han befann sig vid Fjällgatan)? Som sagt, han kunde/kan Södermalm (Södermannen)...

Drack han sprit och rökte när du träffade honom vid Rösjöns camping? Hur mycket/lite i så fall?

Jag har läst artikeln i Aftonbladet du nämner.
Citera
2017-09-24, 10:33
  #486
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.krimjournalist
Intressant! Du är verkligen generös som delar med dig av all denna privata information. Otroligt självutlämnande.

September 2015, tack. Två år har alltså gått.
Frågan är som sagt var han är nu. På 80-talet drog han ju till Thailand - kanske där nu?

Det tvivlar jag på, jag tror inte att John har några större mängder pengar numera.
Citera
2017-09-24, 14:23
  #487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.krimjournalist
Intressant! Du är verkligen generös som delar med dig av all denna privata information. Otroligt självutlämnande.

September 2015, tack. Två år har alltså gått.
Frågan är som sagt var han är nu. På 80-talet drog han ju till Thailand - kanske där nu?

Nämnde han alltså ingenting för dig om sin period på 80-talet, t.ex. om att han dömts till slutenvård och vårdats på sjukhus (Karsudden) och tiden på 70-talet när han dömdes till fängelse (Haga-våldtäkterna)? Du skriver att du läst i tidningen om hans liv.

Apropå Slussen (som du uppger), du vet att han bodde i närheten där i slutet av 70-talet--i början av 80-talet (då han befann sig vid Fjällgatan)? Som sagt, han kunde/kan Södermalm (Södermannen)...

Drack han sprit och rökte när du träffade honom vid Rösjöns camping? Hur mycket/lite i så fall?

Jag har läst artikeln i Aftonbladet du nämner.

Jag kände att det är dags nu att berätta saker som folk undrar över. Ja det har gått 2 år nu. Ja han kanske är i Thailand nu, det är ju ingen som vet det. Nej han nämnde ingenting om sånt till mig. Han brukade säga att han kände alla i Hells Angels och bossen i Hells Angels och att han kunde fixa precis vad som helst för att dem skulle hjälpa han för att de var skyldig han en tjänst från 80-talet. Jag och min kompis trodde inte riktigt på allt det där, men kanske att han var bekant med dem. Han sa att han hatade våldtäktsmän. En gång när jag var hemma hos han och vi kollade på nyheterna så sa dem att det hade skett några våldtäkter vid Kärrdal/Sjöberg, precis där jag bodde under natten. Då sa han "Fyfan vilka idioter det finns" han ville verkligen utstå som att han hatar våldtäkter och sånt. Men nu förstår jag ju att det var han. En annan gång så berättade han för mig att dem hade sagt på nyheterna att det hade skett en våldtäkt vid busshållsplatsen vid Rösjön under natten, det var ju precis där han bodde. Så när jag skulle åka hem så sa han att han följer med mig för att det är farligt för mig att gå själv. Nu förstår jag ju också att det var han som gjorde det. Första dagen som jag och min kompis träffade han i maj 2010, så frågade vi vart han hade varit, det ville han inte svara på då. Andra gången vi träffade han så frågade vi igen vart han hade varit den kvällen förra veckan. Då svarade han att han bara hade varit med några kompisar som bodde precis där. Då sa vi bara "okej". Men efter jag lärde känna honom bättre och så och jag märkte att han aldrig åkte iväg för att träffa några kompisar eller så, han var alltid hemma. Så frågade jag han "varför träffar du inte dina kompisar som du var med den där kvällen när vi först träffades?" Då sa han "nej, men de är inte roliga" och jag frågade den frågan flera flera gånger, men jag fick alltid samma svar att han inte ville träffa de och att det är några gamla kompisar som han inte har så bra kontakt med. Men efter att jag anmälde han så har jag läst i tidningen att det hade skett 26 våldtäkter precis i det där områendet som han kom gåendes ifrån den där kvällen då han sa att han var med kompisar. Då förstod jag ju direkt att det var det han hade gjort den där kvällen. Klättrat in genom ett fönster hos en ensamstående mamma och varit maskerad och våldtagit henne med en kniv mot halsen.
Han hade visat mig den där kniven och han hade den precis vid sängen på en hylla. Jag förstod ju inte då vad han hade gjort.. :/ jag var ganska dum när jag var ung.

Nej han varken rökte eller drack när jag träffade honom. Men han sa att han brukade röka marijuana på 70-talet. Han hade marijuana frön i kylskåpet som han visade mig ganska fort och då sa han att det är lagligt att ha frön men att man inte får plantera de. Jag hatade alla slags droger i början. Men sen ändrade jag mig. Så när jag fyllde 15 år så började vi odla marijuana tillsammans och då började han röka också. Han drack lite med mig, min kompis och hennes kompis i flera tillfällen men han drack inte så mycket.
Citera
2017-09-24, 17:38
  #488
Medlem
Någon som vet va han sysslade med under 90-talet?
Citera
2018-05-27, 14:30
  #489
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Man kan undra vart John har tagit vägen.
Han är som förut inte skriven på någon adress utöver anstalten i Norrtälje.
Jag trodde att han inte hade några större mängder pengar men det kanske han har med tanke på att detta kan vara ett tecken på att han inte är kvar i landet, ingen adress, inget telefonnummer.
Citera
2018-07-31, 11:28
  #490
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Man kan undra vart John har tagit vägen.
Han är som förut inte skriven på någon adress utöver anstalten i Norrtälje.
Jag trodde att han inte hade några större mängder pengar men det kanske han har med tanke på att detta kan vara ett tecken på att han inte är kvar i landet, ingen adress, inget telefonnummer.
Jag är också nyfiken på vart han befinner sig. Folkbokföringen och Skatteverket är blankt.

Han är rätt gammal nu och borde nog trilla av pinnen när som helst.
Citera
2018-12-20, 02:36
  #491
Medlem
Så han är adopterad i indien?
Citera
2019-01-22, 11:04
  #492
Medlem
Gustav.Frigolits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Jag är också nyfiken på vart han befinner sig. Folkbokföringen och Skatteverket är blankt.

Han är rätt gammal nu och borde nog trilla av pinnen när som helst.

Kollade runt lite när jag nu hittade den gamla P3-dokumentären om den här figuren.
Skyddad identitet upphört?
Detta kommer ut på ratsit vid sökning på hans ursprungliga namn:
*=s YY=47
John Hadar*on
Adress:
c/o *tead*on
*karpvret*vägen 14
814 93 Skutskär
Personnummer:
19YY0502-XXXX

Telefonnummer:
Det finns inga uppgifter om telefonnummer
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback