Citat:
Ursprungligen postat av JANNE.GILJOTIN
Har just läst "Kopplingen" och är i någon slags chock - kunde lika gärna handlat om Lindberg eller någon av de andra rötäggen - den är också mycket välskriven. Kan någon berätta för mig vad som hände med medörfattaren Lars Magnus Jansson - eller om det KAN vara så att boken skrevs av någon annan - tex den polis som gav dem informationen?
HUR hittar jag TV-serien?
Vill tillägga att jag trots detta tror att Jacobe har rätt. Och något har vi ju ändå lärt oss om förlklädnader - på ytan har man ett rättspatos eller ett yrke med rättspatos - men inuti kan man vara rejält otäck.
Tittade också på vad han drogs inför rätta för - det var inte - som jag inbillat mej - EN händelse - utan tre liknande - det är en viss skillnad.
Sedan skrev en mycket klok människa på skvallertråden om Thomas:
"Hans fru lämnade honom direkt - hans nu vuxna söner vägrar träffa honom - han har ett barnbarn han aldrig träffat, enligt intervjun med T.H själv"
Hen undrar över varfrör ens familj skulle göra något sådant om han nu egentligen var oskyldig?
Mycket smart tänkt. I de flesta situationer där en person i ens nära familj misstänks för övergrepp på de egna eller andras barn - brukar förnekelsen vara väldigt stark. Till och med när det finns uppenbara bevis. Det är väldigt sorgligt särskilt när det handlar om gemensamma barn som kan bli enamma i världen. MEN det visar med önskvärd tydlighet att detta inte var någoon chock för familjen.
Sedan om man ska klassificera onda pedofiler och snälla pedofiler - så tillhör han väl de sistnämnda, men det kan vara nog så traumatiserande för hans offer ändå.