Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-03, 00:53
  #1
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Tänkte knåpa ihop en liten enkel film men har helt slut på idéer.
Har ni några tips, så skriv gärna.

Blir en kort film så det behöver inte hända speciellt mycket, men alla tips tas emot och ni får gärna utveckla erat svar! Kommer inte ha tillgång till nå skådespelare eller liknande, så tänk er max en person.

Kan handla om vad som helst, från galet roligt till mycket sorgligt. Shoot it out!

Tack
Citera
2018-03-03, 10:25
  #2
Medlem
BUMPAR DENNA TRÅDEN!

Har fått i uppgift att göra en kortfilm på 5-6 min på min universitetsutbildning inom media. Har aldrig gjort det förut och är helt tom i skallen på idéer. Har kikat runt lite på youtube, men alla verkar jätte-professionella och har djupa budskap. Vi fick också se tidigare arbeten av elever, men de var mest om LBTQ-saker och sånt som jag är helt ointresserad av. Någon som vet några bra idéer?

Har lite planer på att göra något komiskt... tex, en grabb som börjar skolan första dagen och blir förföljd av en scary kille... Han ser honom överallt och försöker fly. Grabben tror att han ska döda honom eller slå honom och tvingas springa hela tiden. Men i slutet visar de sig bara att grabben tappat plånboken och den scary killen försöker ge den tillbaka den tillbaka.

Något komiskt med ett budskap som ändå har en twist på slutet.

Är tacksam för alla idéer
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback