Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-31, 12:11
  #13
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Fin var den inte, men jag skulle kunna ha den på vägen bara för att folk skulle störa sig på den. På rätt plats är den perfekt!

Och rätt plats i det här fallet är inne på dass!
Sätt upp den så att den stirrar på folk och sätt samtidigt upp en lapp under om "Det här är utanförpissarnas nemesis. Pissa utanför och han kommer förstöra din nattsömn!"

Citera
2007-10-31, 12:13
  #14
Medlem
Teodoras avatar
Det är jätteskumt, för när man har den på avstånd är den bara knasig, men när man står med den ensam i en mörk lägenhet finns det inte ord för hur obehaglig den är, oavsett vilken sinnesstämning man befinner sig i innan. Och den har haft samma effekt på alla som jag har visat den för IRL. Alla har med en skrämd blick bett mig att ta bort den omedelbart.
Igår när jag skev inlägget och skulle ta reda på vad det var för signatur kände jag hur pulsen gick upp massor. Vad sjukt läskigt det hade varit om bilden hade förändrats på något sätt (jag hade ju inte tittat på den på flera månader). Tänk att en fånig tavla kan beröra en skeptiker så mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublik
Eller att du ska pröva att ställa den utanför människors ytterdörrar, ringa på och gömma dig. Bara för att kunna studera reaktionerna. Förväntar mig bilder i så fall.

Haha, jag övervägde idén i några sekunder.
Vad många barn man skulle kunna skrämma i helgen (det är ju allahelgona) med den.
Citera
2007-10-31, 12:16
  #15
Medlem
Litet gult djurs avatar
Gör en fototapet av den.
Citera
2007-10-31, 12:17
  #16
Medlem
Teodoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litet gult djur
Gör en fototapet av den.

Hyresvärden skulle nog bli lyrisk.
Citera
2007-10-31, 12:23
  #17
Medlem
Litet gult djurs avatar
Men allvarligt, det borde gå att tjäna pengar på en sådan exemplariskt ful grej, som med det där uppstoppade lejonet någon här har som avatar, bokomslag eller filmrekvisita. Kan fan bli en internetmem rätt hanterad!
Citera
2007-10-31, 12:23
  #18
Medlem
Antikrundan, definitivt
Citera
2007-10-31, 12:49
  #19
Medlem
Uruguayo42s avatar
Måste säga att jag började garva högt när jag såg den. Räcker han ut tungan?
Vidare så förstår jag inte hur den kan vara skrämmande, men ful är den ju. Eftersom det är sån stämning över den är det nog bäst att ge bort den eller något; inte bränna. Annars kommer nog ungen på bilden stå bredvid din säng en natt.
Nej, skoj, bränn den bara
Citera
2007-10-31, 13:07
  #20
Medlem
gomans avatar
Namnet Bäck är obekant. Det rör sig förmodligen om en ganska duktig hemmapulare. Valet av motiv är ju jäkligt intressant.
Jag tycker att bilden ser avmålad ut. Proportionerna i ansiktet ser ut som det kan bli om man slarvar lite om man ska måla av något som man har rutat upp. Min gissning är att ansiktet är plankat från en artikel i National Geographic el. dyl. Palmerna i bakgrunden, som är rätt taffliga, är förmodligen freestylade väldigt hafsigt.

Går det att få lite fler bilder?
Citera
2007-10-31, 13:53
  #21
Medlem
alterstates avatar
Skrattade så jag grät första gången jag tittade på den.Jag tror inte tavlan kommer hemsöka dig om du slänger den...

Skulle vilja se en bild av hela tavlan.
Citera
2007-10-31, 14:43
  #22
Medlem
Jans0ns avatar
Haha det är fan bara att instämma!


Det var utan tvekan det jävligaste jag har sett i tavelväg .

Den ser ju så jävla obskyr ut att det är löjligt. Jag tror benhårt på att den fick tanten sinnessjuk.
Citera
2007-10-31, 14:59
  #23
Medlem
Bananrepubliks avatar
Tycker det är lite intressant hur palmerna (och möjligen hela bakgrunden) ser ut att böja sig runt pygméns jättehuvud. Lite lagom surrealistiskt liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av Teodora
Haha, jag övervägde idén i några sekunder.
Vad många barn man skulle kunna skrämma i helgen (det är ju allahelgona) med den.

Annars kan du ju spänna fast några rediga gummisnoddar på baksidan och använda den som halloween-mask. Tänk vad mycket godis du kommer att få.
Citera
2007-10-31, 15:22
  #24
Medlem
grens avatar
Vilken stad har du plockat upp den i?

Edit: Jag skulle hänga den i ett gästrum, så att den blickar ner mot sängen.

En gång spenderade jag en natt i ett församlingshem och det var inte lätt att somna med Jesus stirrandes på mig. Jag tog ner tavlan över natten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback