Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-31, 00:49
  #1
Medlem
Teodoras avatar
Det är inte tillåtet att köpa eller sälja varor på Flashback forum. Alla som försöker lägga bud på tavlan kommer att stängas av från forumet.
/Moderator


En tant som skulle flytta från sin lägenhet till ett servicehus hade en massa saker över, och jag fick på så sätt en tavla i somras. Det var för övrigt den enda tavlan hon ägde. Damen i fråga är tyvärr svårt psykiskt sjuk. Huruvida man kan dra några korrelationer mellan detta och att tavlan hängde i hennes sovrum är oklart.

Anyway. När jag fick se den första gången, skrattade jag så att jag grinade. Den föreställer lite väl politiskt inkorrekt en mörkhyad pojke/dvärg som grimascherar lite tokigt. I bakgrunden syns palmer (för så ser det ju ut i Afrika) och en hydda (kanske ville konstnären visa hur afrikanska pojkar/dvärgar bor, vad vet jag).

Tanken var väl att jag skulle ha den som en kuriös och lite lustig sak i min lägenhet, men så fort jag kom hem blev det bara för mycket. Allt som förut uppfattades roligt, var och är bara sjukt obehagligt. Jag mår fysiskt dåligt när jag ser den och skulle aldrig vilja hänga upp den i mitt hem (för närvarande ligger den inslagen i min klädkammare). Ungen/dvärgen vrider ju huvudet jättekonstigt. Och ögonen och minen freaks me out! De lyser nästan i mörkret.

Jag vågar inte slänga den heller, eftersom jag har sett för många skräckisar. Tavlan är säkert förbannad och kommer bergis att stå vid min säng morgonen efter alt. ringa på min ytterdörr.

Jag tror inte att tavlan har något värde. Den är väl antagligen alldeles för stötande och taffligt gjord. Men jag är ändå nyfiken på vem som har skapat något dylikt och vad den värderas till.
Den är signerad ”Th. Bäck -50”. Jag har googlat utan någon framgång. Känner någon av er till namnet?
En kompis föreslog att jag skulle ta med den till antikrundan. Knut Knutsson skulle väl skrika ”HOLY SHITCRAP!” om han såg den.


En bild
Citera
2007-10-31, 01:06
  #2
Medlem
Bananrepubliks avatar
Har fortfarande inte riktigt kunnat smälta tavlan, den är verkligen hiskelig. Ser ut som något från en riktigt dålig skräckfilm. Hur kan man ens komma på tanken att måla en dvärgpygmé med deformerad panna, nacken vriden ur led och ett ansiktsuttryck som får blottare att framstå som timida? Men jag tycker fortfarande att du ska ta med den till antikrundan.

Eller att du ska pröva att ställa den utanför människors ytterdörrar, ringa på och gömma dig. Bara för att kunna studera reaktionerna. Förväntar mig bilder i så fall.
Citera
2007-10-31, 03:14
  #3
Medlem
fuskas avatar
Om nån råkar luska ut vem som har gjort den blir jag mycket glad. Den ser ut som en perfekt julklapp jag vill ha en sån!
Citera
2007-10-31, 06:42
  #4
Avstängd
Watchmans avatar
Hjälp! Hiskelig tavla. Fick dåliga vibrationer så fort jag såg den.

Mitt råd är att bränna tavlan.
Citera
2007-10-31, 06:50
  #5
Medlem
Otroligs avatar
Fick en ordentlig rysning i kroppen när jag såg den. Redigt otäck eller något!

Ta den till Antikrundan!
Citera
2007-10-31, 07:05
  #6
Medlem
st0ckiss avatar
Ooh! Häftig men lite smått skrämmande bild Skrivbordsbakgrund på datorn nästa
Citera
2007-10-31, 07:10
  #7
Avstängd
Pontus_SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Ooh! Häftig men lite smått skrämmande bild Skrivbordsbakgrund på datorn nästa

<- Avatar Nästa
Citera
2007-10-31, 07:22
  #8
Medlem
laserlasses avatar
Bränn den skulle inte våga ha den hemma
Citera
2007-10-31, 11:19
  #9
Medlem
Liin_Me_Cneens avatar
Första gången jag blivit livrädd och samtidigt full av garv av en tavla.
Citera
2007-10-31, 11:31
  #10
Medlem
roxies avatar
Nu sitter en fin utskrift på kontoret på jobbet, jag tycker den var cool.
Citera
2007-10-31, 12:04
  #11
Awaiting Email Confirmation
Den va lite skev. Inget snack om saken.
Citera
2007-10-31, 12:05
  #12
Medlem
grens avatar
Fin var den inte, men jag skulle kunna ha den på vägen bara för att folk skulle störa sig på den. På rätt plats är den perfekt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback