Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2013-07-07, 20:56
  #49
Medlem
Presentpappers avatar
Nu var det länge sedan jag var på ön, men vill minnas att jag också såg mycket HK när man var där senast. Ska dock snart dit igen och ska då hålla ögonen öppna vilka som syns.
Citera
2013-07-10, 17:16
  #50
Medlem
liprunkas avatar
Är den lagliga väggen fortfarande laglig?
Citera
2013-08-18, 15:37
  #51
Medlem
Claasics avatar
Ganska intressant tråd.. Bor själv på Gotland! Dom jag har sett (som bombar) är HK, Much, Mesk, LOL, AXA, GLAD, Click och Buff. Buff skriver nog inte längre vad jag vet.

Ni som undrar vart den lagliga väggen ligger så kallas den Målgolfen, så förstår ni inte instruktionen, fråga bara någon efter det

Vet ni var A7 ligger så går ni upp/ner till pingstkyrkan, där ser ni en smal väg, gå in på den och gå tills ni kommer till en sväng på vänster sida, sen går ni bara in
Citera
2016-06-26, 11:41
  #52
Medlem
Känner att denna tråd behöver en bump!

Sen dem har gjort målgolfen lagligt så har ju graffitin på denna ön vaknat till liv igen!

Många toys som taggar t.ex. WIP, NFK, TRO, STEES, SMK, VÖL
Sen har jag sett lite snyggare typ RASK och några enstaka på märkliga ställen REKLAM

Sen har ju BUFF vaknat till liv och även EGHT (BUFF la en tag på min farsas hus han blev skogstokig hehe )

Jag hoppas verkligen att det kommer fler målare till denna tråkiga ökenön!!
Citera
2016-06-26, 12:15
  #53
Medlem
MaryGoores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabbelus321
Känner att denna tråd behöver en bump!

Sen dem har gjort målgolfen lagligt så har ju graffitin på denna ön vaknat till liv igen!

Många toys som taggar t.ex. WIP, NFK, TRO, STEES, SMK, VÖL
Sen har jag sett lite snyggare typ RASK och några enstaka på märkliga ställen REKLAM

Sen har ju BUFF vaknat till liv och även EGHT (BUFF la en tag på min farsas hus han blev skogstokig hehe )

Jag hoppas verkligen att det kommer fler målare till denna tråkiga ökenön!!

Yes. Aktiviteten har absolut ökat! Tyvärr har ju nivån sjunkit något enormt.
Jag skulle tro att väldigt mycket handlar om ålderskategorin 16 och under.
Detta beror väl sannolikt på att det på senare tid arrangerats mycket workshops och liknande för skolungdom. På gott och ont. Mestadels gott i långa loppet får vi ju hoppas!
Sen vill jag inflika att jag tycker målgolfen har blivit så otroligt kass. Tidigare var det ett helt grymt fame i ett fint och lummigt område. Nu finns där 4 användbara väggsnuttar på en leråker, och vi skall stå med mössan i handen och tacka för att vårat fame sedan 20+ år blivit lagligt??

Nej du. Jag lade en piece där förra sommaren. Känns som att det kan ha varit min sista.
Finns andra ställen att måla på. Fames och andra spots.

Nu blev detta ett jävla tråkigt inlägg, och givetvis är något bättre än inget. Jag är bara så besviken på hur det blev i slutänden
Citera
2016-06-26, 17:35
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryGoore
Yes. Aktiviteten har absolut ökat! Tyvärr har ju nivån sjunkit något enormt.
Jag skulle tro att väldigt mycket handlar om ålderskategorin 16 och under.
Detta beror väl sannolikt på att det på senare tid arrangerats mycket workshops och liknande för skolungdom. På gott och ont. Mestadels gott i långa loppet får vi ju hoppas!
Sen vill jag inflika att jag tycker målgolfen har blivit så otroligt kass. Tidigare var det ett helt grymt fame i ett fint och lummigt
område. Nu finns där 4 användbara väggsnuttar på en leråker, och vi skall stå med mössan i handen och tacka för att
vårat fame sedan 20+ år blivit lagligt??


Nej du. Jag lade en piece där förra sommaren. Känns som att det kan ha varit min sista.
Finns andra ställen att måla på. Fames och andra spots.

Nu blev detta ett jävla tråkigt inlägg, och givetvis är något bättre än inget. Jag är bara så besviken på hur det blev i slutänden

Jo, jag vet men om inte den hade blivit laglig så hade faktiskt allting rykt bort. Tack vare en kvinna som jobbar inom regionen så fick en liten bit stå kvar så det är bättre än inget!

Jag är med i en graffitiorganisation som försöker få upp fler lagliga väggar t.ex. väggen runt tippen.

Men skulle vilja se flera duktiga lirare vakna till liv här på gotland. Men får väl försöka fixa det själv.

Glömde att säga att jag har sett mycket av PEAS, SPÖK, REM7 och SNE på senaste tiden också!
Citera
2016-06-26, 18:15
  #55
Medlem
Nej du. Jag lade en piece där förra sommaren. Känns som att det kan ha varit min sista.
Finns andra ställen att måla på. Fames och andra spots.

Jo, det är ju massa toys som målar över dem snygga målningarna, vilket är skitsynd.

Men vilka andra fames finns det? Piren vid hamnen så går det en massa folk hela tiden och står mycket folk på parkeringen.
Den vid p18 så verkar det lite risky att måla, dem har tydligen buffat några ställen där, vilket är väldigt märkligt!

Finns det flera?
Citera
2016-06-26, 18:44
  #56
Medlem
MaryGoores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabbelus321
Nej du. Jag lade en piece där förra sommaren. Känns som att det kan ha varit min sista.
Finns andra ställen att måla på. Fames och andra spots.

Jo, det är ju massa toys som målar över dem snygga målningarna, vilket är skitsynd.

Men vilka andra fames finns det? Piren vid hamnen så går det en massa folk hela tiden och står mycket folk på parkeringen.
Den vid p18 så verkar det lite risky att måla, dem har tydligen buffat några ställen där, vilket är väldigt märkligt!

Finns det flera?

Yes. Ut o leta
Citera
2017-03-02, 13:20
  #57
Medlem
Florencedemons avatar
Nån som ska hit i sommar och vill köra lite? Lagligt eller olagligt kvittar för mig.
Citera
2017-09-27, 14:48
  #58
Medlem
Bump!
Vilka är det som kör i dagsläget? Hur är kvaliten på dessa? Körs det mycket eller lite?
Citera
2017-09-28, 13:24
  #59
Medlem
Florencedemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngaChefen
Bump!
Vilka är det som kör i dagsläget? Hur är kvaliten på dessa? Körs det mycket eller lite?
Mesk, dålig kvalité.
Citera
2017-11-07, 12:14
  #60
Medlem
ridelius på s.t hansgatan
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback