Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2008-12-21, 17:00
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem

Så oförutsägbart då, att en socialdemokratisk batikhäxa med dubbelnamnet Stjernfeldt-Jammeh i tredje rikets största stad (sic) skulle föreslå dialog som lösning istället för att "införa" vattenkanoner (var hade hon tänkt föra in dem?). Dialog har ju fungerat fint i Mellanöstern de senaste 50 åren så det kommer säkert att lösa problemen i Malmös Gazaremsa.


Försöker du beskylla parterna i mellanöstern för att ha bedrivit dialog i 50 år? Betydligt våldsammare än de dialoger jag har haft i så fall
Citera
2008-12-21, 20:25
  #74
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
http://sydsvenskan.se/malmo/article4...enkanoner.html


Så oförutsägbart då, att en socialdemokratisk batikhäxa med dubbelnamnet Stjernfeldt-Jammeh i tredje rikets största stad (sic) skulle föreslå dialog som lösning istället för att "införa" vattenkanoner (var hade hon tänkt föra in dem?). Dialog har ju fungerat fint i Mellanöstern de senaste 50 åren så det kommer säkert att lösa problemen i Malmös Gazaremsa.



Och nu, mina herrar och alldeles för få damer, gör jag sorti från FB. Jag skulle ha gjort det vid 7000 men halkade. Jag menar, vad fasen, CrispyKreem är ju inte ens rättstavat, bara det säger väl allt.

Det här landet är bortom all räddning, och att konstatera det dag efter dag genom tusentals tangentnedtryckningar är ett energi- och kreativitetsslöseri som man bara blir deprimerad av. All heder till er som orkar ändå. Saludos, ingen nämnd, ingen glömd!

I helvete att du ska! Den sista tiden har det varit roligare än på mycket länge att gå in på PI och läsa, där du har dominerat och sopat banan med dina meningsmotståndare med välformulerade och intressanta inlägg.

Tänk om Crispy, du behövs på Flashback!
Citera
2008-12-21, 20:40
  #75
Medlem
Aristotélēss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...möjligt att man tänker så. Men jag avvisar tanken på att det är en liten minoritet som bråkar. Demonstrationsarrangörerna räknar med bråk och understödjer detta, liksom övriga demonstrerande gör. Att eskalera aggressiv stämmning är ett ansvar som helt åvilar lössen - polisen bör få disponera alla lämpliga metoder för att återställa allmän ordning om det sedan krävs vattenkanon, eldkastare eller kulspruta.
Ja, de professionella stenkastarna väljer ju så att säga "roll" innan varje demo.
Ena dagen så är kanske Pontus stenkastare, andra dagen agerar han offer för
"polisbrutaliteten" genom att störa ordningen utan våld, och på tredje dagen
så sköter han sig och går prydligt med ett plakat i näven och intervjuas av
media där han bedyrar att han och hans organisation, vilken den nu är kan variera,
är fredliga och tar starkt avstånd från den "lilla gruppen extremister" som citat, "förstör demon".
På fjärde dagen är han naturligtvis nämndeman i tingsrätten för vänsterpartiets räkning,
där han försöker fria de kompisar som polisen lyckats plocka från dag 1-2-3.
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem

Och nu, mina herrar och alldeles för få damer, gör jag sorti från FB. Jag skulle ha gjort det vid 7000 men halkade. Jag menar, vad fasen, CrispyKreem är ju inte ens rättstavat, bara det säger väl allt.

Det här landet är bortom all räddning, och att konstatera det dag efter dag genom tusentals tangentnedtryckningar är ett energi- och kreativitetsslöseri som man bara blir deprimerad av. All heder till er som orkar ändå. Saludos, ingen nämnd, ingen glömd!
Den som tiger samtycker.

Bristen på damer må vara stor men FB har definitivt en akut brist på folk av din kaliber,
så dräp den där simulant-ådran omedelbart och återvänd snarast till ditt andra arbetsliv här på FB =)

Men man kanske inte ska lyssna på mig i denna fråga..
Jag har varit med sedan det första forumet startade =)
Citera
2008-12-27, 14:10
  #76
Medlem
vättes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
I helvete att du ska! Den sista tiden har det varit roligare än på mycket länge att gå in på PI och läsa, där du har dominerat och sopat banan med dina meningsmotståndare med välformulerade och intressanta inlägg.

Tänk om Crispy, du behövs på Flashback!
Förbehållslöst medhåll! Crispy är också min stora favoritskribent här på FB, och jag misstänker att jag inte är ensam om att regelbundet vara och pilla på "Hitta fler inlägg av CrispyKreem". Det här går bara inte för sig!
Citera
2013-05-22, 13:52
  #77
Medlem
i.b.ms avatar
Med de senaste dagarnas kravaller i Husby och andra förorter börjar det vara dags att återuppliva den här tråden.

Dags att plocka ut vattenkanonen från polismuseet och spola bort Mega-fånarna från gatan!
Citera
2013-05-22, 18:02
  #78
Medlem
VaBanks avatar
Det är väl svårt att använda en vattenkanon när mörkret fallit.

Sedan är det inte 200 pers som står strategiskt bra till för att få den verkan man önskar. (Det är väl flera mindre grupper som rört sig fort mellan gator om jag förstod det rätt)
Citera
2013-05-22, 22:57
  #79
Moderator
Neksnors avatar
Orkade inte läsa hela tråden...

För kanske ett år sedan läste jag något om att polisen hade tagit fram regelverk för användande av tårgas mot folksamlingar. Efter att ha läst igenom det kom jag fram till att alla hinner kravalla klart och gå hem innan reglerna för insats är uppfyllda, det skulle varnas, ordnas evakueringsvägar, förberedas sanering mm. Antar att liknande skulle krävas för vattenkanoner. Dessutom blir det ju i praktiken en brandbil i polisuniform, inte världens smidigaste fordon att snabbt få fram till rätt plats i rätt tid. Alternativet är att ha många, som endast fungerar som avspärrning och vattenkanon, men det låter dyrt.
Citera
2013-05-23, 02:24
  #80
Medlem
Borde kunna användas för att "släcka" bengaler om inte annat. Låter som en utmärkt idé mot fotbollshuliganerna.
Citera
2013-05-23, 02:34
  #81
Medlem
Verkar som ni syftar på Husby-grejen och inte fotbollsmatchen (var det AIK-Djurgården?).

Förutom att det inte skulle funka rent praktiskt att spola ner ungdomarna (inte så att det står i en stor folksamling med plakat, skrikandes slagord), så skulle det också vara rent kontraproduktivt. Om man vill se en fördjupad konflikt så låter vattenkanoner som en utmärkt idé, men polisen är först och främst intresserad av att lugna läget, och det inkluderar inte (till mångas förtret) att spöa invandrare.
Gillar man våld och konflikt så förstår jag att det måste kännas oerhört slappt och tråkigt med "dialog". Lider med er.
Citera
2017-03-19, 21:18
  #82
Medlem
NilsBildts avatar
Jag tolkar som att användandet av vattenkanoner inte i sig själv är förbjudet, men att polisen inte valt att rekvirera dessa på grund av byråkratiskt krångel. Vid befarat upplopp kan polisen i preventivt syfte damma av vattenkanonen, om så krävs kan uslingarna spolas bort.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback