Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-10-30, 12:12
  #1
Medlem
Allt detta tal om hur man inte får resultat utan högt proteinintag och högt kaloriintag. Hur går man då tillväga i ett fängelse där man bara får en viss portion frukost, lunch, middag? Hur kan en svart man på 130 kg bibehålla sin enorma kropp alla dessa år i fängelset?
Citera
2007-10-30, 12:19
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av koral
Allt detta tal om hur man inte får resultat utan högt proteinintag och högt kaloriintag. Hur går man då tillväga i ett fängelse där man bara får en viss portion frukost, lunch, middag? Hur kan en svart man på 130 kg bibehålla sin enorma kropp alla dessa år i fängelset?

Protein och energi är troligtvis inte det enda som framkommer i fängelsen, eller?.
Citera
2007-10-30, 12:30
  #3
Medlem
spudwishs avatar
"Tell Red Ryder I've got that protein powder he wanted."
Citera
2007-10-30, 12:44
  #4
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koral
Allt detta tal om hur man inte får resultat utan högt proteinintag och högt kaloriintag. Hur går man då tillväga i ett fängelse där man bara får en viss portion frukost, lunch, middag? Hur kan en svart man på 130 kg bibehålla sin enorma kropp alla dessa år i fängelset?
Man kanske kan muta big Al och få en extra fläskkotlett?

Rätt intressant fråga faktiskt... Även om dom har sina piller, var får dom de stora matmängderna ifrån?
Citera
2007-10-30, 12:47
  #5
Medlem
KönsKlass avatar
Du kan bygga dugligt på den vanliga husmanskosten, och det går att få speciell kost inne på kåken om du vill det också. Nu är det inte lika lyxigt matmässigt som det är på utsidan, men visst kan du bygga bra inne på fängelset utan att äta som en slav. Hypen kring maten är ganska överdriven egentligen.
Citera
2007-10-30, 12:50
  #6
Medlem
De kanske på postorder kan beställa saker från vanliga lagliga kosttillskottsföretag?

Kalorier är billigt, de kanske kan handla chokladkakor i nån kiosk på området?

Inget hindrar väl att de har musli och liknande i cellen?
Citera
2007-10-30, 12:55
  #7
Avstängd
älsklings avatar
Det är inget fel på maten i svenska fängelser, den mattant som vill facea ilskna fångar finns inte, maten är bättre än vad skolor och pensionärer får.. Man får också backa hur man vill, dvs äta tills man är mätt.. Många som döms till fängelse är ju där för att bl a äta upp sig efter månader av pundande, det är endast frihetsberövandet som är straffet, i övrigt ska man inte lida eller straffas ytterligare. De anstalter jag suttit på har dessutom haft kiosk där man inte bara haft det ordinarie sortimentet att tillgå utan genom vilken man även kan beställa andra saker, t ex mat eller varför inte proteintillskott..
Citera
2007-10-30, 13:05
  #8
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Det är inget fel på maten i svenska fängelser, den mattant som vill facea ilskna fångar finns inte, maten är bättre än vad skolor och pensionärer får.. Man får också backa hur man vill, dvs äta tills man är mätt.. Många som döms till fängelse är ju där för att bl a äta upp sig efter månader av pundande, det är endast frihetsberövandet som är straffet, i övrigt ska man inte lida eller straffas ytterligare. De anstalter jag suttit på har dessutom haft kiosk där man inte bara haft det ordinarie sortimentet att tillgå utan genom vilken man även kan beställa andra saker, t ex mat eller varför inte proteintillskott..

Fast jag gissar att möjligheterna att påverka sin situation - i det här fallet kaloriintaget - minskar ju högre säkerhet (eller vad man säger) det är på stället. Känns som att Hannibal Lecter inte har nån sån möjlighet alls.
Citera
2007-10-30, 13:26
  #9
Avstängd
älsklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Fast jag gissar att möjligheterna att påverka sin situation - i det här fallet kaloriintaget - minskar ju högre säkerhet (eller vad man säger) det är på stället. Känns som att Hannibal Lecter inte har nån sån möjlighet alls.
Nee, givetvis.. tvivlar att även bunkerpersonal samt högklassade säkerhetsavdelningar ger sina intagna för mycket tillgång till att utvecklas fysiskt.. men såna undantag har jag svårt att tänka mig de finns på fb och riskerar åka in dit igen..

Men för den normala medelsvenssonfången, eller idag kanske det heter medelmuhammedanen, finns fina möjligheter att komma i bra form till frigivningen..
Citera
2007-10-30, 13:33
  #10
Medlem
caran672s avatar
Som älskling säger får de mat av hög kvalité, glöm inte att vi är i Sverige. Här tar vi hand om våra fångar.
Maten är dessutom riktigt god men om de får backa på med hur mkt de vill vet jag inte, det kan säkert variera från anstalt till anstalt. Det görs ju en beräkning på hur många protioner som ska lagas till stället.

Sen steroider. Det finns på de flesta ställen, många anstalter är ju öppna och det kan smugglas in ganska lätt. De slutna ställena är kanske svårare men det finns där också. Mat + träning + Roids = viktuppgång

Proteinpulver vet jag inte om de får ta in, det e liksom lätt smuggla saker i annat pulver som protein. Sen gillar inte KVV att fångar blir för stora så de uppmuntrar liksom inte till nån bodybuilding i finkorna. Så de är väl inte vidare hjälpsamma med tillskottsintag.
Citera
2007-10-30, 18:11
  #11
Medlem
Axons avatar
Kan man smuggla in handeldvapen, knark och lösfittor kan man nog smuggla in lite steroider.
Citera
2007-10-30, 18:21
  #12
Medlem
deeznutss avatar
ja vafan folk trycker ju kurer till höger o vänster. Sen vet jag inte hur det är generellt, men när jag suttit har jag i princip fått backa både en och två gånger på käket ifall jag velat. Sen är ju inte proteinpulver något olagligt och vill du ha det kan dina snälla anhöriga förse dig. (nu vet jag inte om det blivit nån ändring på detta sen dom började gnälla om förbud mot fria vikter o dyl)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback