Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-30, 09:56
  #1
Medlem
beastieboy99s avatar
Hola!

En liten fråga; hur benämns rörelseaxeln för rotation i bålen? Sker den kring vertikalaxeln eller? Och i vilket plan sker rotationen?

Vore tacksam om det vore nån som kunde hjälpa mig lite!
Citera
2007-10-30, 09:58
  #2
Medlem
Axons avatar
Ja.
Citera
2007-10-31, 10:16
  #3
Medlem
om jag inte minns fel så är rörelsen en så kallad ipsi-rotation,som för övrigt sker i horisontal planet.
Citera
2007-11-01, 11:24
  #4
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ond saft
om jag inte minns fel så är rörelsen en så kallad ipsi-rotation,som för övrigt sker i horisontal planet.
Nej. Vet du ens vad du ipsi respektive kontralateral rotation ens är!?

Vertikalaxeln sköter rotation. Horisontalaxeln är nåt helt annat.

Ett tips är att du inte utalar dig om saker du inte har en aning om.

/Axon
Citera
2007-11-01, 15:15
  #5
Medlem
Mahhbechhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Nej. Vet du ens vad du ipsi respektive kontralateral rotation ens är!?

Vertikalaxeln sköter rotation. Horisontalaxeln är nåt helt annat.

Ett tips är att du inte utalar dig om saker du inte har en aning om.

/Axon

Axon är lika trevlig som vanligt.
Citera
2007-11-01, 15:32
  #6
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahhbechh
Axon är lika trevlig som vanligt.


Har en dålig dag (och det blir inte bättre av idioter som försöker sig på kinesiologi när de knappt vet innebörden av det).

Att du börjar böla så fort jag säger ifrån på skarpen i en tråd kan jag tyvärr inte hjälpa.
Citera
2007-11-01, 16:16
  #7
Medlem
Mahhbechhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon


Har en dålig dag (och det blir inte bättre av idioter som försöker sig på kinesiologi när de knappt vet innebörden av det).

Att du börjar böla så fort jag säger ifrån på skarpen i en tråd kan jag tyvärr inte hjälpa.

Nu ska jag gå väldigt mycket off topic här.
Nej jag börjar inte böla men jag brukar påpeka din lite tråkiga attityd ungefär en gång på 100. Du sitter inne på mycket kunskap men så fort någon inte är lika duktig som du och råkar säga fel väser du till och kallar folk idiot osv.

Låt gå att du har en dålig dag idag men tagga ner lite allmänt asså, det funkar inte i längden. Nog för att du har bättrat dig sedan i våras nån gång då du var helt åt helvete tyken men jag anser att det finns mycket kvar att ge.

Jag är beredd på en motattack innan klockan har slagit 18:00.
Citera
2007-11-01, 17:32
  #8
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahhbechh
Nu ska jag gå väldigt mycket off topic här.
Nej jag börjar inte böla men jag brukar påpeka din lite tråkiga attityd ungefär en gång på 100. Du sitter inne på mycket kunskap men så fort någon inte är lika duktig som du och råkar säga fel väser du till och kallar folk idiot osv.

Låt gå att du har en dålig dag idag men tagga ner lite allmänt asså, det funkar inte i längden. Nog för att du har bättrat dig sedan i våras nån gång då du var helt åt helvete tyken men jag anser att det finns mycket kvar att ge.

Jag är beredd på en motattack innan klockan har slagit 18:00.
Man kan inte alltid vara snäll och tillmötesgående mot precis alla och alla frågor. Ibland lackar man (t.o.m. jag) och det är fullt mänskligt.

Sen att det alltid är du som uppmärksammar det som den barmhärtiga samariten gör ju inte saken bättre.
Citera
2007-11-01, 17:42
  #9
Medlem
Mahhbechhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Man kan inte alltid vara snäll och tillmötesgående mot precis alla och alla frågor. Ibland lackar man (t.o.m. jag) och det är fullt mänskligt.

Sen att det alltid är du som uppmärksammar det som den barmhärtiga samariten gör ju inte saken bättre.

Nej det klart man inte kan vara. Men istället för att häva ur sig typ idiot till nån vilket enbart kommer göra tråden svart så skit i att svara? Ajja har sagt mitt nu. Ciao.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback