2014-03-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ministry43
Om så är fallet varför står de fortfarande med på resultatlistor från SM 2013 mm.
Försöker SKKF mörka och köra en "strutsen"?
Dessutom väldigt svårt att finna just sidan med aktuella bestraffningsärenden.

Här är den dock: http://www.skkf.org/?articleId=104&lang=SE
Jag noterade också svårigheten att finna akuella bestraffningsärenden när jag försökte hitta denna information igår, den syntes inte i menyerna vad jag kunde se. Jag fick googla på "SKKF" och "avstängda" för att komma till sidan. Säger kanske en del om den reella inställningen till doping inom SKKF.

Även jag drar mig till minnes att Body hade ett reportage om Emma relativt nyligen. Procentandelen dopade av de medverkande på omslag/reportage i denna blaska torde för övrigt ligga betydligt närmare tresiffrigt än ensiffrigt.
Citera
2014-03-14, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrNemo
Jag noterade också svårigheten att finna akuella bestraffningsärenden när jag försökte hitta denna information igår, den syntes inte i menyerna vad jag kunde se. Jag fick googla på "SKKF" och "avstängda" för att komma till sidan. Säger kanske en del om den reella inställningen till doping inom SKKF.

Även jag drar mig till minnes att Body hade ett reportage om Emma relativt nyligen. Procentandelen dopade av de medverkande på omslag/reportage i denna blaska torde för övrigt ligga betydligt närmare tresiffrigt än ensiffrigt.

Tidningen har iaf förr haft som policy att inte göra reportage eller ha bilder på dopning avstängda atleter. Kanske hann tidningen ges ut före Emmas resultat kom?
Skulle vara intressant att få veta hur många tester som gjordes på SM 2013.
Antalet tester på SM 2008 var iaf 0!! st iaf hos BB brudarna...
Citera
2014-03-14, 18:30
Medlem
Skulle någon annan "sport" haft 4 dopingfall på SM, så hade det nog kallats till krismöte.
Citera
2014-03-14, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballhasse
Skulle någon annan "sport" haft 4 dopingfall på SM, så hade det nog kallats till krismöte.

Instämmer helt, men väldigt många har för mkt o förlora på att det framkommer vad som händer i sporten. Därför kan det nu skada att Emma åkte dit som ju varit ett affischnamn tidigare.

Det var förresten 3st som verkar ha torskat, den översta (Micke) avtjänar 4 års avstängning.
Citera
2014-03-15, 13:23
Medlem
•Susanne Rydmyr hade man ju aldrig trott
Citera
2014-03-15, 13:49
Medlem
Emma Melin och Brani O (också avstängd) är sambos... Ut med språket, allt ni vet. Om vilken drog dom använde osv. Något nytt om Malou Holmström? Verkar iallafall hyllas som en hjälte på Instagram... Vad vet ni om Phauline Svensson? Emelie Herlitz?
Citera
2014-03-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gymaren
Emma Melin och Brani O (också avstängd) är sambos... Ut med språket, allt ni vet. Om vilken drog dom använde osv. Något nytt om Malou Holmström? Verkar iallafall hyllas som en hjälte på Instagram... Vad vet ni om Phauline Svensson? Emelie Herlitz?

Hmmm intressant
Citera
2014-03-18, 15:29
Medlem
http://www.skkf.org/?articleId=239&lang=SE

Ur texten: "Visst beslutar vi om bestraffningar i olika ärenden. Visst har vi tystnadsplikt i dopingärenden, vilket gör att vi inte kan diskutera enskilda fall offentligt. Allt detta måste vi göra för att följa Svenska Kroppskulturförbundets regler och stadgar."

Dvs Skkf har själva satt regler för att man inte får berätta om vilka som åkt fast för ex dopning o vad dom tagit för preparat.

Snacka om att skydda sig själva o återigen, sporten är liten o många skulle förlora mkt om all skit kom upp till ytan.
Men frågan är ju om man någonsin får stopp på dopningen (om man nu verkligen vill det) om man inte berättar vilket preparat dom som åkt dit tagit.

Tänk om Swe friidrottsförbundet agerat likadant, dvs inte prata om vad deras aktiva åkt dit med för preparat... vilket liv det skulle bli.
Citera
2014-03-25, 16:59
Medlem
vilken sport så man kan vara fälld för doping men trots det få behålla SM-titeln.
testade att goggla hennes namn, inte en enda träff som nämner doping. bara den gömda skkf länken.

dessutom annonserar två i tråden nämnda damer att de säljer sex på de lite mer ljusskygga sidorna
Citera
2014-03-27, 08:36
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolohater
vilken sport så man kan vara fälld för doping men trots det få behålla SM-titeln.
testade att goggla hennes namn, inte en enda träff som nämner doping. bara den gömda skkf länken.

dessutom annonserar två i tråden nämnda damer att de säljer sex på de lite mer ljusskygga sidorna
Så vilka av dessa damer säljer sex då? Ut med språket!
Citera
2014-03-27, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Så vilka av dessa damer säljer sex då? Ut med språket!

Ja snabba på
Citera
2014-04-19, 13:19
Medlem
Emelie herlitz är så vitt jag vet en som inte vill tävla.
Lugn tjej hade nån razzia i hennes lägenhet men hon klarade sig dock åkte på sömnisar..detta var något år sedan har jag för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in