2007-10-28, 11:20
Medlem
Kalashnikov_s avatar
Hej! Jag får inget ljud ur mitt Cubase SX3..Har kollat så att allt är inställt rätt. Har precis köpt nytt ljudkort och allting. Det funkar att spela upp musik på datorn men inte göra musik i Cubase. Kan någon hjälpa mig?
Tack på förhand!
Citera
2007-10-29, 21:32
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalashnikov_
Hej! Jag får inget ljud ur mitt Cubase SX3..Har kollat så att allt är inställt rätt. Har precis köpt nytt ljudkort och allting. Det funkar att spela upp musik på datorn men inte göra musik i Cubase. Kan någon hjälpa mig?
Tack på förhand!
När du skriver ljud, menar du allt ljud, dvs wav-filer samt MIDI? Du använder troligtivs ljudkortets ASIO, blir det samma resultat om du byter? Du har kollat så inställningar med in/ut-gångar stämmer?
Citera
2007-11-01, 09:13
Medlem
Kalashnikov_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
När du skriver ljud, menar du allt ljud, dvs wav-filer samt MIDI? Du använder troligtivs ljudkortets ASIO, blir det samma resultat om du byter? Du har kollat så inställningar med in/ut-gångar stämmer?

Nej asså när jag försöker köra igång instrument så kmr det inget ljud..
In & Ut gångar...Vet inte vad jag ska välja där. Behövde inte göra de innan. Screenshot över mitt Cubase?
Citera
2007-11-01, 09:25
Medlem
Mr.CroMes avatar
vad for ljudkort har du kopt? Har du kollat med instellningar i device setup pch sedan VST Connections eller vad det nu heter... har inte cubase framfor mig annars skulle jag kunna hjlapa dig ifalll jag vet vad for ljudkort du kopt!
Citera
2007-11-01, 11:24
Medlem
Kalashnikov_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.CroMe
vad for ljudkort har du kopt? Har du kollat med instellningar i device setup pch sedan VST Connections eller vad det nu heter... har inte cubase framfor mig annars skulle jag kunna hjlapa dig ifalll jag vet vad for ljudkort du kopt!

Ao på VST Connections ska ja välja mitt ljudkort där?
Citera
2007-11-01, 12:08
Medlem
Mr.CroMes avatar
Dar ska du skapa ny kanal som er mono och sedan valja analog in eller vikken den ar kopplad till.. skicka pm till mig med din msn sa ska jag hjlpa dig der istllet..

tung
Citera
2007-11-02, 09:44
Medlem
Kalashnikov_s avatar
Yes sir.
Citera
2007-11-20, 18:35
Medlem
Metalhead21s avatar
jag har ett liknande problem, men för mig har det funkat när jag har haft min gitarr-pod inkopplad direkt in i datorn. nu drog jag bara ut sladden ur poden och satte in den i ett mixerbord istället, och har fixat med gitarrsladden och så.

Ljudet kommer fortfarande över till datorn men cubase verkar inte höra det. jag testade att göra en ny input-bus men det funkade inte. Men den är ju fortfarande inkopplad i samma ingång i datorn så det borde väl inte vara några problem? några idéer?

Det är Cubase SX förresten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in