Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-10-27, 21:00
Bannlyst
Efter lite heta diskussioner med väl insatta källor fick jag höra att de flesta krogar i centrala Göteborg betlar en mindre summa varje månad ( 10-15000) till olika gäng för att det inte skall bli strul på stället och annat tjafs i dörren.

Lägg gärna till ställen ni känner till eller misstänker betalar för att slippa problem

OG

Alla 25 kronors krogar i Vasastan som ägs av syrianer
Rumpan Bar
Pasta Etc
Caleo
La Sombrita
Tranquilo
4-5 cafeer på vasagatan också

Albanligan

Wandas
Biljardpalatset
Star n Bars
Nivå
Deep

HA

Farellis
Lipp
Hard Rock
Babar
Dancing Dingo
Dubliner

Bandidos

Adas
Dojan
Respekt
Julien

Juggemix

Excet
Honey
Dailys
Viktoriagatan
Citera
2007-10-27, 21:10
Bannlyst
Som jag förstå är OG en grupp där inte "presidenten" vågar vara kvar i landet, de sitter i säkerhetsisolering på anstalter, jagas av allt och alla... Samtidigt skall de ha närmare 30 krogar som de beskyddar?

Antagligen så sysslar krogarna med välgörenhet eller så kastar de pengarna i sjön
Citera
2007-10-27, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frågande Fredde
Som jag förstå är OG en grupp där inte "presidenten" vågar vara kvar i landet, de sitter i säkerhetsisolering på anstalter, jagas av allt och alla... Samtidigt skall de ha närmare 30 krogar som de beskyddar?

Antagligen så sysslar krogarna med välgörenhet eller så kastar de pengarna i sjön
Vågar och vågar, Dano gör väl sin militärtjänst nu? Iof vet ja inte om han är lyst..
Men det finns ju ändå Vicepresident också..
Citera
2007-10-27, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Vågar och vågar, Dano gör väl sin militärtjänst nu? Iof vet ja inte om han är lyst..
Men det finns ju ändå Vicepresident också..
Jag misstänker att OG inte har mer krogar under sitt beskydd än samtliga andra större grupper i Göteborg. Bara på detta skulle de få in mellan 300.000 och 450.000 i månaden, menar du att ingen annan skulle försöka ta det från dem?
Citera
2007-10-27, 22:30
Medlem
Aja Bajas avatar
Min tjej har jobbat på flera olika små krogar i Göteborg. Dom gånger som det har kommit in någon och velat ha pengar har hon helt enkelt bett dom att dra åt helvete och det har fungerat hittills.

Jag skulle tro att det finns en del som bara låtsas vara maffiatyper när dom går runt och tigger pengar, eller så kanske det inte är värt besväret om ägarna och personalen verkar alltför bestämd från början.
Citera
2007-10-27, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
Min tjej har jobbat på flera olika små krogar i Göteborg. Dom gånger som det har kommit in någon och velat ha pengar har hon helt enkelt bett dom att dra åt helvete och det har fungerat hittills.

Jag skulle tro att det finns en del som bara låtsas vara maffiatyper när dom går runt och tigger pengar, eller så kanske det inte är värt besväret om ägarna och personalen verkar alltför bestämd från början.

Jo. Precis så är det. Man ska vara bestämd.
Och vilken hard-coreförening som helst, backar ju för en tjej i 16-årsåldern.
Hjälp henne och spöa på idioterna. Du har mitt fulla stöd.
Sa jag fulla. ja dåså...
Citera
2007-10-27, 23:49
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Jo. Precis så är det. Man ska vara bestämd.
Och vilken hard-coreförening som helst, backar ju för en tjej i 16-årsåldern.
Hjälp henne och spöa på idioterna. Du har mitt fulla stöd.
Sa jag fulla. ja dåså...
Du lät lite ironisk så jag antar att det är bäst att jag förklarar lite bättre vad jag menar.
Hon har naturligtvis hotat med polisen. Om dom lyckas skrämma någon att inte gå till polisen är ju mycket vunnet, men att faktiskt få polisen inblandad måste vara ganska besvärande även om polisen inte är så effektiva.

När det gäller min tjej så är hon inte 16, men inte heller så storväxt. Jag kan dock säga att jag aldrig skulle vilja slåss mot henne i ett kök med knivar i. Hon är ibland lite för orädd när det gäller att hävda sin rätt.
Citera
2007-10-28, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
Du lät lite ironisk så jag antar att det är bäst att jag förklarar lite bättre vad jag menar.
Hon har naturligtvis hotat med polisen. Om dom lyckas skrämma någon att inte gå till polisen är ju mycket vunnet, men att faktiskt få polisen inblandad måste vara ganska besvärande även om polisen inte är så effektiva.

När det gäller min tjej så är hon inte 16, men inte heller så storväxt. Jag kan dock säga att jag aldrig skulle vilja slåss mot henne i ett kök med knivar i. Hon är ibland lite för orädd när det gäller att hävda sin rätt.

Förstår du själv något av vad du skriver?
Jag begriper inte ett skit...
Citera
2007-10-28, 00:53
Bannlyst
Linnés bar o kök på linnégatan i göteborg har ju haft bomb på dörren 1 eller 2 ggr då dom vägrat betala.

Så det är inte bara o vara bestämmd.
Citera
2007-10-28, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cola Maradona
Efter lite heta diskussioner med väl insatta källor fick jag höra att de flesta krogar i centrala Göteborg betlar en mindre summa varje månad ( 10-15000) till olika gäng för att det inte skall bli strul på stället och annat tjafs i dörren.

Lägg gärna till ställen ni känner till eller misstänker betalar för att slippa problem

OG

Alla 25 kronors krogar i Vasastan som ägs av syrianer
Rumpan Bar
Pasta Etc
Caleo
La Sombrita
Tranquilo
4-5 cafeer på vasagatan också

Albanligan

Wandas
Biljardpalatset
Star n Bars
Nivå
Deep

HA

Farellis
Lipp
Hard Rock
Babar
Dancing Dingo
Dubliner

Bandidos

Adas
Dojan
Respekt
Julien

Juggemix

Excet
Honey
Dailys
Viktoriagatan

Har sett Mehdi Seyyed ett flertal ggr på Julien, när man gått förbi stället så det kan stämma, tror även att Il Salotto (Gamla Stures) på stensturegatan betalar till bandidos, hört rykten om detta, men även sett pizzabagaren Mehdi springa där.
Citera
2007-10-28, 13:01
Medlem
Café Java då, på vasagatan, de betalar väl inget?
Citera
2007-10-28, 13:26
Bannlyst
Bara naiva typer som tror att vissa krogar kan stå utanför bara för att de vägrar betala när någon begär det.

När dessa typer frågar ligger det rätt mycket tyngd bakom och de flesta med normalt förnuft blir rädda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in