Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2007-12-01, 02:14
Medlem
Djävulsdrog?
Tja, det är ju en av ett fåtal droger som legaliserats totalt i hela världen.
Det är det jag tycker är sjukt om det är något som är sjukt om det.

Jag röker själv, ångrar väl det till en viss del.
Å andra sidan är det lugnande och håller mig "balanserad" eller hur jag nu ska uttrycka det. Enda som är negativt är att man luktar rätt sunkigt och att det är dyrt.
Citera
2007-12-01, 04:29
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finskie
Djävulsdrog?
Tja, det är ju en av ett fåtal droger som legaliserats totalt i hela världen.
Det är det jag tycker är sjukt om det är något som är sjukt om det.

Jag röker själv, ångrar väl det till en viss del.
Å andra sidan är det lugnande och håller mig "balanserad" eller hur jag nu ska uttrycka det. Enda som är negativt är att man luktar rätt sunkigt och att det är dyrt.
Jag tycker inte det är sjäkt att tobak är lagligt, jag tycket det är sjukt att så gott som alla andra droger är förbjudna!

Lukten är väl en smaksak, varför skall man tycka att rök luktar illa?? Man kan lika gärna tycka om tobaksdoften... Och att det är dyrt beror ju på att man tar skyhöga skatter, inte att tillverkningskostnaden är hög., så det är ju inte själva drogens fel...
Citera
2007-12-01, 06:36
Medlem
Numes avatar
Finns ingen anledning att klassificera droger med just moralpredikningar som etikett eller lagar för den delen. Jag föredrar kunskap i alla former så att de som röker åtminstone förstår riskerna och det kanske blir lite mindre av de som drar i sig 2 paket om dagen. Nog att en del personer har svårt att kontrollera sig, men det finns oftast andra bakomliggande anledningar till det att de har knarkat ihjäl sig än just drogen. Man kan ju också ta tag i sitt liv om man nu kommer knarka ihjäl sig av vad det nu är, annars får man väl vara dum i huvudet då.

Själv tycker jag tobak luktar gott och det är trevligt att röka, men jag röker väldigt sällan då det inte ger så mycket, jag blir enbart väldigt smått euforisk osv.
Citera
2007-12-01, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rozenfisch
håller med, tobak är fan sämsta skiten man kan börja knarka...värre än heroin.
skärp dig för fan..
Citera
2007-12-01, 19:01
Medlem
Vill bara påpeka att nikotin är ett av världens direkt dödligaste ämnen, om man ser till mängden.
Citera
2007-12-01, 20:42
Medlem
Nejtack sittners avatar
håller med ts, kan även lägga till att cigaretter smakar arsle... har man verkligen tänkt att bruka tobak så fixar man en vattenpipa
Citera
2007-12-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtack sittner
håller med ts, kan även lägga till att cigaretter smakar arsle... har man verkligen tänkt att bruka tobak så fixar man en vattenpipa
Cigaretter är bland det godaste som finns; det är väl bara du som inte är mogen nog för smaken och därför kör på smaksatta varianter i vattenpipa.
Citera
2007-12-01, 23:35
Medlem
Sneakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoeggarn
Cigaretter är bland det godaste som finns; det är väl bara du som inte är mogen nog för smaken och därför kör på smaksatta varianter i vattenpipa.

kan inte annat än att hålla med! det är så gott med cigg
Citera
2008-07-28, 00:17
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDifferSide
I USA har det ibland diskuterats vilken drog som skall kallas djävulsdrogen. Skall det vara crack eller metamfetamin? Personligen tycker jag nog att nikotin förtjänar detta smeknamn. Varför?

*På varje bra cigarett man röker går det alltid 20 dåliga cigaretter.

*Det tar endast 3 dagars rökning att återfalla i ett fysiskt nikotinberoende.

*De flesta som röker tycker säger "börja inte med detdär" till icke-rökare som funderar på att börja, eller när samtalsämnet överhuvudtaget tas upp.

*Långvarig rökning leder till en långsam och plågsam död.

*Det är fanimej inte så jävla roligt att röka.

Ni som är positiva till nikotin, hur tänker ni?

(Ursäkta om jag dissar alla rökare )

Håller med i allt du skriver, men självklart ser jag som fd rökare och nuvarande feströkare positiva saker i rökning också; annars hade man ju inte fortsatt. För mig är det ruset, smaken, känslan som spelar den betydande rollen.

- Finns det en bättre prick över i:et för så pass många situationer? Efter en stadig måltid, efter orgasm, på fyllan eller under andra drogrus smaker det fantastiskt gott med en cigarett!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in