Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2007-11-05, 20:39
  #25
Avstängd
realnicks avatar
Visste det inte då, men nu i efterhand vet jag att tramadol triggade ett par panikångestattacker för mig. Så det var ingen direkt favorit. Dessutom fick jag så känslig hörsel att det sprakade så fort man hörde minsta lilla ljudet. Ovärt, men ändå på något sjukt vänster jävligt skönt ibland.
Citera
2007-11-06, 00:30
  #26
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Mmmm... Jag kan inte sova alls. Går bara inte. Men jag ligger ju inte och mår dåligt heller. Jag är alldeles för slut för att vara uppe, ögonen åker igen. Och när jag ligger & "sover" så kan jag omöjligt öppna ögonen... Men jag somnar inte. Flera timmar ligger jag så... I någon slags halvdvala bara. Tillslut somnar jag väl men det tar kanske 4-5 timmar av blundande

Har upptäckt att det inte bara är Trad/Tram som orsakar detta nu... Även Sub ger den effekten. Men tar jag två Citodon när jag lägger mig så somnar jag trots allt då.

Gillar dock din beskrivning av insomnandet på Tram

Har samma problem med trad. Man ligger i någon sorts dvala. Men endå så känner jag mig hyfsat utvilad efter denna dvala man får.
Citera
2009-08-18, 16:13
  #27
Avstängd
gimpstars avatar
Tramadol ger mig fullskaliga ångestattacker på så låga doser
som 100mg nu för tiden.
Äter inte nå antidepp som kan strula.
Flera som känner att det triggar ångest?

Mvh Gimpen
Citera
2009-08-26, 16:15
  #28
Avstängd
gimpstars avatar
*bump
Citera
2010-08-08, 11:07
  #29
Medlem
Devlin666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gimpstar
Tramadol ger mig fullskaliga ångestattacker på så låga doser
som 100mg nu för tiden.
Äter inte nå antidepp som kan strula.
Flera som känner att det triggar ångest?

Mvh Gimpen

Ja det gör det, på grund av dess liknelse med antidepp..

- Devlin
Citera
2010-08-08, 16:32
  #30
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Tramadol har ju ändå smått centralstimulerande egenskaper. Ni som reagerar såhär, hur reagerar ni på traditionell centralstimulantia?
Citera
2010-08-08, 17:08
  #31
Avstängd
Carnalitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Tramadol har ju ändå smått centralstimulerande egenskaper. Ni som reagerar såhär, hur reagerar ni på traditionell centralstimulantia?

Tror nog det är där problemet ligger. Stimulans på noradrenalin men inte på seretonin, därmed ingen eufori. Hade också helt sjukt bra effekt på tramadol för massa år sedan. Nu blir jag bara lite småspeedad men ingen eufori, och mår inte bra alls. Och det beror inte på tolerans.
Citera
2010-08-13, 13:58
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnalito
Tror nog det är där problemet ligger. Stimulans på noradrenalin men inte på seretonin, därmed ingen eufori. Hade också helt sjukt bra effekt på tramadol för massa år sedan. Nu blir jag bara lite småspeedad men ingen eufori, och mår inte bra alls. Och det beror inte på tolerans.
+1. Känner samma sak och undviker tram som pesten numera... Och jag hade precis som du extremt bra effekt i början. Numera blir jag bara darrig och mår skit, vilket iofs är rätt skönt för det är INGEN risk att jag trillar ner i tramadolträsket igen.

Mvh
/marilyn
Citera
2018-10-17, 23:35
  #33
Medlem
När jag nyss börjat tradda så fick jag en gång något 'anfall', trodde jag skulle dö och ringde ambulans, fick nästan LVM. Visade sig vara panikångest. Hade aldrig haft det förr så visste inte hur vidrigt det var.

Så ångest av Tramadol? Ja.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback