Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-09, 17:31
  #133
Medlem
Jönköpings bästa dagens lunch finns på Tegel Matbar vid tändsticksområdet.
Citera
2016-08-20, 18:20
  #134
Medlem
.Kurgan.s avatar
Tycker den där Danskens ställe på Barnarpsgatan var rätt bra.
Citera
2016-09-27, 15:12
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Kurgan.
Tycker den där Danskens ställe på Barnarpsgatan var rätt bra.

Danskt på Barnarpsgatan? Känner endast till Jensen Böfhouse på Östra Storgatan men jag kanske har missat något.

Ett ställe som har grymt käk i Jönköping och som inte nämnts här är Spice it up foodtruck som brukar stå på hovrättstorget och ibland vid andra evenemang följ deras facebook så ser ni var och när de säljer sin mat.
Citera
2016-09-27, 20:43
  #136
Medlem
Nu har jag aldrig bott i Jönköping, men ändå:

- Åt på Hemma för något år sedan. Det var bra.

- Det bästa julbord jag ätit var på en restaurang i en gammal träbyggnad bakom vad jag tror är Jkpg's Rådhus (kan dock ha fel på den punkten). Där sparades det inte på godsakerna. Rökt ål, grönkål, dopp i grytan, Apotekets senap, kokt fläskkorv... och t o m grisfötter.
Någon som vet vad stället heter/hette?

- Dessutom är ju Jönköping rena rama Mecca vad gäller kebabpizza. Fan vad bortskämda ni är på den punkten!
Citera
2017-04-14, 20:17
  #137
Medlem
Gillar ni indiskt så är Indiska köket vid västra torget kanon, lite dålig variation på rätterna bara.

Utav de andra 2 st indiska restaurangerna så är Tandoori Palace vid högskolan är också bra, Maharajah som ligger vid stadsbiblioteket klart sämre än de två förstnämnda tycker jag.

Stannar ni vid A6 så är Chopchop det klart mest prisvärda alternativet, ställena inne på gallerian är inget vidare.

Det bästa libaneiska haket i stan är Samboosak på östra storgatan, riktigt fräscht och gott.

Mr Rice är prisvärt också vid gamla attollen.
Citera
2017-04-26, 11:51
  #138
Medlem
Stan bästa restauranger efter min egen rangordning:

1. Småländska Kolonin
2. Sjön
3. Tegel
4. Hemma
5. Neo
6. Anna-Gretas
7. Vox
8. Glädje

Inga andra är värda namnet.
Citera
2017-05-06, 18:50
  #139
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av operadivan1985
Stan bästa restauranger efter min egen rangordning:

1. Småländska Kolonin
2. Sjön
3. Tegel
4. Hemma
5. Neo
6. Anna-Gretas
7. Vox
8. Glädje

Inga andra är värda namnet.

Pescadores!
Citera
2021-07-21, 19:10
  #140
Medlem
urverksapelsins avatar
Var i Jönköping och måste skriva av mig. Nu står det förstås "bästa" restaurangerna, men tycker ändå att ickebra kan nämnas i sammmanhanget (om ingen vill bemöda sig om "sämsta rest i Jönk" för all del.
Alltså. Asiatisk restaurang Basilika, lunchbuffe 119 kr.
Först och främst : det smakar inte särkskilt bra, eller ens mycket. Till skillnad från vilken standardbuffe i Gbg som helst, tex den vid lilla bommen, eller den brevid fröken Olsson.
Vanliga standardrätter, grillad kyckling fläsk mm, samt några få sushibitar. Gafflarna är slut. Får vänta på nya. Inget mineralvatten, med bubblor alltså. Efterrätt, kaffet är slut får vänta. Glassmaskinen är sönder. Och sen kommer att jag är klumpig och skvätter kaffe. JAg säger till den unge mannen med glasögon, han svara "det är lungt".
Ok, sen kommer han tillbaka och struntar i mitt bord och fixar ordning det brevid.......
Hade detta varit i USA hade han blivit avskedad på stört.
En av de sämsta restaurangupplevelserna jag upplevt. Sedan strosade längst kajen, och såg att det fanns massor med fina restauranger där. Tja, gott att man blivit visare.
Citera
2021-07-21, 19:13
  #141
Avstängd
Äter på dal baffo när jag är där - mycket bra men jag äter bara de dyraste rätterna
Citera
2021-07-22, 15:04
  #142
Medlem
Mattelols avatar
Jag var på Sjön för ett par veckor sedan och det var tyvärr inte som man kom ihåg det. Maten smakade bra men servitrisen var tyvärr under all kritik. Absolut noll kunskap när det kom till vinförslag till maten och visste inte vad ett objekt på menyn var för något vid fråga (visade sig vara en mögelost).

Det kan mycket väl ha varit en stackars sommarpraktikant de skickat ut bland gästerna och då är det säkert inte helt lätt, men då bör man kanske utbilda sin säsongspersonal så att de i varje fall vet vad allt på menyn är.

Sen öppning har väl Sjön ansetts vara det finaste stället i Jönköping om man inte vill lägga 2000:- på avsmakningsmeny på Den Småländska Kolonin, att döma av mitt besök så verkar den ambitionsnivån inte vara kvar. YMMV.
__________________
Senast redigerad av Mattelol 2021-07-22 kl. 15:09.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback