Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
"
Ett 50-tal ungdomar från två högstadieskolor hade bestämt träff på Kristallvägen i Hägersten för att slåss.
Enligt polisen var de beväpnade med basebollträ, järnrör och knogjärn.
Tre pojkar misshandlades och en rånades på sin mobiltelefon.
-Slagsmålet hann inte eskalera. När polisen kom till platsen skingrades ungdomarna, säger Mikael Wessling som är stationsbefäl vid Söderortspolisen.
Enligt honom har pojkarna som misshandlats inte fått några allvarliga skador. De uppges vara i 14-16 års ålder.
Två pojkar ska enligt vittnen ha sprungit in i en restaurang på Kristallvägen för att gömma sig.
- De var jätterädda och chockade. De sa att de var jagade och frågade om de fick komma in. När folk sa att de inte får det fråga de: Vill ni att vi ska bli dödade?, berättar en person som befann sig på restaurangen.
Enligt polisen söker man efter gärningsmän i området."
http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_527077.svd
Någon som vet något ytterligare?

Jag har bott i det området, och kan med 99% säkerhert säga vad det handlar om.
I 30 år har solberga legat i "krig" med en annan del av älvsjö som heter långbro. Högstadieskolorna har legat i krig i tretti år, och i tretti år har "vi" slagits med varandra, i tretti år har dessa två områden varit rejält osams. Det har varit lungt i kanske tre-fyra år, men ja..
Jag säger INTE att det är långbro mot älvsjö/solberga igen som det ALLTID har varit, men det skulle inte förvåna mig eftersom det har pågått i över tretti år.
I långbro bor det en väldans massa rassister, nazister eller främlingsfientliga människor, och i älvsjö/solberga bor det massvis med andra kulturer, och även svenskar ja.
Grejen är att långbro tillhör älvsjö, och man kan säga att solberga också gör det, då solberga och älvsjö's områden GÅR IN i varandra.
Men förmodligen är det dessa två områden som har mötts upp, igen, som vanligt.. Älvsjö/långbro mot Älvsjö/solberga
Edit: reserverar mig för en jävla massa stavfel, har kommit hem från jobbet