Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-23, 02:16
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Det är frågan det. Ring Tarantino och fråga honom.
har googlat. och tydligen vet han inte själv heller. det ska vara något som får en att fundera men inte komma fram till något svar
Citera
2018-09-23, 02:38
  #230
Medlem
Battery6s avatar
Grejen för mig är att det är en unik film. Kommer ihåg första gången jag såg den, typ 11 år i soffan bredvid farsan och fattade absolut ingenting. Sen när man blivit äldre har man ju sett den om och om igen och varje gång man ser den märker man nåt eller förstår nåt som man tidigare missat.

Sen är jag extremt svag för Tarantino filmer, tycker allt han har gjort är bra. Men den bästa av hans filmer skulle jag utan tveka säga är Pulp Fiction. Brottsligheten, drogerna, karaktärerna, allting tilltalar mig på något vis. Det är rått, det är extremt men det känns äkta på något vis.
Citera
2018-09-23, 05:32
  #231
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag gillade den inte till en början, nu så älskar jag den och tycker det är en av de bästa filmerna jag har sett. Jag älskar humorn speciellt Bruce Willis parti, där fylls man med skratt många gånger och många WTF-känslor.

Citera
2018-09-23, 14:27
  #232
Medlem
filmen var för snabb för min långsamma hjärna vet inte riktigt vad den handlade om
Citera
2018-09-24, 09:24
  #233
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
Grejen för mig är att det är en unik film. Kommer ihåg första gången jag såg den, typ 11 år i soffan bredvid farsan och fattade absolut ingenting. Sen när man blivit äldre har man ju sett den om och om igen och varje gång man ser den märker man nåt eller förstår nåt som man tidigare missat.

Sen är jag extremt svag för Tarantino filmer, tycker allt han har gjort är bra. Men den bästa av hans filmer skulle jag utan tveka säga är Pulp Fiction. Brottsligheten, drogerna, karaktärerna, allting tilltalar mig på något vis. Det är rått, det är extremt men det känns äkta på något vis.


Jag instämmer helt, det är en perfekt film. Vilket är lite ovanligt, jag gillar också allt Tarantino har gjort, inklusive Death Proof, jag tyckte Hateful Eight var en strålande upplevelse. Men ingen av filmerna har kommit upp i Pulp Fictions nivå. Svagast av hans filmer tycker jag nog Jackie Brown är, den är underhållande men jag förstår inte varför så många har den som favorit.
Citera
2022-05-15, 14:03
  #234
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Filmtrycket är bra, dramatiken stämmer bra in på karaktärerna, filmen är ganska så grym och rå, det är en hel del obehagliga scener som i början börjar med någonting lyckligt och slutar i katastrof och hur de går vidare är väldigt svårt att döma.

Jag tänker på många scener i filmen som är direkt fientliga men det förekommer endel scener som påminner om varandra.
Citera
2022-05-16, 02:02
  #235
Medlem
Den är sjukt överskattad. Bruce Willis-episoden är väl det enda halvbra.

Har också åldrats skitdåligt.
Citera
2022-05-18, 11:29
  #236
Avstängd
Skevsosses avatar
Har rykte om sig att vara så cool och originell. Men den är bara långsam och seg och tråkig. Apokalyps Nu, samna sak.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback