• 3
  • 4
2007-10-25, 20:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Fast det r benen som r svarta. Klvarna har vanligt grisklvfrg... jo, det stmmer att det ska st "Bellota" om det garanteras ekollonkost, dock r det nd frgan om en helt annan ras n vr vanliga tamgris vi har hr. Italienarna njer sig ju med vilken blek liten gris som helst...
Jag kommer inte pvisa vad det spanska sprket sger,det lter jag spanjorerna skta
Citera
2007-10-25, 21:25
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag kommer inte pvisa vad det spanska sprket sger,det lter jag spanjorerna skta
Ja, nog betyder det klv... eller fot. Kollar man p bilder r hela grisajveln svart... goda sm djur i alla fall!
Citera
2007-10-25, 22:23
Medlem
Seamus Costellos avatar
Bellota r fr vrigt inte en kvalitetsmrkning, Jabugo dremot r det. Skinkan graderas frn ett "J" till sju dr sju r finast och dyrast. Har inte sett sju J p nn skinka i delikatessbutikerna i barcelona, tror jag. Det fr man leta efter p specialkrogarna. 5 J r dyrt som kvicksilver och makalst gott.
Citera
2007-10-25, 23:22
Medlem
Schrails avatar
Kp en bit rostbiff istllet!
Citera
2011-06-18, 18:58
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
...Sedan r den Tyska/sterrikiska rkta jvligt god ibland. Klassisk Alpfda! Schpcke eller ngot sdant heter det vl?

tror att du syftar p speck

http://en.wikipedia.org/wiki/Speck
Citera
2012-02-26, 23:01
Medlem
Franz Bolzanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Det var till och med ngot snack om att Italienarna hade stulit det frn Frankrike fr en jvla massa r sedan. Sedan sg jag ett TV-program dr en Dansk(?) tillverkare sa att Italienarna hade varit och spionerat och sedan kopierat hela deras tillverkningsprocess.

Hr gller det att vara intelligent och kunna sin historia, och sedan mste man dra ronen t sig nr avundsjuk pbel ljuger ihop lsa rykten det vithudade folket som grundade Italien. Deras invandrare har funnits i hundratals r, men dom springer p gatorna istllet fr att utveckla livsmedel i vrldsklass.

Man tar sig fr pannan nr matintresserat folk i den hr trden inte kollar upp de italienska hemsidorna frst: Allt om Prosciutto San Daniele (eng text) http://www.prosciuttosandaniele.it/h...e.php?n=3&l=en
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in